Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulla on aina kivuliaat ovulaatiot. Nyt pahin kipu sattui lauantaille klo 15-16. Harrastettiin poikakaverin kanssa seksiä sunnuntaina klo 10-12. Käytimme kondomia, mutta emme koko aikaa. Sitten kun poikaystävä alkoi olemaan lähempänä laukeamista niin hän laittoin kumin väliin. Eli alku mentiin ilman kumia.

Nyt mietin että onko ovulaatio varmasti ohi silloin kun se kipu on päällä? Ja että voiko siinä nesteessä jota miehestä tulee ennen laukeamista olla siemeniä?

En ottanut mitään jälkiehkäisyä koska en ajatellut että mitään raskauden mahdollisuutta olisi mutta nyt vaan rupesin miettimään.

• ylös 1
  • alas 14

Kommentit (11)

Vierailija

Kipaise hakemaan jälkiehkäisy, ehdit sen vielä ottaa. Ilman kumia on aina mahdollisuus tulla raskaaksi. Ei ole olemassa varmoja päiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No joo, käytännössä voit tulla raskaaksi jos mies ei ole käynyt vessassa edellisen siemensyöksyn jälkeen.

Vierailija

No huh hei. Ei muuta kuin testiä tekemään, jos menkkoja ei ala odotettuna ajankohtana näkymään. Ois ehkä kumminkin varmuuden vuoksi kannattanut ottaa se jälkiehkäisy, jos raskaus on ehdoton ei. Jos nyt pääset pälkähästä, niin kannattaa huolehtia ehkäisystä vastaisuudessa paremmin.

Vierailija

Siittiöt myös elää siellä sisällä viikon.
Muuten kuulostaisi, että olisiko sinulla endometrioosi?

Vierailija

Munasolu on irrottuaan n. 24 tuntia hedelmöittymiskykyinen. Eli periaatteessa voit olla raskaana, jos touhutippojen mukana on ollut siittiöitä. Jälkiehkäisy ei enää auta. Se ei toimi munasolun irrottua vaan ehkäisee munasolun irtoamisen.

Tuohon touhutipat ja siittiöt. Siitä ollaan montaa mieltä. Jostain olen lukenut, että jos mies on lauennut 24 tunnin sisällä aikaisemmin, niin touhutipat voivat sisältää edellisen laukeamisen jäljiltä siittiöitä. Muuten se on aika epätodennäköistä mutta ilmeisesti mahdollista kuitenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse en riskeeraisi sekstata ilman kumia ovulaation aikana tai läheisyydessä. Pari päivää ennen tai jälkeen menkkoja voinut mennä.

Ja vastaus kysymykseesi: miehen spermaa voi erittyä vähiä määriä myös ennen laukeamista.

Koska jälkiehkäisy ei nyt enää toimi niin toivo vaan parasta! Onneksi harvinaista että kerrasta raskautuu mutta kyllähän niitäkin tapahtuu.

Kuinka monta kertaa siihen raskautumiseen sitten yleensä tarvitaan? 

Muuten, miksi monet puhuvat raskautumisesta eikä vaikkapa raskaaksi tulemisesta tai hedelmöittymisestä?

Vierailija

Missä vaiheessa raskauden voisi testata? Minulla on rinnat hyvin kipeät eikä tämä ole normaalia. Joskus rintani ovat kipeät noin viikkoa ennen menkkoja. Nyt ne ovat tosi raskaat ja arat jo nyt vaikka seksistäkin on vasta 3 vuorokautta.

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa raskauden voisi testata? Minulla on rinnat hyvin kipeät eikä tämä ole normaalia. Joskus rintani ovat kipeät noin viikkoa ennen menkkoja. Nyt ne ovat tosi raskaat ja arat jo nyt vaikka seksistäkin on vasta 3 vuorokautta.

AP

Hmmm... kannattaisko ottaa yhteyttä pikaisesti johonkin terkkariin? Mulla ei ole rinnat ikinä arat tai kipeät. Voi tyttö raukka, eikö sinulle ole peruskoulussa opetettu, että touhutipoissakin voi olla siittiöitä? Raskauteen riittää yksi ainoa siittiö. Toki se on epätodennäköistä, mutta mahdollista kuitenkin.

Vierailija

Muistaakseni kondomipaketissa sanotaan, että ehkäisyä pitää käyttää koko ajan??

Kyllä rinnat voi olla eri tavalla arat eri kuukausina. Omalla kohdalla 1. raskauden alussa niitä aristi enemmän kuin yleensä VASTA kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. 3 päivän kuluttua raskauden alkamisesta tunsin ja tiesin muuten vain, että nyt on napannut. Voin vaikka vannoa, että tunsin munasolun kiinnityvän -en tiedä onko se virallisesti mahdollista, mutta näin tunsin.