Sääntö että syödessä otetaan lakki päästä ei ole poistunut mihinkään!
Tämä pätee myös teidän wt-mammojen lapsiin! (Ja mikä pahinta, se teidän ukkonnekin syö räppikäppi päässä).
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetin sääntö? Tuskin kukaan siihen kuolee että päättää pitää hatun päässään syödessään. Tehkööt mitä lystää, ei mulla ainakaan ole kiinnostusta alkaa soveltamaan jotain turhanpäiväisiä "sääntöjä" keneenkään.
Ja ensimmäinen valkoroska ilmoittautui...
Söin Juhannuksena pipo päässä pihalla, koska mökillä syödään pihalla, vaikka oli melkein pakkasta.. Olenko nyt valkoista roskasakkia?
Minulla oli syöpä (josta onneksi olen parantunut) mutta hiukset eivät ole vieläkään kasvaneet takaisin päähän. Siksi syön aina ravintolassa hattu päässä eikä kukaan kaltaisesi ole vielä tullut valittamaan.
Huolestunutsavosta kirjoitti:
Söin Juhannuksena pipo päässä pihalla, koska mökillä syödään pihalla, vaikka oli melkein pakkasta.. Olenko nyt valkoista roskasakkia?
Syödessä otetaan pipo pois päästä. Eli kyllä olet.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli syöpä (josta onneksi olen parantunut) mutta hiukset eivät ole vieläkään kasvaneet takaisin päähän. Siksi syön aina ravintolassa hattu päässä eikä kukaan kaltaisesi ole vielä tullut valittamaan.
Mahtaako myös kaikilla niillä maiskuttavilla lippispäisillä klopeilla olla taustalla juuri parantunut syöpä?
Hohhoijaa, se on totta, että hattu kuuluu ottaa pois syödessä. Tämä koskee vain miehiä. Tietysti naisetkin riisuvat villamyssyt ym. Juhlissa kuitenkin naiset ovat juhlapäähineissään. En nyt lähtisi soveltamaan tätä arkiseen mökkiolemiseen. Suomalaisessa kesäillassa ulkona tarvitaan hyvinkin sekä topparotsi että pipo.
Toi hatun pois ottaminen sisätiloissa on ihan vaan osoitus siitä, että arvostaa samassa tilassa ympärillä olevia ihmisiä. Vähän niinkuin silmiin katsominen puhuttaessa tai "kiitos" ja "anteeksi". Perusjuttuja.
Se on aina valinta, jos mies pitää hattua sisätiloissa. Sillä halutaan viestittää "en arvosta teitä, enkä pidä muita juuri minään. Mä oon mä, kattokaas ny". Sama ku nostais ravintolassa vaikkapa jalat pöydälle.
Yksi sana: bää.
Kyllä vuonna 2017 voi jo hieman kyseenalaistaa joitakin "koska vaan pitää"-sääntöjä vailla sen parempia perusteluita.
Tosi juntti, ei kun siis turhanpäiväisiä sääntöjä kumartelematon itsenäinen ajattelija, ei saa pipoa/lippistä päästään edes kirkossa.
Mä vähän ihmettelen, miksi juuri tällaiset säännöt ovat ihmisille niin tärkeitä. Tuohan on vain sopimus ja kaiken hyvän lisäksi siihen on ties mitä poikkeuksia, joita en edes tiedä kaikkia ja jotka varmasti riippuvat kulttuurista jne.
Mulle on ihan ok olla ilman hattua sisällä lämpimässä syödessä enkä tietoisesti halua koskaan loukata ketään. Riippuu kuitenkin aina tilanteesta ja seurasta, tulkitaanko hattu päässä syöminen epäkohteliaaksi vai ei: minun seurassani pipo päässä saa syödä. Itse koen vähän epäkohteliaaksi sen, jos joku vaatii muita ottamaan hatut pois päästä siksi kun hän haluaa ja hänestä se on kohteliasta.
Miksi kokit voivat laittaa ruokaa hattu päässä jos sitä ei voi syödä hattu päässä? Mistä tälläinen taikausko ja ugabuga-heimon tabu on tullut käytäntöön? Ja miksi joku stressaantuu siitä noin paljon?
Onhan se tietsyti hyvä että stressaannut, koska saan hupia tuollaisesta käytöksestä, joten olet tarpeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako myös kaikilla niillä maiskuttavilla lippispäisillä klopeilla olla taustalla juuri parantunut syöpä?
Mitä sää pädet? Miksi vaivaa noin?
Vierailija kirjoitti:
Tosi juntti, ei kun siis turhanpäiväisiä sääntöjä kumartelematon itsenäinen ajattelija, ei saa pipoa/lippistä päästään edes kirkossa.
En käy kirkossa mutta olen nähnyt TV.ssä paavilla tai jollain vastaavalla poppamiehellä pannumyssyn päässä kirkossa. Oli vielä vaimonsa mekossa transuilemassa. Eikö se ole jo törkeää?
Menkää syksyllä vaikka yhdeksi päiväksi siedätyksen nimissä katsomaan niitä lippispäitä ammattikoulun ruokalaan..
Nöiden räppikäppipäitä puolustelevien mielestä heidän maailmassaan ei ole muita sääntöjä kuin verojen maksaminen.
Mun isä niin maalaisjuntti ku vaan voi olla. Kulkee kylillä kumppareissa ja navetalta haisevissa vaatteissa. Päässä on lippis tai talvella joku karvareuhka paitsi syödessä. Ulkonakin syödessä tunkee hatun taskuun
Vierailija kirjoitti:
Nöiden räppikäppipäitä puolustelevien mielestä heidän maailmassaan ei ole muita sääntöjä kuin verojen maksaminen.
Se on huomattavasti parempi kuin monen ns. raharikkaan eliitin edustajan ajatus että verojen maksu ei kuulu heille.
Jos joutuisit esim. paikkaan jossa on tapojen mukaista pitää vaikka turbaania päässä, loukkaantusitko kun näkisit ihmisten syövän turbaani päässä?
Samaten monissa itämaisissa temppeleissä kehoitetaan tai suoraan käsketään peittämään päänsä sisään astuessaan. Onko tämäkin sinulle itkupotkuraivarin paikka jos näin näet tehtävän?
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuisit esim. paikkaan jossa on tapojen mukaista pitää vaikka turbaania päässä, loukkaantusitko kun näkisit ihmisten syövän turbaani päässä?
Samaten monissa itämaisissa temppeleissä kehoitetaan tai suoraan käsketään peittämään päänsä sisään astuessaan. Onko tämäkin sinulle itkupotkuraivarin paikka jos näin näet tehtävän?
Sä olet niin terävä!
Mikä hemmetin sääntö? Tuskin kukaan siihen kuolee että päättää pitää hatun päässään syödessään. Tehkööt mitä lystää, ei mulla ainakaan ole kiinnostusta alkaa soveltamaan jotain turhanpäiväisiä "sääntöjä" keneenkään.