Kommentit (1)

Vierailija

Olen samaa mieltä. Sodiaalista koodistoa aletaan omaksumaan jo vauvasta lähtien. Isommat lapset jo hahmottavat selkeästi, että on olemassa "me" ja nuo jotkut muut tuntemattomat, mykkä ulkopuolisten, outojen joukko, jota ei tarvitse ottaa huomioon. Tätä vielä korostaa se, että nykyään perheet ovat tiiviisti sisäänpäinlämpiävä yksikkö, johon hyväksytään ja päästetään sisälle vain harvat ja valitut. Suurten sukujen aika on ollut jo kauan ohi.

Jos joku tuntematon ottaa kontaktia lapsiini, alkaa jutella tai vastaa hymyyn, kyselee jotain, niin yleensä hän on vanhempi ihminen. Ei itsellenikään ole kovin luontevaa jutella tuntemattomille lapsille. Siinä on riski, että loukkaa lapsen vanhempaa jotenkin, menee alueelle, jonne ei pitäisi mennä. Olen oman aikani kasvatti.

Vaikka taas toisaalta äitinä en pistä koskaan pahakseni, jos joku pitää seuraa lapselleni esim. kassajonossa tai junassa tai alkaa jutella kiukkupetterille tai auttaa minua esim. perustelemalla lapselle jotain kieltoa. Ei se tarkoita sitä, että olisin jotenkin epäkelpo äiti, joskus ulkopuolisen sana on vain niin paljon tehokkaampi kuin oman äidin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat