Vierailija

Leivoin eilen raparperipiirakan ja annoin sen ystävällemme tulijaiseksi kun menimme heille kylään.Söimme piirakkaa muun tarjoilun ohessa ja kuulemma oli hyvää,ystävän lapsikin tykkäsi.Poislähtiessämme ystävä otti pari palaa itselleen jääkaappiin ja käski viedä loput piirakasta takaisin kotiin,sanoi että syökää te vaan piirakkaa itse.Jäin miettimään etten itse näin epäkohteliaasti voisi käyttäytyä.No,jatkossa en leivo hänelle mitään.

• ylös 10
  • alas 41

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Ehkä hän halusi olla kohtelias? Hän kuitenkin söi viemääsi raparperipiirakkaa ja otti vielä pari palaa itselleen. Uskoakseni hän halusi, että teillekin jää syötävää.

En vetäisi herneitä nenään. Oletan, että hän ei käsittänyt, että toit koko tuotteen tuliaiseksi.

• ylös 61
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei herran jumala sentään. Ootko ajatellut että hän huomaavaisuuttaan teki noin? Että teille jäisi myös piirakaa? Ja ottihan hän sitä pari palaa ja ei varmasti olis ottanut jos ei olisi tykännyt. Mä oon kyl sanaton

• ylös 43
  • alas 2
Vierailija

Voisitko käyttää sitä välilyöntiä, niin ei olisi niin tuskaista lukea tekstiäsi.

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Onko ystävän perhe =ystävä ja lapsi ja teidän perhe kenties suurempi?
Jos näin niin ajattelisin ,että ystävä halusi ottaa vain ne pari palaa omiksi tarpeiksi (ettei mene loput hukkaan) ja teidän perhe saisi syödä loput.

• ylös 16
  • alas 1
Vierailija

Olen ollut vastaavanlaisessa tilanteessa, leiponut tuliaisen. Tuntui vähän pahalta, kun emäntä pakkasi sen sitten takaisin mukaamme. Jos ei tykännyt olisi voinut pistää vaikka roskiin.

Vierailija

Olen usein vienyt tulijaiseksi viiniä tai kuohuviiniä,niitä ei ole palautettu.;)

Ap

Vierailija

Voihan sitä ajatella, että hän oli kohtelias. Itse et ollut, ei välilyöntiä pilkun jälkeen ja tulijainen ym.

Vierailija

Oli tuo minunkin mielestäni hieman epäkohteliasta. Varmaankaan kaverisi ei osannut ajatella asiaa siltä kannalta eikä tarkoittanut loukata sinua.

Vierailija

Enpä osannut ajatella, että hän on kohtelias kun palautti piirakan.Muutoin on kyllä mukava ihminen ja hyvä ystävä.
Ap

Vierailija

Minusta oli hyvä tuliainen sinulla. Minäkin olisin loukkaantunut ja vetänyt herneet nenään palkoineen. Hän olisi voinut kysyä, otatteko piirakkaa itsellekin, kun siitä riittää molemmille, jos oli huolissaan, että jäätte ilman. Itse jaan tyttäreni kanssa jämät, olipa se kumman vaan tuomaa. Älä leivo enää hänelle, vie marketin kukkapuska.

Vierailija

Ehkä heillä ei tulisi koko piirakan loppu syötyä, ajatteli että riittää teillekin, tulee syödyksi eikä tarvitse heittää loppuja roskiin. Oli varmaan itsekin varannut kaffepullaa teitä varten, eli herkkua on kaapissa yllin kyllin.

Vierailija

Millaisessa astiassa veit piirakan ? Kertakäyttöisessä ? Jos vuoka ei ollut kertakäyttöinen niin ajatteli varmaan ettei tarvitse vuokaa myöhemmin palauttaa eli kätevää antaa takaisin kun lähdet ja loppu piirakasta jos teillä useampia syöjiä.

Vierailija

Joo sanoisin kans, että oli vain kohtelias. Itse olisin varmaan tehnyt saman, mikäli ei olisi erikseen sanottu, että se tuotiin mulle, ja jää mulle :D

Yleensä jos pidetään kavereiden kanssa illanistujaisia, ja he tuovat minulle tuliaisiksi herkkuja, niin yleensä syödään niitä sitten yhdessä, ja lopuista aina kysyn haluaako joku ottaa mukaan, vai pidänkö itse. En osaa olettaa, että ne tuotaisiin ihan mulle, jotenkin vain ajattelen, että syön mitä syön, ja vieras saa loput viedä mukanaan itselleen herkuksi. He ovat kuitenkin ne maksaneet.. Toki vastaavasti vien itse herkkuja, mutta yleensä myös sanon, että saa ne pitää, ellei sitten kaveri sano, että ei saa niitä yksin syötyä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.