Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18424)
Vierailija kirjoitti:
Joissain päin maailmaa ihminen saattaa saada vankeusrangaistuksen, joka saattaa sisältää useita elinkautisia ja vankeuden kesto saattaa olla jopa satoja vuosia. Ei näissä Suomessakaan annetuissa melko lyhyissä vankeusrangaistuksissa paljon järkeä ole, mutta ei noissakaan rangaistuksissa ole. Miksi joku saa todella pitkän vankeustuomion vaikka hän kuitenkin kuolee ennen kuin se tulee täyteen, sillä ei kukaan elä niin pitkään, että voisi olla vankilassa vaikka jotain 278 vuotta.
Erot tuomioissa perustuvat erilaiseen käsitykseen oikeudesta ja rangaistusten tarkoituksesta.
Voisi siis sanoa että toisissa maissa keskitytään rankaisemaan tuomittua tapaan joka muistuttaa kostoa. Rangaistusta annettaessa kiinnitetään paljon huomiota rikoksen uhreihin tai näiden omaisiin ja heidän toivomuksiinsa. Näissä maissa on yleensä olemassa myös kuolemantuomio.
Toisissa maissa ajatellaan, että rangaistuksen tarkoitus on rangaista rikollista teosta, mutta pyrkiä kuntouttamaan hänet että hän voi palata yhteiskuntaan. Näissä maissa ei yleensä tuomiota kuolemaan.
Kyseessä on siis vanha "silmä silmästä" -käsitys laista vastaan humaanimpi ja modernimpi näkemys.
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa laadukkaita ja kestäviä sukkahousumerkkejä? Varmaan joku joka niitä töissä joutuu pitämään osaisi suositella merkkiä. Olen menossa kesähäihin ja aina tuntuu sukkahousut repeävän jossakin vaiheessa ja joudun kaivamaan varasukkikset laukusta.
Osta laadukkaat ja kestävät sukkahousut, esim. Wolford Neon 40.
Tai sitten osta muotoilevat sukkahousut, ne tuppaavat olemaan vähän kestävämpiä.
Tai sitten tukisukkahousut tai sukat (lievä kompressio), ne ovat yleensä vahvaa materiaalia. Sukkahousut ovat vaikeammat saada jalkaan, joten ehkä stay-up sukat ovat kesähäihin parhaat. Esim nää
https://www.tukisukat-shop.com/tukisukat/stay-upit/stay-up-silikooni-na…
Voiko jännittäminen/stressaaminen/ahdistus vaikuttaa siihen, miten helposti liikunnasta saa hyvää oloa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa kun googlen ravintola-arvosteluissa osalla arvostelijoista on nimensä lisäksi titteli "local guide"? Onko tällainen ihminen vain tehnyt paljon arvosteluja lähiseuduilta vai mistä on kyse?
Local guide on käytännössä henkilö, joka lisää sisältöä Google mapsiin (valokuvia, arvosteluja, tietoja). Sellaiseksi voi ruveta käytännössä kuka hyvänsä. Minäkin olen "local guide".
Miten tietokoneella kirjoitetaan kirjaimet Ñ ja Š ja muut vastaavanlaiset? Nuo on siis kopioitu.
Vierailija kirjoitti:
Miten tietokoneella kirjoitetaan kirjaimet Ñ ja Š ja muut vastaavanlaiset? Nuo on siis kopioitu.
ñ } £ $ { [ ] \ ´ ´ Nämä saan lyötyä niin, että painan alt gr ja samaan aikaan sitä näppäintä, missä nämä kuvat on. Tuota s:n väkästä en löydä näppäimistöstäni lainkaan, toisinpäin löytyy eli ^
Olisin halunnut nähdä erään tuntemani miehen alasti kun hän oli vaihtamassa vaatteita, mutta hän kai näki kun katsoin häntä ja laittoi oven kiinni. Millä oikeudella hän teki niin? Vaikka hänellä onkin homofobia, niin en minä silti olisi mennyt häntä rais-kaa-maan.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö puuroriisit huuhtoa vedelle ennen kuin niistä keittää puuroa?
Ei. Huuhtelemisen tarkoitus on estää puuroutumista, joka kuitenkin on riisipuurossa toivottava ominaisuus.
Miksi lapset puhuvat tyhmiä asioita, kuten vaikka kakkapissa-"vitsejä"? Johtuuko se siitä, että lapset ovat tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Voiko esim. eläintarhassa asuva eläin tajuta olevansa tavallaan vankilassa, siis ihmisten vanki? Minä uskon, että ainakin ihmisapinat voivat, mutta entä muut eläimet? Minä kävin viime vuonna Korkeasaaressa ja siellä yhdessä aitauksessa olevaa amurintiikeriä kyllä minun mielestäni näytti kyllästyttävän se, että se joutui olemaan siellä aitauksessa ihmisten tuijotettavana. Suoraan sanottuna minusta näytti, että sitä v i t u t t i.
Kehittyneemmät nisäkkäät luultavasti tajuavat. Ihmisapinoista gorilla Michael on kertonut viittomilla miten salametsästäjät tappoivat hänen perheensä. Eräiden vangittujen eläinten tiedetään päätyneen itsemurhaan. Eläimet tajuavat paljon asioita ja me aliarvioimme niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako varvasvälisilsan todetuttaminen työterveyslääkärissä kuulua firman piikkiin edes osittain? Ympärivuotinen työ, jossa ulkona/sisällä 50-50 suurinpiirtein, joten turvakenkiin kertyy kostetutta työpäivän aikana väkisinkin. Työterveys Terveystalolta ja yritys on suuri, työllistää yli 10 000 Suomessa. Vaikka kyseessä ei olekaan mikään sukupuolitauti tms, niin silti vähän hävettää esimiehelle kertoa vaivasta.
Tiedon saat kysymällä työterveydestä. Esimiehelle ei tarvitse kertoa. Voit myös mennä suoraan apteekkiin ostamaan halvan itsehoitovoiteen. Huomioi samalla kenkien ja erityisesti sukkien puhtaus. Voit myös ostaa pohjalliset, jotka vievät kosteutta pois jaloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on naisilla yleensä leveämpi: hartiat vai lantion seutu? Oikeastaan, voisitteko vastata tähän kyselyyn, siis pelkät naiset. Kumpi kohta sinulla on leveämpi?
ylänuoli = hartiat
alanuoli = lantionseutu
Linkatkaa kuva, jossa naisella lantio on oikeasti leveämpi mitä hartiat. Puhun siis ulkorajoista eli siellä missä rasva ja iho on. En ole mielestäni koskaan nähnyt sellaista naista!
Riittävällä ylipainolla tuo tapahtuu sekä miehillä että naisilla.
https://api.discovery.com/v1/images/5accd83b6b66d12f0011db32?aspectRati…
Mikä tarkoitus on anteeksipyynnöllä, jota ei tarkoiteta kirjaimellisesti?
Esimerkiksi netissä joku saattaa kirjoittaa kommentin perään "anteeksi ilkeys", "anteeksi jos loukkasin", "sori siitä" tms. Näitähän ei siis voi pitää edes valehteluna, koska on kaikille osapuolille itsestäänselvää, ettei ilmauksen todellinen tarkoitus ole pahoitella, vaan jokin muu. Mutta mikä se tarkoitus siis tarkalleen on?
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Nopein tapa on tämä, jos näppiksessäsi on numerolevy oikealla:
ALT + 165 = Ñ
ALT + 0138 = Š
Tai sitten esim. Wordissä klikkaa välilehteä Lisää ja valitse oikealta Merkki (Enemmän merkkejä) ja etsi haluamasi sieltä.
Jos ei vieläkään onnistu, etsi netistä sopivat kirjaimet ja kopioi, sitten liitä tekstiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko esim. eläintarhassa asuva eläin tajuta olevansa tavallaan vankilassa, siis ihmisten vanki? Minä uskon, että ainakin ihmisapinat voivat, mutta entä muut eläimet? Minä kävin viime vuonna Korkeasaaressa ja siellä yhdessä aitauksessa olevaa amurintiikeriä kyllä minun mielestäni näytti kyllästyttävän se, että se joutui olemaan siellä aitauksessa ihmisten tuijotettavana. Suoraan sanottuna minusta näytti, että sitä v i t u t t i.
Kehittyneemmät nisäkkäät luultavasti tajuavat. Ihmisapinoista gorilla Michael on kertonut viittomilla miten salametsästäjät tappoivat hänen perheensä. Eräiden vangittujen eläinten tiedetään päätyneen itsemurhaan. Eläimet tajuavat paljon asioita ja me aliarvioimme niitä.
Amurintiikeri-isukki on ovela, se esittää hidasta ja kyllästänyttä, mutta olen nähnyt kun joku kloppi kerran erehtyi koputtelemaan siihen pleksiin, niin jättimäinen kissapeto hyppäsi sekunnin murto-osassa siihen pleksiin niin että jymähti ja teinipoika kimmahti lennähti varmaan viisi metriä taaksepäin pyllylleen. Aivan varmasti sen tiikerin naama oli hymyssä kun se lähti uudelle partiointikierrokselle pitkin reviiriään :)
Mutta hei, aivan satavarmasti tiikeri olisi mielummin juoksemassa vapaana jossain Amurin lumisilla vuorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on naisilla yleensä leveämpi: hartiat vai lantion seutu? Oikeastaan, voisitteko vastata tähän kyselyyn, siis pelkät naiset. Kumpi kohta sinulla on leveämpi?
ylänuoli = hartiat
alanuoli = lantionseutu
Linkatkaa kuva, jossa naisella lantio on oikeasti leveämpi mitä hartiat. Puhun siis ulkorajoista eli siellä missä rasva ja iho on. En ole mielestäni koskaan nähnyt sellaista naista!
Riittävällä ylipainolla tuo tapahtuu sekä miehillä että naisilla.
https://api.discovery.com/v1/images/5accd83b6b66d12f0011db32?aspectRati…
Höpöä. Eihän tuohon tarvita kuin normaalipainoinen nainen, jolla on leveä lantio ja kapeat hartiat.
Ihmeellistä nykyään, kun kuvitellaan että kaikilla normaalipainoisilla on yksi ja sama vartalomalli.
Miten Facebookista saa pois noi pirun kaverivuosipäivä ilmoitukset MESSENGERISTÄ???? Synttäri ilmoitukset olen jo poistanut, mutta silti tulee näitä ärsyttäviä messenger ilmoituksia :((
Voiko eläin olla kehitysvammainen, jos sillä tarkoitetaan nimenomaan sitä, että se on älykkyydeltään heikomalla tasolla kuin muut saman lajin yksilöt? Tarkoitan tällä lähinnä ihmisten hoidossa eläviä eläimiä, sillä luonnossahan sellainen yksilö ei välttämättä selviäisi, koska siellä vain vahvimmat yksilöt selviävät. Ainakin minun veljeni koira vaikuttaa jotenkin vähemmän älykkäältä kuin muut tuntemani koirat enkä ihmettelisi, jos se olisi heikkolahjainen tai jotain.
Miksi ihmiset ovat vahingoniloisia?
Ei täysin. Omaisuuttaan voi eräillä tavoin siirtää jälkipolville jo elinaikanaan. Esim. irtainta omaisuutta. Tai voit sopia että kenelle tietyt huonekalut yms. tulevat kuolemasi jälkeen.
Virallisempi tapa on ottaa sijoitusvakuutus, josta kuolemasi jälkeen maksetaan toivomallesi edunsaajalle.Tämä siis on hyvä vaihtoehto, jos omaisuutta on paljon rahana.
Rahaa voi myös lahjoittaa myös suoraan elinaikanaan, mutta silloin pitää noudattaa lakia lahjaverosta.
Pari muutakin kikkaa on.