Lihavat syövät töissä vähän
Ei se ketään hämää, että syö töissä niukasti ja pääosin salaattia. Jostain ne kalorit tarvitaan ylläpitämään lihavuutta ja kotonahan sitten herkutellaan korkojen kera. Olenko väärässä?
Kommentit (12)
Eikö ole hyvä, että syö terveellisen aamupalan ja lounaan? Näin paino pysyy samassa. Ei kukaan syö toisia hämätäkseen mitään, vaan töissä voi olla helpompi pysyä teeveellisellä ruokavaliolla. Miksi sinä tarkkailet muiden syömisiä? Onko sinulla joku häiriö?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole hyvä, että syö terveellisen aamupalan ja lounaan? Näin paino pysyy samassa. Ei kukaan syö toisia hämätäkseen mitään, vaan töissä voi olla helpompi pysyä teeveellisellä ruokavaliolla. Miksi sinä tarkkailet muiden syömisiä? Onko sinulla joku häiriö?
Eihän ap maininnut mitään terveellisyydestä, vaan määrästä.
Eihän sitä jaksa töitä tehdä jos saa hirveän kalorihiilaripommin. Nukkuhan siinä tulee.
No mun pomo syö valtavasti ja ihmettelee painon nousua, vaikka syö paljon salaattia. Joo salaattia ison kulhollisen ja sitten on lisäksi joku aino-rasiallinen makaronilaatikkota tai vastaavaa, jossa tosiaan hiilarit pääosassa. Joka päivä.
1 dl maitoa ylimäärin energiatarpeeseen nähden per päivä tekee vuodessa n. +2 kiloa läskiä.
60 cal x 365 ......laskekaa itse.
-
Ihmetelkää pikeminkin sitä miksi ihmisen energiansääntely toimii noinkin hyvin.
Mä en... ja oon reilusti ylipainoinen . Ruuasta mun läskit pn tullutkin . Mut on meillä töissä yks mua tuplasti lihavampi joka syö vaan salaatin, aina. Jokapäivä. Eikänikinä tilaa pitsaa tms.
Hei ap, arvaa mitä: minä pidän salaateista, joten kyllä, syön niitä töissä lounaalla koska ne ovat herkullisia ja helppoja lounaita!
Tykkään myös suklaasta ja sitä syön sitten kotona sohvalla :)
Naurattaa, kun varmaan minunkin työ''kavereissa'' on ap:n kaltaisia kyttääjiä, jotka sitten pienessä mielessään miettii, että ketäköhän toi läski mirkku yrittää huijata syömällä salaattia.
No mä olen ollut nelikymppiseksi saakka laiha, sittemmin ruvennut lihomaan.
Mutta yksi asia on pysynyt, syön päiväsaikaan vain vähän, useimmiten en mitään.
Uskon että on muitakin joille maistuu parhaiten vasta illalla, joten jos tässä haetaan että "kunhan esittävät" niin enpä tiedä...
En ole huomannut. Sen olen sen sijaan huomannut, että lähes kaikilla tuntuu olevan lautaset ääriään myöten täynnä niin, että kastikkeet valuvat tarjottimelle. Tämän vielä ymmärtää jollain isokokoisella ja/tai urheilullisella miehellä, mutta samalta näyttää myös naisten lautaset jotain hoikkia lukuun ottamatta.
Ystävätär joka on rapiat 70 kiloa ylipainoinen syö aina pienen annoksen ruokaa kylässä ollessaan. Kaikki tarjotut herkut häviää hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, arvaa mitä: minä pidän salaateista, joten kyllä, syön niitä töissä lounaalla koska ne ovat herkullisia ja helppoja lounaita!
Tykkään myös suklaasta ja sitä syön sitten kotona sohvalla :)
Naurattaa, kun varmaan minunkin työ''kavereissa'' on ap:n kaltaisia kyttääjiä, jotka sitten pienessä mielessään miettii, että ketäköhän toi läski mirkku yrittää huijata syömällä salaattia.
Sama juttu, minullakin salaatit on lempiruokaa. En muutenkaan syö varsinaista ruokaa yhtään sen enempää kuin normaalipainoisetkaan, mutta syön tosi usein suklaata. Yhdestä suklaapatukastahan saa energiaa noin 200-300 kcal ja jos sellaisen syö joka päivä, tulee ylimääräistä energiaa jo niin paljon, että lihoo yli 10 kg vuodessa.
Toki massan kasvaessa kulutuskin hieman kasvaa, mutta normaalipainosta lähdettäessä lihotaan ja lihavana sitten pysytään samassa painossa, eli suht pienellä ylimäärällä päädyt vähitellen läskiksi ja samalla pienellä ylimäärällä sitten pysyt sellaisena. En ymmärrä miten tätä on niin vaikea tajuta, monet tuntuvat luulevan, että lihavat syövät aina ihan hirveitä määriä ruokaa.
T. Läski, jonka läskimakkarat on käytännössä pelkkää suklaata
En syö vähän vaan normaalisti niin kuin muutkin.