Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Asun Jyväskylässä. Täällä vaunujen kanssa matkustajia kohdellaan hyvin. Bussikuskit auttavat vaunut tarvitessa kyytiin ja monesti muut matkustajat kysyvät tarvitsenko apua. Täällä ilmaiseksi pääsee vaunujen kanssa vaan aamusta iltapäivään. Olen erittäin tyytyväinen tähän. Vaunuja ei ikinä tule jättää ainakaan lapsi kyydissä yksin paikoilleen. Tai antaa lapsen kävellä tai seisoa liikkuvassa bussissa. Kuskin ei tarvitse kaahata, vaunut kaatuvat helposti jyrkissä mutkissa tai äkkijarrrutuksessa, jos ovat vaan jarrut päällä paikoillaan, eikä kukaan pitele kiinni.

Vierailija

Mikä ihmeen vaunuviha? En oo koskaan sellaiseen törmännyt vaikka paljon olen julkisilla kolmen lapsen kanssa kulkenut.

Vierailija

Eniten ärsyttää sellaiset, jotka vievät vaunujen kanssa tilaa ja istuvat lapsen kanssa kuitenkin jossain muualla. Joskus ruuhka-aikaan kun muut matkustajan joutuvat seisomaan on tämä suorastaan törkeää. Lapsi vaunuihin/rattaisiin ja vanhempi seisomaan ja vahtimaan viereen. Näin toimin aikoinani myös itse.

Vierailija

Tapakasvatus pakolliseksi päiväkoteihin ja kouluihin koska ilmeisesti vanhemmat eivät niitä paljonkaan opeta tai on liian kiire.

Make Finland nice again!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tapakasvatus pakolliseksi päiväkoteihin ja kouluihin koska ilmeisesti vanhemmat eivät niitä paljonkaan opeta tai on liian kiire.

Make Finland nice again!

1. Pidä ovea auki myös perässäsi tuleville, älä läväytä sitä toisen naamaan kiinni. Huomasithan että takaasi on tulossa toinen ihminen.

2. Voit pelastaa toisen koko päivän jos hymyilet vastaantulijalle sen sijaan että katsot muualle tai henkilön "läpi". Ei haittaa vaikka et edes tunne tätä. Se ei tee sinusta hullua tai juoppoa, vain kohteliaan.

3. Älä sylje tai räi maahan, kadulle tai bussipysäkille. Älä tumppaa tupakkaasi kadulle.

4. Älä tiuski lapsellesi varsinkaan julkisella paikalla. Vastaa hänelle (ystävällisesti)  kun hän kysyy sinulta asioita tai yrittää keskustella.

Vierailija

Asun helsingissä ja minulla on 2v lapsi. En ole koskaan kulkenut julkisilla lapseni kanssa.. Jos johonkin vähänkään pidemmälle pitää mennä niin sitten olen mennyt omalla autolla.

Vierailija

Pelkää liikkua? On taas mielensäpahottajaa kerrakseen.  Yli 90 prosenttisesti kokemukseni vaunujen kanssa Helsingissä ovat olleet positiivisia. Joo, mahtuu mukaan niitä happamia ankeuttajiakin, mutta kaikkinensa, ei mitään valittamista. Kiitos kaikille ystävällisille auttajille, eikä kukaan tehnyt sitä pakosta vaan ihan hyvillä fiiliksillä.    :)

Vierailija

en minä vaunuja vihaa, vaan sitä että vanhemmat ei edes yritä opettaa niitä kakaroitaan käyttäytymään asiallisesti, antavat vaan medialaitteiden (kännykkä/tabletti/läppäri) soida täyisllä ilma kuulokkeita ihan suoraan kaiuttimista:/ ja se jos mikä vituttaa, ihan tiedoksi teille että neon muuten suojattu tekijänoikeiksilla ja niitä ei ole lupa soittaa julkisilla paikoilla! 

rikotte siis markkinalakia tai laitteen virallinen omistaja rikkoo, tuskin on lapsen nimissä laite ja liittymä, kyllä se pelkkä äänikin on suojattu siinä missä kuvakin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Elämää on Helsingin ulkopuolellakin. Ei tartte pelätä turhia.

Aloittaja kertoo Jyväskylästä. Miten Helsinki tähän liittyi?

Vierailija

"Älä sylje tai räi maahan, kadulle tai bussipysäkille. Älä tumppaa tupakkaasi kadulle"

Tää menee vähän ohi aiheen, mutta en tumppaa kadulle jos näkyy tuhkis.
Myöskin olen monesti todennut että ihme kun ihmiset roskaa niin paljon kun roskiksia ei vaan jossain paikoissa ole lähellä. Itse kyllä pidän roskat mukana, mutta monesti kiroan kun ei ole lähellä missään.

Vierailija

Itse en ole koskaan kuullut vaunuvihasta, liikun paljon lapsen kanssa rattailla bussissa. Enkä ole huomannut että joku vihais asiaa, tosin Kuopiossa vähän erilaista. Täällä saa kulkea vaunujen kanssa koko ajan ei ole tiettyä aikaa.

Vierailija

Minua on lyöty bussissa, kun olen liikkunut vaunujen kanssa (Helsingissä). Vaikka annoin maksimaalisesti tilaa ja väistin kyseistä henkilöä. Ilmeisesti vaunujen kanssa liikkuva äiti on helppo vihanpurkamiskohde, äiti ei voi antaa samalla mitalla takaisin, kun täytyy pitää huolta siitä lapsesta.

Vierailija

Lapsettomana, julkisia paljon käyttävänä en ole koskaan ärsyyntynyt vaunuista, lapsista tms. Joskus olen tarjonnut nostoapua, mutta siihen on suhtauduttu nuivasti, joten olen lopettanut avun tarjoomisen.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat