Vierailija

Kun kutsut vieraita kotiisi niin millaisia tuliaisia toivoisit heidan tuovan ja riippuuko tuliaisten laatu/määrä siitä mitä varten vieraat on kutsuttu ja kauanko viipyvät?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (20)

Vierailija

Mua ilahduttaa eniten juotavat ja syötävät tuliaiset. Ne eivät jää nurkkiin lojumaan. Tai vaikka kukat.

• ylös 14
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mua ilahduttaa eniten juotavat ja syötävät tuliaiset. Ne eivät jää nurkkiin lojumaan. Tai vaikka kukat.

Samoin! Tykkään tosi paljon itsetehdyistä jutuista, vaikka joku hillo, chutney tai leivonnainen.

Vierailija

Kivat tuliaiset ovat jollain tavalla henkilökohtaisia. Itse ostan pikkulahjoja etukäteen tietyille ihmisille. Kun törmään johonkin kivaan tavaraan, mietin, ketä ystävistäni se voisi erityisesti ilahduttaa. Esim vasenkätiselle ystävälläni vasenkätisten kuorimaveitsen, puutarhaa harrastavalle kauniit puutarhahanskat, turkoosista pitävälle turkoosin kahvimukin ja sitten kun vierailen heillä, minulla on tuliainen valmiina ja lisäksi saatan viedä esim kukkia, viiniä, kynttilöitä, lehtiä tai muuta yleishyödyllistä.

Vierailija

Ei kukaan koskaan mitään tuo, en tiennyt että pitää, en tiedä millaiset ihmiset niitä tuo ja missä tilanteissa.

Mutta jos joku jotain toisi niin haluaisin teetä tai kasvin. En siis kukkia, vaan jonkun istutettavan sisäkasvin. Kukista on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija

Meillä toimii perinteinen kahvipaketti, se ei jää nurkkiin lojumaan 😊 Itse vien yleensä tuliaiseksi jotain syötävää tai juotavaa.

Vierailija

En odota vierailta tuliaisia. Eikä tuliaiset tai niiden puute vaikuta kutsuihin ja niiden kestoon. Rakastan teetä ja hyvä ystäväni, joka matkailee paljon, tuo aina jotain teetä tuliaisiksi. Sellaista jota ei Suomessa myydä. Joskus kalliimpaa, useinmiten ihan parin euron paketin. Ilahdun joka kerta. Kukat on toki aina myös ihania. Tai leivonnaiset kahvipöytään. Tai jos on illanistujaiset on viinipullo kiva.

Vierailija

Linnunpönttö. Erityisesti mökkituliasena ilahduttaisi joku muu kuin perus kirjosieppokokoa oleva pönttö.

Vierailija

Paketti tummapaahtoista (ei kotimaisia merkkejä) kahvia tai makeaa kahvileipää. Kukkeja tuokaa sitten kun olen kuollut.

Vierailija

Näin kesällä tulee eniten kutsuja mökeille. Päivän parin reissuja. Yleensä kysyn, mitä minun toivottaisiin tuovan.
Toiveet ovat jotain välillä kapallinen perunoita...viiniboxi. Kaikkea tilpehööriä välttelen kuin ruttoa. Olen vienyt joskus jopa vessa-ja talouspaperia, mitkä otettiin kiitollisuudella vastaan.

Vierailija

Ulkosuomalaisena ilahdun ruisleivästä, salmiakista ja suomalaisista lehdistä. Tosin yllätyn joka kerta kun jotkut vieraat tuliaiskassinsa tyhjennettyään pyytävät  niistä maksua vaikka majoittuvat ja syovät meillä ilmaiseksi monta vuorokautta ja usein ollaan otettu vapaata duunista että ehditään näyttää niille paikkoja.

Yllättäen tälläiset vieraat ovat poikkeuksetta niitä jotka alunperinkin kutsuivat itse itsensä, seuraavan kerran kun yrittävät annan hotellisuosituksia koska meidän majatalo on täynnä.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Jos menen yökylään jonkun kotiin tai jonkun mökille koko päiväksi vien tuliaisia. Mökille syötävää ja juotavaa kuten limpparia, makkaraa, keksipaketin, kahvipaketin, sinappia ja ketsuppia. Joka tapauksessa niin ettei isäntäväki joudu ruokapulaan takiani.
Jos jonkun kotiin menen, niin sitten yleensä viiniä, kukkia, kahvia, teetä, jotain napisteltavaa illaksi...ystävälleni joka tykkää laittaa ruokaa vien monesti jotain erikoisempia mausteita tms.

Vierailija

En ikinä vieraile viemättä tuliaisia. Vien anopillekin joka kerta, kun kerran vuodessa siellä käyn.

Vierailija

Mä en oikein tykkää tuliaisista ja toivonkin että  jos vieraat haluavat ehdottomasti jotain tuoda niin kysyvät voiko jotain tuoda ja sitten tuovat ohjeiden mukaan viinipullon, pullaa tai mitä nyt milloinkin.

Vierailija

Toki tuliaiset valitaan sen mukaan minne, milloi ja miksi aikaa on menossa. Jos vähän vielä tietää mieltymyksiä niin sen mukaan. Syötävät on aina ok. Ei mitään erikoisuuksia, jos ei ole varma, että mielytääkö.

Vierailija

Oikeastaan en halua mitään. Jos pakko on jotain tuoda, niin leikkokukat tai jotain syötävää, servettejä tms mistä ei jää jälkeäkään muutaman viikon kuluttua. Enkä mä ilahdu siitä Pandan suklaarasiasta, jos ostan suklaata niin joku alle 100g käsin tehty spesiaalipakkaus on mun valinta.
Olen muutenkin yrittänyt karsia kaiken "ihan kivan" tilpehöörin pois ja ne mitkä jäivät ovat yllätys -yllätys ihan itse valitsemiani.

Vierailija

Musta on ihana saada kukkia, myös ulkomaalaiset muotilehdet joita en itse raaski ostaa ilahduttavat.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.