Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18424)

Vierailija
6241/18424 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vaikka Kauniit ja rohkeat-sarjaa esitetään täällä suomessa, niin miksi ne näyttelijät puhuvat täällä esitettävässä versiossa englantia eikä suomea? Miksi heitä ei pistetty jälkikäteen puhumaan niitä vuorosanoja suomen kielellä, että se sitä voitaisiin esittää täällä suomen kielellä?

No sarjaa näytetään yli 100 maassa, joten tuskin sarjan näyttelijöillä olisi mitään mahdollisuutta tehdä sataa eri versiota joka jaksosta ja opetella sata kieltä sitä varten.

Eri maissa on sitten oma tapansa toimia, ja maasta riippuen sarjaa esitetään joko niin että sen maan kielellä jakso esitetään joko käännösteksteillä varustettuna tai sitten dubbattuna. Dubbauksen kuitenkin tekee ko. kieltä äidinkielenään puhuvat eivätkä sarjan amerikkalaiset näyttelijät.

Tässä esimerkki miten sarjaa on esitetty dubbattuna Ranskassa:

Vierailija
6242/18424 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa laskiaistoivotus "pitkiä pellavia!" ?

Toivotaan toiselle hyvää (pitkäkuituista) pellavasatoa. Oleellisempi toivotus silloin, jos toinen oikeasti kasvattaa pellavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6243/18424 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta, että jos lapsi syntyy suomessa ennen raskausviikkoa 22 (vaikka raskausviikolla 21+6) tai painaa syntyessään alle 500g, niin häntä ei aleta hoitaa vaan hänen annetaan kuolla vaikka lapsi olisi syntyessään elävä

Vierailija
6244/18424 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä, älä petä

Vierailija
6245/18424 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko testamentin tekeminen ainoa tapa määrätä omaisuutensa kohtalosta äkillisen kuoleman varalta?

Vierailija
6246/18424 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi sopivaa, jos lähisukulaisesi tulee työpaikallesi hakemaan ystäviä itselleen? Olen itse epäsosiaalinen arka ja vaikea ymmärtää hänen uteliaisuutta, joka kohdistuu mun työkavereihin, joihin en itse halua pitää mitään yhteyttä, enkä myöskään halua tulla yhdistetyksi näihin sukulaisiin. Tämä sukulais nainen kuitenkin joka välissä haluaa keskustella mun työkavereista mun vapaa ajalla. Mä sanonut sille naiselle, että mä en halua olla missään tekemisissä vapaa ajalla mun työkavereihin.

Ja että mun perhe ei tiedä mitään mun töistä eikä työyhteisöstä. Kyselee kaikenlaista myös mun vanhemmilta jotka ei tiedä mitään mun töistä. Nyt tämä nainen on löytänyt sielunkumppanin eräästä mieskollegasta.

Tämä nainen puhuu päälle eikä kuuntele ollenkaan. Siis on oikeasti todellakin päälle puhuja. Ja mua surettaa sekin että hän ei osoita miyään mielenkiintoa mun elämää kohtaan. Hölöttää vain omat asiansa.

Miten mun pitäisi toimia tämän henkilön kanssa?

Kuulostaa kummalliselta. Miten sukulainen yleensä pääsee työpaikallesi kaveraamaan (työaikana?) työkaveriesi kanssa?

Periaatteessa hän lienee henkilö, joka on yksinäinen ja huomionkipeä, ja tavallaan käyttää sinua hyväkseen.

Valitettavasti sukulaisesi on ilmeisesti täysi-ikäinen, joten hän vapaa käyttäytymään miten haluaa. Sinä voit vain muuttaa omaa asennoitumistasi. Miten sukulaisen käytös konkreettisesti vaikuttaa sinuun? Voiko sille tehdä mitään?

Kyseessä ravintola työ. Tämä nainen tulee sinne ravintolaan puhumaan. Käytös vaikuttaa siten minuun, että on kiusaantunut ja vaivaantunut olo kun se lähettää terveisiä jatkuvasti mun työkavereiden kautta Ja sitten se ei ymmärrä että se on mulle raskasta kun mä haluan olla tavallaan tuntematon työpaikalla, enkä saada huomiota työkavereilta sukulaisten kautta. On myös tosi raskasta, kun se ei ymmärrä lainkaan, kun mä sanon, että mulla on oma elämä, enkä halua kaveerata samalla tavalla mun työkavereiden kanssa, kuin hän. Mä en mielellään puhuisi lainkaan mun työstä sille, Mutta se pälättää koko ajan siitä mun työmaailmasta ja kyselee niistä myös mun vanhemmilta, jotka ei tiedä siitä mitään. Nekin ihmettelee sitä käytöstä.

Ongelma on siis lähinnä se, että sinä kiusaannut itse, koska sulla on jotain omia sääntöjäsi, että et halua että vanhempasi tietävät työstäsi ja haluat eristäytyä työkavereistasi.

Normaalisti ihminen ei kiusaantuisi valtavasti noista asioista, joten todenäköisesti sukulaisesikaan ei tätä tajua.

Joko sun pitää olla kiusaantumatta tai sitten sun täytyy uskaltaa puhua sukulaisen kanssa ja kertoa hänelle ettet toivo hänen toimivan kuten toimii. Siinä tapauksessa joudut varmasti selittämään miksi et.

Täytyy varmaan neuvoa sitä muijaa. Se käyttää mua hyväkseen. Pyrkyri hakee seuraa mun kautta. Se on joskus muinoin arvostellut mua umpimieliseksi. Itse se on tarjoamassa itseään, koska on niin erinomainen omasta mielestään .

Sinuna ottaisin asian esiin niin että kertoisit että hänen jatkuvasta roikkumisestaan ravintolassa voi tulla sulle työsuhdeongelmia. Tuossahan voi ravintolan omistaja ja esimiehesi ruveta epäilemään, että sukulaisesi kärkkyy ilmaista ruokaa sinulta.

Sinulla näyttää olevan patoutunutta vihaa tuota henkilöä kohtaan, joten olisin siuna varovainen. Älä suututa tuota tyyppiä, koska hän voi aiheuttaa sulle ongelmia.[/quote

Hän on vaan kovin huomionkipeä asiakas. Hän Kaipaa seuraa.

Vierailija
6247/18424 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko totta, että jos lapsi syntyy suomessa ennen raskausviikkoa 22 (vaikka raskausviikolla 21+6) tai painaa syntyessään alle 500g, niin häntä ei aleta hoitaa vaan hänen annetaan kuolla vaikka lapsi olisi syntyessään elävä

Ennen raskausviikkoa 22 puhutaan keskenmenosta. Eli sikiö on niin kehittymätön, että lasta ei saada pelastettua. Painolla ei ole niin suuta merkitystä kuin raskausviikoilla.

Vierailija
6248/18424 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko testamentin tekeminen ainoa tapa määrätä omaisuutensa kohtalosta äkillisen kuoleman varalta?

On.

Vierailija
6249/18424 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luottaa paremmin omaan oppimiseen? Kun stressaa, että ymmärtää asian väärin ja sitten luulee sen olevan oikein?

Vierailija
6250/18424 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä ketjussa pystyy esittämään rikosaiheisen kysymyksen ilman että se sensuroidaan? Yritin valita sanani tosi tarkasti, mutta ei auttanut.

Vierailija
6251/18424 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tässä ketjussa pystyy esittämään rikosaiheisen kysymyksen ilman että se sensuroidaan? Yritin valita sanani tosi tarkasti, mutta ei auttanut.

Sun pitää sensuroida se. Esim. korvaamalla joku kirjain merkillä, toisella kirjaimella tai jättää joku kirjain pois siitä estetystä sanasta.

