Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18402)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että tässä ketjussa kyllä kysellään paljon, mutta vastauksia saa odotella yhä kauemmin ja yhä useammin kysymys jää kokonaan vastausta vaille. Mistähän tämäkin johtuu - pitäisiköhän aloittaa uusi ketju, samasta aiheesta? Itse olen tässä ketjussa vuosien varrella ihan asiallisesti kysynyt useammankin asiallisen kysymyksen - vielä 2022 sain kysymykseeni vastauksen, viime vuonna ja tänä vuonna en enää.
Olisko sulla vastausta johonkin kysymykseen? Vastaa sinäkin, niin pidetään ketju hengissä. Minusta tää on mukavimpia ketjuja koko av:llä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi potilaskertomuksessa lukee on perheen II / 2 lapsi ? Siis kauttaviivan vasemmalla puolella on roomalaiset numerot ja oikealla arabialaiset?
Ilmenee ikäjärjestys?
Niin, mutta onko siis joku erityinen syy sille, että kirjoitetaan nimenomaan II/2 eikä 2/2?
Roomalaisilla numeroilla ilmoitetaan järjestysnumero, ja se on koettu helpoksi ja selväksi tavaksi kertoa asia. Jos arabialaisilla halutaan sanoa tuo sama, niin numeron jälkeen laitetaan piste, eli se pitäisi kirjoittaa 2./2 (toinen kahdesta).
Toisin sanottuna toinen kirjoitetaan joko 2. (pisteen kanssa) tai II (ilman pistettä).
Ja tätäkin on sitten alapeukutettu, vaikka tämän pitäisi olla asiallinen ketju. No, lukekaa vaikka täältä https://kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/luvut-ja-numerot-roomalaiset-n…;
Vierailija kirjoitti:
Up, up, up!
Tärkeä kysymykseni hukkuu sivulle 100.
Ottakaa asia uudestaan esiin, jos ette ole saaneet vastausta. Lupaan terästäytyä ja vastailla kykyni mukaan.
Ei voi enää palata ketjun alkuun vastailemaan niihin, kun useimmat on kuitenkin saaneet vastauksen jossain vaiheessa, eikä huvita kahlata koko ketjua tutkiakseen.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaisissa ruokaohjeissa on usein "cream cheese", mikä tän suomalainen vastine olisi, kun tuntuu olevan vähän vaihtelua ohjeellakin (makea vai suolainen jne.) että tarkoitetaanko sillä maustamatonta tuorejuustoa vai jotain ihan muuta?
Ei tarvitse mitään vastikkeita. Esimerkiksi Philadelphiaa löytyy varmaan lähes joka kaupasta, se on yksi vanhimmista merkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin näin vanhoilla päivilläni ruveta meikkaamaan että näyttäisin nätimmältä ja vähemmän riutuneelta ;)
Ja sitten asiaan, mikä askarruttaa:
Taivutetaanko ripset ennen vai jälkeen maskaran laiton?
Laitetaanko luomiväri vaiko maskara ensin? Jos luomiväri, miten saisin maskaran laitettua tuhrimatta luomia?
Ihan aikuisten oikeest, tarvitsen neuvoja!
Vastaan ripsien taivuttamiseen. Se tehdään ennen ripsiväriä, eli aina puhtaisiin, kuiviin ripsiin. Voit lukea lisää täältä https://www.kicks.fi/inspiraatio/how-to-s/taivuta-ripset-tee-nain
ja ehkä samoilta sivuilta löytyy vinkkejä muuhunkin meikkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään tupakan vieroitusoireet kestävät ja mitkä ovat parhaimmat keinot selvitä niistä?
Itselläni viikosta kahteen, parhaisiin keinoihin kuuluu...
- muuta rutiineja
- kahvin ja safkan jälkeen pysy lujana
- ei bissee kuukauteen
- keksi kivaa tekemistä, joutohetkinä helppo taas polttaa.
Tärkeää on myös, että kun vieroitusoireet hellittää, ja koet olevasi vahvoilla, älä kuvittele vain kokeilevasi polttaa sen yhden. Siitä se sitten lähtee uudelleen. Muista, miten hankalaa lopettamisen alku oli, älä turhaan altista itseäsi sille uudelleen.
Olen lukenut, että tupakoinnin lopettaminen vaatii keskimäärin 7 vakavaa yritystä. Vaikka et tätä kysynyt, niin sanon silti, että jos haksahdat, älä lannistu, vaan yritä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen.
Mistä se johtuu , että meillä vanhemmat naiset (mummot) värkkäytyy
ihan saman näköiseksi kuin heidän miehensä ?? ( vanhat ukot )
On outoa kun "ukko/äijä" alkaa puhumaankin naisen äänellä !!!!
Onko kyseessä jonkun lainen "samaistuminen" ??
Kun ei ukolla tukkaa päässä , niin ,,,,,?
En ole huomannut tällaista. Mihin viittaat, vaatetukseenko? Minkälaiseen vaatetukseen? Ehkä monet iäkkäämpien suosimat vaatteet ovat useimmiten yksivärisiä ja hillittyjä väriltään, se on ainakin yksi asia, joka on yhteistä molemmille sukupuolille. Iäkkäät naiset eivät yleensä myöskään pukeudu vartaloa nuoleviin asuihin, joten ruumiinmuodot eivät heti paljasta sukupuolta.
Iän myötä hiukset harvenevat myös monilla naisilla, ja laittautuminen kampaajalla ei välttämättä kiinnosta, tai eläkeläisenä siihen ei ole varaa. Pipo on suosittu asuste kaikissa ikäluokissa ja sukupuolissa.
Aira Samulinit ovat harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minua pelottaa niin paljon kaikki nettiasiat, että en tahdo käyttää somea, enkä käyttää foorumeita kuin lukemiseen, tätäkin mietin kovasti. En tahdo itseäni nettiin.. miksi ketään edes kiinnostaisi tämmöinen randomin jutut, miksi pelätä?
Älä kirjoita omalla nimelläsi, ja käytä selailuun incognito-tilaa. Tavallisen ihmisen jutut ei kiinnosta niin paljon valtiollisia tai muita toimijoita, että ryhtyisivät jostain ip-osoitteesta selvittelemään henkilöllisyyttäsi. Voit siis surffailla huoletta. Jos et siitä huolimatta tunne itseäsi turvalliseksi, pelkosi saattaa kummuta jostain muusta ja olla enemmän epärationaalista.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka nuorelle lapselle voi antaa terävän veitsen?
Vanhempien harkinnan mukaan ja harjoittelun jälkeen. Aika pienikin lapsi osaa jo pilkkoa ja auttaa ruoanvalmistuksessa.
Kaksi tuttavaperhettä antoi puukot lapsilleen omaan käyttöön alle kouluikäisinä, joka minusta tuntui kovin nuorelta, mutta kummassakin perheessä liikuttiin paljon luonnossa, puukko oli tarpeeseen ja sen käyttöä oli opeteltu.
Vierailija kirjoitti:
Mistä Barbielle EDULLISESTI vaatteita, lemmikkejä ja muuta tilpehööriä? Itse tekeminen ei ole vaihtoehto nyt.
Jos itse tekeminen ei ole vaihtoehto, edullisesti ei saa varmaan mistään, jos ei satu kirpparilla tärppäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsisin laulajan ja pianistin esittämään liedejä pianosäiestyksellä muutamaankin tilaisuuteen. Mistä pitäisi kysellä? Paljonko tuollainen suunnilleen maksaa, onko hinta per lied vai per tunti vai....? Pitääkö itse hnakkia pianistikin erikseen vai tulevatko yhdessä jne....? Mitä muuta pitäisi tietää? Miten tekijäinoikeuspalkkiot?
Jos näiden liedien säveltäjä ja tekstin tekijä ovat molemmat kuolleet viimeistään vuonna 1953, tekijänoikeus ei ole enää voimassa. Suoja-aika on 70 vuotta tekijän kuolinvuoden päättymisestä.
