Kommentit (14)

Vierailija

Meillä kannateltiin päätä vasta 3kk iässä ja ryömimään oppi 9kk iässä, mutta silti käveli jo ilman tukea 1v 1kk, että en usko ihan täysin olevan suoraan verrannollinen :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä kannateltiin päätä vasta 3kk iässä ja ryömimään oppi 9kk iässä, mutta silti käveli jo ilman tukea 1v 1kk, että en usko ihan täysin olevan suoraan verrannollinen :)

Onhan näitä poikkeuksia tietenkin. Mulla 9kk vauva ja hän taas oli hyvin jäntevä syntyessään. Kannatteli lähes heti päätään itse. Kun hänet laittoi makaamaan vatsalleen niin nosti päätään hyvin varhain. Kuitenkin aloitti kääntyilyn vasta lähemmäs 6kk iässä, ryömimisen 7kk iässä. Ei nouse edelleenkään itse istumaan ja ei istu kunnolla täysin tuetta muutenkaan, eikä konttaa. En oikein usko, että kovinkaan varhain lähtee kävelemään näillä näkymin. On varsin rauhallinen vauva, joka tykkää tarkkailla. Kovasti tekee erilaisia äänteitä ja on hienomotorisesti taitava. Oppi pinsettiotteen 6kk iässä. Mutta eteenpäin meno on verkkaista ja ei juuri yritä pysyyyn nousta. Kaikki ajallaan, mutta kyllä mäkin muistan miten neuvolassa povattiin nopeaa karkeamotorista kehitystä ja kuinkas kävikään.

Systeemi kusee kaikki nickit v...

Mun poika nosti päätään jo viikon ikäisenä ekan kerran. Ryömimään lähti 3.5kk iässä ja seisomaan nousi 6kk iässä. Ilman tukea käveli 8kk iässä.

Vierailija

Mulla on kuusi lasta ja kaikki olleet jänteviä.Päätä kannatelleet tosi nuorena, kääntymään selältä vatsalleen ja takaisin 1,5 -3 kk, seisomaan tuen varassa 6-8kk ja kävelemään 9-11kk .Joten omalta osaltani allekirjoitan.

Vierailija

Systeemi kusee kaikki nickit varattu kirjoitti:
Mun poika nosti päätään jo viikon ikäisenä ekan kerran. Ryömimään lähti 3.5kk iässä ja seisomaan nousi 6kk iässä. Ilman tukea käveli 8kk iässä.

Mun pojal sama :)

Vierailija

Mulla on kuvakin, missä esikoiseni 7vrk ikäisenä nostaa päätään ja kannatteli sitä hyvin kauan tutkien ympäristöä. Oli jäntevä, lähti kävelemään 1v5kk ikäisenä. Sitten toinen vauva oli ihan rauhakseen. Ei nostellut päätään tai muutakaan ja lähti kävelemään 8kk ikäisenä. Eli ei todellakaan ole ennustettavissa. Myös lapsen luonne ratkaisee. Esikoiseni on hyvin varoivainen ja kokeilee hissukseen, vähän kerrallaan.

Vierailija

Meidän lapset ovat olleet jänteviä, mutta silti eivät ole lähteneet erityisen aikaisin kävelemään, eivätkä ole mitään telinevoimistelun ihmelapsia. Ei spagaattia 5-vuotiaana, kärrynpyörää tai voltteja trampalla. Ihan luusereita.

Ovat kyllä ryömineet 6kk mennessä ja kontanneet 8-9kk iässä. Kävelleet vasta 16kk ja 17kk iässä.

Vierailija

Lapset tosi jänteviä, tyttö käveli 11kk ja poika 14kk. Poika oli kauhean varovainen, ja siksi varmaan kesti tuo kävelemään opettelu. Tyttö ei varonnut ollenkaan, koitti kävellä heti kun vähän pystyssä pysyi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että eihän se ole erityisen aikaisin, jos kävelee tuetta tuossa iässä. (1v1kk)
Eräällä tuttavalle lapsi käveli tuetta jo 8 kk iässä. Se olisi aikaisin. Melko aikaisin ennen vuoden ikää. Yli vuoden ikäisenä ei se ole aikaista vaan ihan normaalia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Paitsi että eihän se ole erityisen aikaisin, jos kävelee tuetta tuossa iässä. (1v1kk)
Eräällä tuttavalle lapsi käveli tuetta jo 8 kk iässä. Se olisi aikaisin. Melko aikaisin ennen vuoden ikää. Yli vuoden ikäisenä ei se ole aikaista vaan ihan normaalia.

Pointti tässä varmaan olikin että jos on kannatellut päätään myöhään ja ryömimään oppinut aika tavallakin myöhään eli ei ole ollut erityisen jäntevä niin kävelemään on oppinut kuitenkin ihan normaalitahdissa.
Näin oli oman lapsenikin kanssa.
Oppi istumaan ja vähän liikkumaan noin 9 kk iässä. Ei juuri kontannut vaan nousi seisomaan tukea vasten yhtäkkiä ja käveli noin 12kk iässä vaikka kehitys siihen asti ennusti ihan muuta.

Vierailija

Meillä nosti päätään samana päivänä kun syntyi, hyppyyttää piti 1,5 kk eteenpäin, ryömi 3,5 kk, nousi seisomaan 5,5 kk ja käveli tuetta 8,5 kk. Seuraavasta todella toivon vähän vähemmän jäntevää.

Vierailija

Hämmästelin tyttärenpoikaani joka jo synnytyssalissa kannatteli päätään ihan tarkoituksella, nyt 2kk kannattelee jo kroppaansa hyvin vatsamakuulla, punnertaa ylävartaloa ylöspäin. Nämä omat lapset kun on oppineet kääntymään vasta 8 kuisina ja kävelemään 1,5v:na! Tämän pojan isä kuulemma lähti kävelemään 7kk ikäisenä. En yhtään epäile etteikö juniori menisi samassa tahdissa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hämmästelin tyttärenpoikaani joka jo synnytyssalissa kannatteli päätään ihan tarkoituksella, nyt 2kk kannattelee jo kroppaansa hyvin vatsamakuulla, punnertaa ylävartaloa ylöspäin. Nämä omat lapset kun on oppineet kääntymään vasta 8 kuisina ja kävelemään 1,5v:na! Tämän pojan isä kuulemma lähti kävelemään 7kk ikäisenä. En yhtään epäile etteikö juniori menisi samassa tahdissa!

Mihin se lähti kävelemään? Aika nuorena lähti kotoa?

Vierailija

Systeemi kusee kaikki nickit varattu kirjoitti:

Jepjep.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat