”Taasko ne matkustaa?” Kolme asiaa, jotka saavat muut perheet kateellisiksi

Kuvitus: Matti Pikkujämsä

Some näyttää muiden perhe-elämästä hohdokkaimmat puolet. Siihen verrattuna oma arki on nuhjuista, ja kateus nousee pintaan.Lue koko juttu

Kommentit (6)

Vierailija

Ehkä kyse ei ole aina kateudesta. Ehkä kyse on vain siitä, että on pettynyt, kun itse ei pysty samaan. Minäkin haluaisin matkustaa vaikka joka loma jonnekin. Eräs ystäväni tekee näin lapsineen. Huokailen toki kuunnellessani matkajuttuja, mutta en minä silti kateellinen ole enkä vaihtaisi paikkaa hänen kanssaan. Loppujen lopuksi kyse on valinnoista. Minä laitan rahani tähän, ystävä tuohon.

Vierailija

Minä kadehdin ennemminkin hyviä ystävyyssuhteita ja sosiaalista elämää. Varallisuutta, matkoja ja hieno koti meillä on itselläkin.

Vierailija

Me matkustetaan "jatkuvasti" enkä ole ikinä törmännyt kateuteen. Ihan ärsyttää, kun aina joku vetää sen kateuskortin asiassa kuin asiassa.

Vierailija

Jos on perus keskituloinen kyse on vain valinnoista.

Toinen (kuten me) käyttää rahat matkustamiseen, toinen merkkivaatteisiin, laukkuihin, kalliisiin harrastuksiin, autoon, ravintolasyömisiin, biletykseen ja elektroniikkaan.

Meillä on meille sopivan hintainen iso uudehko talo ja vielä muiden mielestä siistikin. Itse näen kyllä villakoiria ja leivänmuruja. Ja rahaa on matkustamiseenkin eikä kukaan sitä ole kadehtinut - tietääkseni.

Osa ystävistämme on huomattavasti parempituloisia eivätkä matkusta "ikinä". Kaikille se ei merkitse samaa irtiottoa kuin meille.

Ja tosiaan - kyllä perhe ja ystävät menee kaiken rahalla hankitun krääsän edelle.

Vierailija

No meillä olis varaa matkustella, mutta ei tod. kahden alle kouluikäisen kanssa lähdetä kesämökkiä pidemälle. Ei olla oikein vielä keksitty, että mikä siitä matkustelusta tekee kaiken sen vaivan arvoista. Eli ei, en ole pätkääkään kateellinen. Ehkä sitten, kun lapset on isompia, niin voidaan jossain käydäkin, mutta silloinkin jonnekin lähelle, Keski-Eurooppaan kaupunkilomalle tms. Jonnekin, missä on mahd. vähän suomalaisia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat