Sivut

Kommentit (26)

Annastiina2018

On se vielä nykyäänkin vähän niinkuin Raamatun aikoina jolloin kerrottiin kuinka monta poikaa kenelläkin oli,tyttäriä ei mainittu.Minulla on vain yksi lapsi,sattumoisin poika ja eräskin onnitteli että hyvä kun tuli heti poika niin ei tavi enempää tehdä.Minulle tytär olisi ollut aivan yhtä rakas ja ainutlaatuinen.

Irrma

Minulla on poika ja tyttö. Kerroin kerran eräissä juhlissa haaveilevani kolmannesta lapsesta, niin eräs täti alkoi jäpättää, että kun on jo molempia, sekä poika, että tyttö, niin ette kyllä tee enempää. Sen sijaan tämän "Mirkun" kyllä pitäisi sitä poikaa yrittää saada. Vähän oltiin hölmistyneitä tämän "Mirkun" kanssa. Varsinkin kun "Mirkku" oli juuri maininnut, että heidän perheestään ei tunnu puuttuvan enää ketään.

Lapsia saa siis toivoa enemmän kuin kaksi, vain jos ensimmäiset kaksi on samaa sukupuolta. Melkoinen ajatusmaailma.

Vierailija

Jep, mäkin olen uudelleen raskaana. Minulla on entuudestaa yksi tyttö ja voi kuinka kaikki povaavat, että tulisipa nyt se poika nyt? Siis miksi ihmeessä? Mulle kävisi vaikka toinenkin tyttö, mutta toivon erityisesti tietenkin tervettä lasta. Yksi sukulainen sanoi jopa, että jos nyt tulisi se poika, niin eipä tarvitsisi enempää tehdä lapsia. Oikeasti, mistä tuollainen ajatusmaailma tulee ja vielä vuonna 2017?

p15t17

Meillä on poika ja nyt odotetaan tyttöä. Kaikki on ihastellut, miten mukavaa kun tulee tyttö kun se poika on jo. Onhan se mukavaa, mutta kyllä nää lapset olis ihan yhtä rakkaita ja toivottuja riippumatta sukupuolesta.

Vierailija

Tämä varmaan perustuu pitkälti siihen että sukupuolien roolijako on edelleen aika vahvassa. Kuvitellaan, että tytöt ja pojat on jotenkin kovin erilaisia ja siksi halutaan mielenkiinnosta molemmat. Ja tietty poika tekemään isin kanssa "miesten juttuja" ja tyttö äidin kanssa "shoppailemaan ja lakkaamaan kynsiä". Sukupuolta enemmän vaikuttaa tietysti kasvatus. 

Meidän esikoinen on poika ja muutama on jo höpöttänyt että seuraava vois sitten olla tyttö. En viitsi tokaista ettei toista ole suunnitteilla. Ja vaikka olisikin, miksi heti oletetaan, että toivottaisiin tyttöä? Poikani on ihana ja rakas niin miksi ihmeessä en huolisi toista tai vaikka kolmatta? 

kolmen tytön äiti

Mulla kolme ihanaa ja rakasta tytärtä. (kuten salaa toivoin jokaisen odotusaikana, et tulispa tyttö) välillä tullu jopa mieleen et neljäski tyttö olis kiva(mutta tuskin tulee, kun sitte pitäis olla isompaa autoa yms)
Olen sanattoman onnellinen ja ylpeä kolmesta tyttärestä.

Vierailija

Itse aina toivonut kolmea poikaa ja olin vähän hämmästynyt, kun mieheni kertoi toivovansa tyttöä, samoin kuin isänsä.

No sitten niitä lapsia piti tehdä 4.

Erilainen äiti

Mun mielestä yhden sukupuolen sarjat on kaikista komeimpia. Meillä tuli viiden pojan jälkeen tyttö. Eikä todellakaan yritetty kunnes saadaan tyttö, tai lopetettu kuuteen, koska saatiin vihdoinkin se tyttö. Vaikka en kiellä, onhan tuo tyttö äärimmäisen ihana!

Marakatti5

Meillä 2 poikaa ja kolmas oli tyttö. Anoppi siihen tokas, että enään ei tarvii lisää tehdä kun tuli tyttö! Sen jälkeen on syntynyt vielä 2 poikaa. Joku ei ymmärrä, että on tahdottu lapsia, viis sukupuolesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi poikaa ja kaksi tyttöä, onkos tämmöinen sikiäminen ollenkaan laitaa?

Sekatyömiehet tekevät tyttöjä ja poikia, suuret rakastajat pelkkiä tyttöjä.

Vierailija

Mulle myös jäänyt ikuisesti mieleen kätilö, joka hoiti synnytykseni kakkosen kohdalla. (Onneksi synnytys oli hyvin nopea ja ehdin sairaalaan vain ponnistamaan, joten ei tarvinnut kauaa häntä katsella). Hän kysyi minulta ponnistusvaiheen aikana (!!!), että tiedänkö kumpi on tulossa. Vastasin, että poika. Hän kysyi, kumpi esikoinen on. Ja hän vastasi sääliä äänessään, että "Voi apua mieti, sä ja kolme miestä. Siinä sitten oot". En tietenkään siinä synnytyskivuissani mitään tuohon todennut, mutta mieleen se jäi. Samoin kätilön kiinnittämät huomiot ihan kummallisiin asioihin, kuten esikoisen syntymäpainon tivaamiseen niinikään siinä ponnistaessa ("kun sulla on niin tosi pieni maha") ja ikäni kommentoimisen ("siis sä oot just just 27 ja saat JO tokan lapsen").

Hyvin erikoinen kätilö tosiaan. Onneksi en häntä sittemmin nähnyt enää, kun vuoro vaihtui ja osastolle minut saatteli eri kätilö, aivan ihana sellainen.

Muistan myös, kun kärryttelin noiden kahden poikani kanssa tuplilla asuinalueellame kerrostalolähiössä isossa, silloisessa kotikaupungissamme. Siinä usein samaan aikaan liikkui vanha nainen, ja kerran hän alkoi jutella minulle siinä köpötellessään. Pienempi pojista oli tietysti vielä kopassa, joten nainen kysyi,että "onkos toinenkin poika" ja kun vastasin myöntävästi, kysyi hölmistyneenä "eikö teille tuu ku pelkkiä poikia". Olin siitäkin aika hölmistynyt ja vstasin vaan jotain, että ihan sama sukupuoli, yhtä ihania kaikki tyynni. Öh, mielestäni kaksi lasta ei ole kovin iso otanta tehdä tuollaisia päätelmiä, siitä, että tulee "vain" toista sukupuolta. Todennäköisyys saada kaksi saman"merkkistä" lasta peräkkäin on vielä aika iso (25 %).

Sittemmin saimme kolmannen lpsen, tytön, ja siitäkös kaikilla riemu repesi. Myöhemmin vielä pojan ja aikanaan varmaan viideskin vielä haaveissa, kunhan olen kerryttänyt työkokemusta ensin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat