Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huudan ja arvostelen muita lasten kuullen – ja se voi romuttaa heidän itsetuntonsa

Kuvitus: Satu Kettunen

Kotona ei sovi puhua mitä vain. Sen tajuaminen sai Maria Kankaan karsimaan kiroiluaan ja kohentamaan koko perheen käytöstä.Lue koko juttu

Kommentit (7)

Vierailija

Minä olen juuri tuollainen, mutta elämäni on yhtä kärsimystä, eikä siinä ole juuri mitään hyvää. Siksi haukun asioita. Kun olin lapsi äitini haukkui lähinnä minua, jonnekinhan se on purettava. Haukkuminen on mukavaa, samoin kiroilu.

Vierailija

Sori vaan, noheva toimittaja, mutta julkimoiden asujen kommentointi ei todellakaan ole vihapuhetta nähnytkään. Nyt takaisin sinne koulunpenkille.

Vierailija

Me voidaan luoda meidän sanoilla elämää tai kuolemaa. Olla puhumassa toivoa toisten ylle tai toivottomuutta. Puhe heijastaa meidän sisäistä maailmaa. Jos ihmisellä on sisäisesti noin paha olla, en usko että mikään self-help ja päätös kitkeä kiroilu, juoruilu jne pois todella lopulta auttaa muuttamaan meitä pitkällä tähtäimellä. Todellinen rakkaus muuttaa radikaalisti meidän sydämiä. Mitä sydän on täynnä sitä suu puhuu. Todellinen rakkaus on lempeä ja kärsivällinen, todellinen rakkaus haastaa meitä muutokseen, mutta ei muuta meitä väkivallalla vaan rakkaudessaan pikkuhiljaa hän muovaa meidän ajatuksia lähemmäs totuutta. Jeesus on ottanut sun ja mun taakan meidän puolesta, jotta me saatais olla vapaita. Vapaita vihasta, vapaita pahasta olosta. Että meillä sais olla rauha joka on yli olosuhteiden, yli niiden väärin asennettujen hyllyköiden tai huonosti suunniteltujen ruoanlaittoaikataulujen. Kun vastaanotin Jeesuksen mun sydämmeen, olin aito ja toin rehellisesti hänen eteensä ne ärsytyksen kohteet, vietin aikaa hänen täydellisen rakkautensa läsnäolossa, huomasin, kuinka pikkuhiljaa mun sydän ja ajatukset alkoi muuttua. Se ei ollut omien ponnistelujen tulosta. Siinä ystäväni, on todellinen vapaus. Jeesus on jo tehnyt kaiken sun puolesta, että teillä olisi yhteys, hän rakastaa sua NIIIIN paljon, tuntee sut paremmin kun kukaan ja tietää ne kivut joiden kanssa painit. Ainoo mitä meidän täytyy tehdä on vaan vastaanottaa.

Vierailija

No...Jeesus on mun sydämessä, mutta ei musta siltikään ole tullut ensimmäisessä kommentissa mainittua pyhimystä. Hyvä artikkeli! Näiden asioiden kanssa myös itse painiskelen vaikka tosiaan semmonen "perushyväolo" on sisimmässä, ihminen kun olen ja minulla on hurjasti mielipiteitä.

LapinM
Seuraa 
Liittynyt2.7.2017

Tämä on totta jokainen negatiivinen asia mitä lapsemme kuulevat he oppivat tekemään samoin. Kukaan ei ole toistaan parempi on vain mielipiteet joiden ei saa antaa loukata toista. Jokaisella on omat vahvuutensa. Tämä perusta johtaa koulussa kiusaamiseen ja kierteeseen joka pitäisi katkaista. Toinen on parempi tai huonompi kuin toinen, oikeasti miettikää monesti tätä- ''totuus on että olemme samanarvoisia''.

Vierailija

Komppaan kolmosta!! Ei se tarkoita että henkilö olisi pyhimys, mutta kertoo sydämen asenteesta, mihin omasta vapaasta tahdostaan haluaa Jumalan avulla pyrkiä. Tottakai jossain vaiheessa tulee "täplejä" eli sorrumme syntiin, mutta sitä varten on armo hänelle kenen sydän on ottanut vastaan Jeesuksen. Ja uskallan väittää että jos itsellä on halua antaa Jumalan muuttaa itseään parempaan suuntaan, niin se samalla myös vähentää niitä huonoja valintoja ja sanoja elämässä. Itsellänikin ajatusmaailma muuttui kun opin tuntemaan Taivaan Isän.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat