Miten kukaan voi synnyttää tajuamatta olevansa raskaana? Henna kertoo, miksi hänelle kävi niin

Kuva: 123 rf

”Viime syyskuussa syntynyt poikani oli toinen lapseni, ja silti hän tuli täytenä yllätyksenä kaikille, myös minulle”, Henna kertoo.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (136)

Vierailija

Itse en ole koskaan ollut raskaana - tietääkseni - mutta kuvittelisin, että vaikka maha ei kasvaisikaan ja vaikkei vauvan liikkeitä tuntisikaan niin pakkohan sitä on jotain tuntea, jos mahassa on jo täysiaikainen vauva. Täytyyhän sen jonkinlaisena painona siellä tuntua.

Vierailija

Miksi niin kovaa jankataan että ihmisen on pakko " sulkea silmänsä totuudelta? " vaikka vauva olisi tervetullut ja haluttu mutta odottava äiti ei vain tajua tilaansa?

Siskoni sai tietää raskaudestaan seitsemännellä kuulla, Pitkä , laiha ja paahtoi rankkaa duunia väsymättä tai pahoinvoimatta, Ilman rutiini-genekäyntiä  olisi voinut päätyä yllätyssynnyttämään vessaan !

Vierailija

" Kai sinä nyt jotain tajusit?"

"etkö ihmetellyt kun kuukautisia ei tullut?"

Näihin kysymyksiin, lähes syytöksiin,  jouduin minä, 19v yllätyssynnyttäjä  vastaamaan vuonna-89.  Olen 170 cm pitkä ja painoin tuolloin noin 62kiloa, jonkinlaista vuotoa tuli säännöllisesti enkä ollut pahoinvoiva, väsynyt tai yökkinyt kahvinhajusta !   En yrittänyt tulla raskaaksi, mutta en myöskään pitänyt ajatusta vastenmielisenä, olinhan vakaassa ja turvallisessa parisuhteessa sekä "hyvässä iässä".

Pillereitä söin,  ne vain pettivät.

Pörrris

Kuulin sairaanhoitajalta että tämmöistä tapahtuu ihan kuukausittain ettei ole edes ihmeellistä.miksi me ihmiset sitten epäillään jopa synnyttäneen mielenterveyttä?en ymmärrä

Vierailija

Ymmärrän ihan hyvin. Oma esikoiseni oli hyvin vähäliikkeinen. Minulla ei ollut mitään raskausoireita. Kuukautiset jäivät pois ja tiesin olevani raskaana, mutta sikiö liikkui todella vähän. Viimeiset kolme viikkoa se oli täysin liikkumaton. Niinpä en huomannutkaan sen kuolemaa. Se huomattiin rutiinineuvolakäynnillä 39+5. Siitä alkoi loputon kysely ja silmien pyörittely "etkö sinä huomannut ettei se liiku? " Sitä kyselivät ammattilaiset kuin maallikotkin. Yritin lääkärillekin selittää, että sen normaali olotila oli liikkumattomuus vaan ei auttanut " aina pitää tulla kun ei liiku". Sitä ohjetta noudatin seuraavassa raskaudessa vaan eipä hyvä ollut sekään. "Nukkuuhan ne välillä, eihän ne koko aikaa liiku".

Eli jos minulta jäi kuolema huomaamatta niin varmaan joltain voi jäädä koko raskaus huomaamatta. Mutta sitähän ei käsitä ne, joiden rintoja aristaa, jotka yökkivät koko ajan ja joita koko ajan kolottaa jostain ja ennen kaikkea joiden vauva riehuu mahassa.

Vierailija

E-pillerit mutta kuukautiset täysin epäsäännölliset? Erikoista ettei käynyt tuon vuoksi lääkärissä. Oikeita kuukautisia ei raskausaikana kyllä tule, vuoto on jotain muuta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on pahin painajaiseni.

Tässä tapauksessa voi tehdä 4 raskaustestiä vuodessa niin ehtii tekemään abortin.

Oletko unohtanut että positiivinen testitulos on lähes poikkeuksetta positiivinen, negatiivinen tulos voi olla taas kumpi vain?

Vierailija

Itse tiesin olevani raskaana ennen testin tekemistäkin. Oli vain sellainen olo, vaikka erityistä pahoinvointia saati oksentelua ei ollut.

Olin niin pullea jo toisella kuulla, että kaikki tajusivat, että odotan lasta. Se näkyi muiden mielestä kuulemma myös silmistä (?).

Lapsen ekat liikkeet olivat sellaisia kuin kala olisi kohdussa kääntyillyt. Myöhemmin alkoi mahdoton jyskytys. Poika potki ja pyöri. Villeimmältä se jumppailu tuntui 4 aikaan aamuyöstä. Tuohon kellonaikaan myös synnytys käynnistyi.

Joten en olisi voinut olla tajuamatta odottavani lasta. Mutta en nyt voi mennä sanomaan, etteikö joku muu voisi olla tajuamatta ainakin ekat kuukaudet. Loppuraskaudesta yleensä alkavat "harjoitussupistukset" ja vessassa joudut juoksemaan tuon tuostakin, kun rakkoa painaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat