Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18402)
Vierailija kirjoitti:
Saako suomalainen 16 vuotias vaihto-oppilas ajokortin Usa:ssa vaihto-oppilas vuotensa aikana? Joissakin osavaltioissa on eri ikärajat.
Onko ajokortti pätevä myös kotimaassa paluun jälkeen, vai onko täällä odotettava ikää lisää?
Voi hankkia kortin siellä. USA-kortti ei ainakaan ennen kelvannut Suomessa. Piti ajaa inssi ja käydä teoriakokeessa saadakseen suomalaisen kortin. Eli USA-kortti kävi Suomessa autokoulusta tai ajo-opetuksesta. Itse hankin suomalaisen kortin vasta täysi-ikäisenä. En usko että olisin edes saanut korttia alaikäisenä.
Kuinka pitkään tupakan vieroitusoireet kestävät ja mitkä ovat parhaimmat keinot selvitä niistä?
Vauvojen nauru on tarttuvaa. Siihen liittyen muutama ajatus. Kertokaahan, viisaammat: onko nämä ajatukset totta vai tarua?
Nauraminen kehittää / kypsyttää / treenaa / mitä lie vauvan keuhkoja.
Toinen syy vauvojen runsaalle ja tarttuvalle naurulle on se, että isän on helpompi kiintyä nauravan, hyväntuuliseen vauvaan.
Vauvan naurukautta seuraa AINA vierastuskausi jolloin vain ja ainoastaan oma äiti kelpaa.
Totta vai tarua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi potilaskertomuksessa lukee on perheen II / 2 lapsi ? Siis kauttaviivan vasemmalla puolella on roomalaiset numerot ja oikealla arabialaiset?
Ilmenee ikäjärjestys?
Niin, mutta onko siis joku erityinen syy sille, että kirjoitetaan nimenomaan II/2 eikä 2/2?
En ole koskaan nähnyt tuollaista "roomalainen numero / arabialainen numero" merkintätapaa. Olisiko joku yksittäinen kerta? Jos esiintyy monessa tekstissä, niin kopioitunut aiemmasta?
Yleisemmin merkitään kyllä "2/2", kun on tarkoitus ilmaista, että kyseessä nuorin kahdesta lapsesta.
T. lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helposti naiset oikeasti huomaavat jos mies katsoo heidän rintojaan tai takapuoltaan?
Todella helposti. Demonstroin tämän omalle miehelleni katsomalla häntä puhuessa välillä silmiin ja välillä rintakehään. Meni perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi potilaskertomuksessa lukee on perheen II / 2 lapsi ? Siis kauttaviivan vasemmalla puolella on roomalaiset numerot ja oikealla arabialaiset?
Ilmenee ikäjärjestys?
Niin, mutta onko siis joku erityinen syy sille, että kirjoitetaan nimenomaan II/2 eikä 2/2?
Roomalaisilla numeroilla ilmoitetaan järjestysnumero, ja se on koettu helpoksi ja selväksi tavaksi kertoa asia. Jos arabialaisilla halutaan sanoa tuo sama, niin numeron jälkeen laitetaan piste, eli se pitäisi kirjoittaa 2./2 (toinen kahdesta).
Toisin sanottuna toinen kirjoitetaan joko 2. (pisteen kanssa) tai II (ilman pistettä).
Olen huomannut että tässä ketjussa kyllä kysellään paljon, mutta vastauksia saa odotella yhä kauemmin ja yhä useammin kysymys jää kokonaan vastausta vaille. Mistähän tämäkin johtuu - pitäisiköhän aloittaa uusi ketju, samasta aiheesta? Itse olen tässä ketjussa vuosien varrella ihan asiallisesti kysynyt useammankin asiallisen kysymyksen - vielä 2022 sain kysymykseeni vastauksen, viime vuonna ja tänä vuonna en enää.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään tupakan vieroitusoireet kestävät ja mitkä ovat parhaimmat keinot selvitä niistä?
Itselläni viikosta kahteen, parhaisiin keinoihin kuuluu...
- muuta rutiineja
- kahvin ja safkan jälkeen pysy lujana
- ei bissee kuukauteen
- keksi kivaa tekemistä, joutohetkinä helppo taas polttaa.
Minäkin odottelen, että joku diginatiivi lukisi kysymykseni dvd- ja bluray-laitteista. Joka päivä tulee tarkistettua, josko tänään.
Roni Back ei pese persettään saippualla. Pitääkö perse pestä saippualla?
Ei tarvitse pestä saippualla. Intiimialueen pesuun suositellaan mietoja pesuliuoksia tai pelkkää vettä.
Onko joku käynyt Tmpereen suunnalla R-syke -tapahtumissa? Minkälaista siellä on? Turvallista vai vähemmän turvallista? Naureskelevatko siellä ihmiset toisilleen vai ovatko kivoja? Haluaisin mennä mutta kun.....!!
Jossain vaiheessa kuulin että Helsingissä tai ainakin pääkaupunkiseudulla olisi kauppias jolla oli klassisen laulajan koulutus? En yhtään muista kauppiaan nimeä enkä missä päin hänen kauppa oli. Mitähän herra mahtaa puuhailla nykyisin, musiikin puolella vai onko vielä kauppias - vai molempia? Ei taida kumpaankin aika riittää? Vai mistäpä se minä tiedän. Kiinnostaisi vain.
Minkä nimisiä ihmisiä on mennyt vapaaehtoisiksi Ukrainaan? Siis ihan mihin hommaan tahansa. Esim Topi Huhtala etulinjaan taistelemaan ja kouluttamaan sotilaita, tai esim Tina Soini erilaisiin tehtäviin auttamaan siviilejä. Riittää taistelunimikin, esim yksi oli "Mark".
Miksi minua pelottaa niin paljon kaikki nettiasiat, että en tahdo käyttää somea, enkä käyttää foorumeita kuin lukemiseen, tätäkin mietin kovasti. En tahdo itseäni nettiin.. miksi ketään edes kiinnostaisi tämmöinen randomin jutut, miksi pelätä?
Ajattelin näin vanhoilla päivilläni ruveta meikkaamaan että näyttäisin nätimmältä ja vähemmän riutuneelta ;)
Ja sitten asiaan, mikä askarruttaa:
Taivutetaanko ripset ennen vai jälkeen maskaran laiton?
Laitetaanko luomiväri vaiko maskara ensin? Jos luomiväri, miten saisin maskaran laitettua tuhrimatta luomia?
Ihan aikuisten oikeest, tarvitsen neuvoja!
Up, up, up!
Tärkeä kysymykseni hukkuu sivulle 100.
Onkohan polkupyörän renkaiden kunnosta mitään määräyksiä? Pyörä on vuodelta 2008, ja renkaat on vielä alkuperäiset, päällepäin melkoisesti pykineet ja kulutuspinta alkaa olla sileänä, mutta sisärenkaat näyttää pitävän kohtuudella ilmaa vielä. Pyörä on vain kesäajossa.
Amerikkalaisissa ruokaohjeissa on usein "cream cheese", mikä tän suomalainen vastine olisi, kun tuntuu olevan vähän vaihtelua ohjeellakin (makea vai suolainen jne.) että tarkoitetaanko sillä maustamatonta tuorejuustoa vai jotain ihan muuta?
Kiinan kielessäkin on nykyään sanakirjoituksen lisäksi myös äännekirjoitus, joten mitkä tahansa sanat voidaan kyllä muodostaa.