Vantaa asuinalueena.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Mielikuva on, ettei koulutustaso ole kovin korkea ja siellä on paljon lieveilmiöitä. Jumbossa näkee, millaisia ihmisiä siellä asuu ja Jumbon meininki muutenkin vantaalaista. Pitääkö tämä paikkansa?
Jaa ystäväni perhe asuu Vantaalla ja käyvät paljon Jumbossa. Hänellä on miehellään on tonnien kuukausitulot. Mies asui aiemmin Westendissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielikuva on, ettei koulutustaso ole kovin korkea ja siellä on paljon lieveilmiöitä. Jumbossa näkee, millaisia ihmisiä siellä asuu ja Jumbon meininki muutenkin vantaalaista. Pitääkö tämä paikkansa?
Jaa ystäväni perhe asuu Vantaalla ja käyvät paljon Jumbossa. Hänellä on miehellään on tonnien kuukausitulot. Mies asui aiemmin Westendissä.
Lännessä asuvat helsinkiläiset käyvät myös Vantaan puolella Jumbossa. Joka perjantai tiet on tukossa kun helsikiläiset ajavat autolla Jumboon ostoksille.
Vierailija kirjoitti:
aivan tuppulaa vantaa
Niin on. Ja monen mielestä tuo on juuri se vahvuus. Ei tarvitse yrittää hampaat irvessä yrittää olla jotain muuta, kuin oikeasti on.
Mua vantaalaisena veronmaksajan kyllä mietityttää ja pelottaa tän kaupungin tulevaisuus. Vuosi vuodelta lisää tummia elätettäviä. Verot varmaan nousee taas niin tarvinnee miettiä minne sitä muuttais seuraavaksi.
kuspää kakaroita ainakin asolan alueella. eivät kuulu valtaväestöön ja osa muualta maailmasta muuttaneita.
Vantaalla on (vielä) ihan kivoja, rauhallisia ja tavallisia asuinalueita. Mutta kyllä mietityttää tulevaisuus, en tiedä voiko täällä kohta enää elää jos kaikki verorahat menee niihin jotka ei tee mitään kun niitä tulee vaan lisää ja lisää tänne elätettäväksi ja vastalahjaksi tuovat vaan sekasortoa kouluihin ja kaduille.
Vantaalla on noin 270000 asukasta. Siihen sopii monenlaista. Asun Pakkalassa, tilavassa rivitalossa. Jumbo vieressä, hyvät koulut lähellä. Rauhallinen alue. On Espoossakin monenlaista. Ei täällä Vantaallakaan pysty rutiköyhät asumaan.
Olen asunut Helsingissä ja Vantaalla, ystäviä asuu perheineen Espoossa. Näissä Helsingillä on tietysti monipuolisimmat palvelut, mutta esimerkiksi varhaiskasvatuksen tilanne erittäin paljon huonompi kuin Espoossa tai Vantaalla. Helsingissä myös paljon enemmän ns. huonoja kouluja, joskin myös Vantaalla ja Espoossa alueittain samoja ongelmia - ja eliittikoulut toki sijaitsevat Helsingissä.
Siinä missä Helsingissä ja Espoossa on meri, useita järviä ja paljon hoidettuja puistoja, Vantaalla ei ole mitään näistä. Tämä on ruvennutkin kivistämään meidän perhettä eniten, esimerkiksi se että puistonpenkit Tikkurilassa (ns. keskustassa) ovat aina varattu spurguille. Sinne ei ole mitään asiaa lapsen kanssa välipalaa syömään, riippumatta päivästä tai vuorokauden ajasta. Muutamme varmaan pois koko Uusimaalta koska Vantaan hinnoilla saa muualla enemmän vastinetta - ja Espoon saati Helsingin hintoja emme halua maksaa.
Osta Länsi-Vantaalta asunto. Jää rahaa muuhunkin. Asu edullisesti ja laita sijoituksiin rahaa. Win win.
Lähes kaikilla tatuointeja, jos ei ole niin max 1 vuosi ja ottaa täyteen. Kaljakuppilaa joka puolella ja hyvällä säällä täynnä. Pihat osa rehottaa hoitamatta. Huumekauppa kukoistaa asemilla ja pihoilla valvomatta. Monet ajelee vanhoilla museoautoilla. Yleisten tilojen siivous kehnoa usein ei ollenkaan. Tähän tultu.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla on (vielä) ihan kivoja, rauhallisia ja tavallisia asuinalueita. Mutta kyllä mietityttää tulevaisuus, en tiedä voiko täällä kohta enää elää jos kaikki verorahat menee niihin jotka ei tee mitään kun niitä tulee vaan lisää ja lisää tänne elätettäväksi ja vastalahjaksi tuovat vaan sekasortoa kouluihin ja kaduille.
Usea sossu ei itse asu Vantaalla mutta ohjaavat köyhiä muualta Vantaalle, esim. Talo jossa asun tänne muutti työttömiä Turusta itse sanoivat niin ohjattu Vantaalle. Sossut kun eivät itse asu Vantaalla niin ohjaa tänne. Ja sitten tietysti Helsingissä häädön saaneet myös ohjataan.
Jos ei ole varaa Hesaan tai Espooseen, niin sitten.