Vierailija
6252/18424 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jollain homoseksuaaleilla on sellainen "Yas Queen"  tyyppinen olemus? Mistä se on saanut alkunsa vai onko se vaan joku automaattinen juttu?

Vierailija
6253/18424 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläimet jotka luonnossa syövät toisiaan, laitettaisiin samaan aitaukseen, jossa ne saisivat ihmisten antamaa ruokaa, söisivätkö ne enää toisiaan?

Vierailija
6254/18424 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain päin maailmaa ihminen saattaa saada vankeusrangaistuksen, joka saattaa sisältää useita elinkautisia ja vankeuden kesto saattaa olla jopa satoja vuosia. Ei näissä Suomessakaan annetuissa melko lyhyissä vankeusrangaistuksissa paljon järkeä ole, mutta ei noissakaan rangaistuksissa ole. Miksi joku saa todella pitkän vankeustuomion vaikka hän kuitenkin kuolee ennen kuin se tulee täyteen, sillä ei kukaan elä niin pitkään, että voisi olla vankilassa vaikka jotain 278 vuotta.

Vierailija
6255/18424 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa laadukkaita ja kestäviä sukkahousumerkkejä? Varmaan joku joka niitä töissä joutuu pitämään osaisi suositella merkkiä. Olen menossa kesähäihin ja aina tuntuu sukkahousut repeävän jossakin vaiheessa ja joudun kaivamaan varasukkikset laukusta.

Vierailija
6256/18424 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku saa todella pitkän vankeustuomion vaikka hän kuitenkin kuolee ennen kuin se tulee täyteen, sillä ei kukaan elä niin pitkään, että voisi olla vankilassa vaikka jotain 278 vuotta.

Ihminen on tuomittu useista rikoksista samassa oikeudenkäynnissä. Joissakin oikeuskulttuureissa tuollaisessa tapauksessa määrätään kaikista rikoksista erikseen rangaistus, ja jos kyseessä on iso määrä törkeitä rikoksia, niin lopputuloksena on useita pitkiä vankeusrangaistuksia, jotka sitten lasketaan yhteen. Eli se 278 vuotta on saatu laskemalla yhteen eri rikoksista erikseen määrättävät rangaistukset.

Suomessa sen sijaan määrätään yksi yhteinen rangaistus, jos ihminen tuomitaan useista rikoksista samalla kertaa. Yhtenäisrangaistus on lievempi kuin mitä saataisiin summaamalla yhteen jokaisesta rikoksesta erikseen määrättävä rangaistus.

Vierailija
6257/18424 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu käydä esim. syömishäiriön kontrollissa punnituksessa niin että on selin vaakaan eikä näe omaa painoaan?

Jos kävisin vaa'alla, haluaisin tehdä sen juuri näin. Ei tarvitsisi ajatella painoa.

T: syömishäiriöstä toipunut

Vierailija
6258/18424 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytyisi kiva chat? Olisi kiva kuluttaa aikaa jutellen, mutta deittiprofiili/seksivonkuchatit ei kiinnosta. Ja monet chatit on rajattu yhden asian vertaiskeskusteluiksi.

Vierailija
6259/18424 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten luottaa paremmin omaan oppimiseen? Kun stressaa, että ymmärtää asian väärin ja sitten luulee sen olevan oikein?

Voisitko esim. muistella oletko kovinkin usein päätynyt tällaiseen tilanteeseen? Jos olet, voit miettiä minkä tyyppisiä väärinkäsitykset ovat ja yrittää tunnistaa tulevaisuudessa vastaavat "riskitilanteet". Jos taas et ole päätynyt ymmärtämään usein väärin, voit todeta itsellesi että olet vain huolissasi koska asia on sinulle hyvin tärkeä, mutta hyvin tämä menee.

Vierailija
6260/18424 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kulmien kohotus ainoa keino korjata matalat ja suorat kulmakarvat?