Oletan, että kysymyksessä on jonkinlainen perhetilaisuus tai vastaava. Aloittaisin kysymällä lähimmästä musiikkikonservatoriosta tai kaupunginorkesterista, tai pääkaupunkiseudulla esim. Sibelius-akatemiasta. Hinta sopimuksen mukaan, en osaa ottaa siihen muuta kantaa kuin että se saattaa olla yllättävänkin kohtuullinen.
Jos sattuisi olemaan kyse suurempimuotoisesta esityksestä, johon esim. myydään lippuja, saattaisin ottaa yhteyttä ohjelmatoimistoon. Esim. tässä yksi https://new.stagent.fi/esiintyjat/musiikki/klassinen-musiikki/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin näin vanhoilla päivilläni ruveta meikkaamaan että näyttäisin nätimmältä ja vähemmän riutuneelta ;)
Ja sitten asiaan, mikä askarruttaa:
Taivutetaanko ripset ennen vai jälkeen maskaran laiton?
Laitetaanko luomiväri vaiko maskara ensin? Jos luomiväri, miten saisin maskaran laitettua tuhrimatta luomia?
Ihan aikuisten oikeest, tarvitsen neuvoja!
Vastaan ripsien taivuttamiseen. Se tehdään ennen ripsiväriä, eli aina puhtaisiin, kuiviin ripsiin. Voit lukea lisää täältä https://www.kicks.fi/inspiraatio/how-to-s/taivuta-ripset-tee-nain
ja ehkä samoilta sivuilta löytyy vinkkejä muuhunkin meikkaamiseen.
Kiitos vastauksesta, ryhdyn harjoittelemaan ja katso, maailma kaunistuu - ainakin yhden ihmisen verran ;)
Mistä voi johtua, ettei kehtaa somessa esim. instassa seurata vastakkaisen sukupuolen julkkiksia samanlailla kuin saman?
Sattuisikohan kukaan muistamaan sellaista nykyään jo vanhaa nuorten kauhukirjasarjaa, jossa kannessa oli pääkallokiitäjä ? Kirjojen kannet yleensä mustanpuhuvia, pääkallokiitäkä oli siinä sivussa ja muistaakseni myös kannessa. Mutta sivussa ainakin. En muista yhtään tarinaa, en yhtään nimeä, en kirjoittajaa, en tarkempia speksejä. Muistan vaan tuon pääkallokiitäjän, ja että oli pelottava sarja, mutta lainasin silti kirjastosta näitä kirjoja. Ei mitään käryä koska julkaistu, mutta lainasin itse 2000 luvun taitteessa. Oletettavasti 90-lukua.
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi johtua, ettei kehtaa somessa esim. instassa seurata vastakkaisen sukupuolen julkkiksia samanlailla kuin saman?
Miten ajattelit, että muut kuin sinä itse voisi tietää vastauksen?
Erään sukulaiseni kolmesta lapsesta ensimmäisellä on eri isä kuin kahdella seuraavalla? Onko hän heille siis velipuoli kun hänellä on eri isä, mutta sama äiti kuin niillä kahdella muulla?
Jos on sieniä jaloissa käytä jumppa tossuja ja uimatossuja niin et saa niitä lisää etkä tartuta toisiin.Kaada päälle kynsilakan poisto ainetta se desinfioi myös käsidesi.
Tupakasta pääsee eroon kun huomaa ettei tarvitse sytyttää sitä.Ei ole pakko.Ja ettei siinä tarvi luopua kuin siitä yhdestä tupakasta.
Cream Cheese on kermajuusto.Tuorejuustoja tehdään joskus pastöroimattomasta maidosta lampaan tai puhvelin tai vuohen.Kermajuustot on useimmin pastöroitu ja pitkään kypsytettyjä. Tupakasta taas sen yhden sytyttämättä jättäminen ja vieroitus oireet niin lihoo kyllä, sillä tulee syötyä herkkuja ja karkkeja mutta niistä pääsee kun lenkkeilee.Juustot lihottaa kuten kerma lihottaa.Sen lisäksi niissä on suolaa.
Olen ajatellut itse niin, että kukaan ei osaa vastata :)