Vierailija

Sain juuri kuulla että kolmekymppislahjaksi haaveilemani laukun valmistus on lopetettu ja Espan varasto myyty loppuun. Synttärit ovat siis vasta ensi vuonna ja laukusta olen haaveillut vuosia. Opiskelijana kun olen ollut, on laukku ollut todella vain haaveilun kohteena ja vasta nyt olen voinut alkaa laukkuun säästämään ja ylipäätään olen valmis rahaa siihen törsäämään. Ikävä kyllä en enää voikaan marssia liikkeeseen ja ostaa laukkua niin helpolla. En halua muuta kuin tämän tietyn merkin ja mallin, joten eipä tässä paljoa ole tehtävissä kuin lähteä etsimään käytettynä. :(

Onko täällä kokemuksia merkkilaukun hankkimisesta käytettynä? Miten varmistitte aitouden? Kuulemma Espa ei enää aitouta, joten en voi myyjää sinnekään raahata aitoutta todistamaan... Lisäksi tämä on ensimmäinen (ja ainoa) oikeasti kallis laukku, jonka haluan omakseni, joten en tiedä mitään aitouttamisesta tai sen tarkistamisesta. Kaikissa käytetyissä tuntuu olevan "date code", mutta kuitti ja dust bag näyttävät puuttuvan...

Olen ihan hukassa ja erittäin potentiaalinen huijauksen kohde. :D Tarvitsen siis kokeneempien neuvoja!

• ylös 7
  • alas 5

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Vestiairessa asiantuntijat varmistavat ennen toimitusta asiakkaalle aitouden. Tosin voihan siinäkin fibaa tapahtua. Siksi olen tutustunut "mistä tunnistan feikit x-laukut"-blogeihin ja sivuihin, ottanut harkintaan vain laukkuja, joista on kunnon dokumentaatio, eli tarkat valokuvat yksityiskohdista jotka olen sitten syynännyt läpi, googlannut tuotenumerot (feikeissä esiintyy paljon tuotteita samoilla numeroilla), ja joista on myyjällä kuitti ja oheistarpeet (kuitti, tagit, dustbag, laatikko...) tulevat mukana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mikäs tuo Vestiaire on? Vaatii ilmeisesti rekisteröitymisen. 🤔 Kiitos hei vinkeistä! Tavallaan ymmärrän jos kuitti on haalistunut ja ehkä heitetty pois, mutta harvemmin kai dustbageja heitellään pois...? Silti noiden käytettyjen kohdalla harvemmin db löytyy. - ap

Vierailija

Tarkoitat ilmeisesti Vuittonin laukkuja? Ne ovat varmaan maailman feikatuimpia, ja feikit voivat olla sen verran tasokkaita, että ei niitä välttämättä netin autentisointipalvelutkaan tunnista kuvan perusteella.

Voit kokeilla ottaa yhteyttä johonkin muuhun Euroopassa sijaitsevaan liikkeeseen ja kysyä olisiko toimitus Suomeen mahdollinen tai vielä kysyä Suomen liikkeestä onko heillä mahdollisuus tilata laukkua muista maista.

Vierailija

Jokainen kalliin laukun ostaja oikeasti säilyttää sen dust bagin ja kuitin. Oikeasti, jokainen. Jos on joku vuosikymmeniä vanha laukku, niin ymmärtää puuttumisen koska silloin ei laukkuja nähty mitenkään sijoituksena tai mietitty jälleenmyyntiarvoa.

Mun minimivaatimukset olisi että on Suomesta ostettu, kuitit ja dust bagit ja niin että voisin voisin varmistaa kuitin aitouden ja vielä kuvilla pyrkisin varmistamaan että kyseessä on todella aito kuitin laukku.

• ylös 8
  • alas 14
Vierailija

Mistä kukaan voi tietää jos laukku vaihtuu hotellihuoneessa vastaavaan hyvin tehtyyn feikkiin?

Vierailija

Vestiaire collective, Inseller tai Facebookin Design Corner-ryhmä ovat ihan hyviä paikkoja aloittaa etsintä ja vertailu :)

Vierailija

Minäkin olen paljon vaatimattomammista merkkilaukuistani ehkä hukannutkin kuitin, mutta laukkuhan säilytetäänkin dustbägissä, ei sitä hukkaa. Hyvän laukun dustbägikin on vähän säämiskämäinen ja pehmeä nahalle, laadukas.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikäs tuo Vestiaire on? Vaatii ilmeisesti rekisteröitymisen. 🤔 Kiitos hei vinkeistä! Tavallaan ymmärrän jos kuitti on haalistunut ja ehkä heitetty pois, mutta harvemmin kai dustbageja heitellään pois...? Silti noiden käytettyjen kohdalla harvemmin db löytyy. - ap

Vestiaire Collective (vestiairecollective.com)  ja muitakin vastaavia pre-loved-juttujen myyntipaikkoja on.  Vuittonien tunnistamisista on paljon netissä tietoa.

Vierailija

Minä hiplaisin vastaavaa aitoa kaupassa, sitten myytävää. Laadukas nahka on silkinpehmeä, sen tuntee käsissään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jokainen kalliin laukun ostaja oikeasti säilyttää sen dust bagin ja kuitin. Oikeasti, jokainen. Jos on joku vuosikymmeniä vanha laukku, niin ymmärtää puuttumisen koska silloin ei laukkuja nähty mitenkään sijoituksena tai mietitty jälleenmyyntiarvoa.

Mun minimivaatimukset olisi että on Suomesta ostettu, kuitit ja dust bagit ja niin että voisin voisin varmistaa kuitin aitouden ja vielä kuvilla pyrkisin varmistamaan että kyseessä on todella aito kuitin laukku.

No en säästä. Harvoin laukkua sinne tungen ja pussit katoilevat. Kuitti myöskin katoaa ajansaatossa.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No en säästä. Harvoin laukkua sinne tungen ja pussit katoilevat. Kuitti myöskin katoaa ajansaatossa.

Ja mikä laukku kyseessä?

Vierailija

Mikä laukku on kyseessä? Itse olen ostanut muutaman LV:n eBaysta japanilaisilta second hand shopeilta, joilla on hyvä maine, paljon kauppoja ja yli 98% positiivinen palaute. :)

Vierailija

Termi ”brändi” on tullut alun perin polttamista tarkoittavasta sanasta. Karjaa, orjia, kaadettuja puita yms. polttomerkittiin omistajan tunnuksella erottamaan arvokas omaisuus muiden omaisuudesta. Kun kannat Luuserit Vuittuun laukkua, olet kuin merkille merkattua karjaa ja kuljet ilmaisena mainostauluna. Jos sinulla olisi oma maku, sinun ei tarvitsisi ostaa merkin tuomaa lisäarvoa itsellesi.  

Vierailija

Luksustuotteet ovat harvinaisuuksia. Louis Vuitton ei ole luksusmerkki. Laatu on hyvä, mutta jos voi vain kävellä kauppaan ja ostaa ihan mitä tahansa, sillä ei ole mitään tekemistä luksuksen kanssa. Aito luksus on sellaista, josta tavalliset turveaivot eivät tiedä. 

• ylös 4
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja mikä laukku kyseessä?

Omistan eri laukkuja. Arvot 400-1000e.

Miksi säilyttäisin niitä pussissa kun menee hyllyllä oikein kivasti. Vaihtelen melkein päivittäin laukkua, niin ei ehdi pölyyntymään.

Vierailija

Vittuun on so last season. 

Nyt on muodissa anti-fashion-tyylisuunta ja underground. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja mikä laukku kyseessä?

Omistan eri laukkuja. Arvot 400-1000e.

Miksi säilyttäisin niitä pussissa kun menee hyllyllä oikein kivasti. Vaihtelen melkein päivittäin laukkua, niin ei ehdi pölyyntymään.

Siis sulla on useita 400-1000e laukkuja, eikä kuitteja ja dustbageja tallessa niille?

Ei nyt millään pahalla, mutta kuinka typerä olet?

• ylös 7
  • alas 12

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat