Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko kohtalotovereita? Meillä on pieni vauva ja anopin mielestä teen kaikki väärin. Vauvalla on hänen mielestään vääränlaiset/ vääränkokoiset vaatteet ja niitä on liian vähän päällä. Syötän joko liikaa tai joskus myös liian vähän. Sose on vääränlaista, koska pienet vauvat syövät hänen mielestään vain perunaa viiden viikon iästä lähtien (?!) Anopin mielestä vauva ei tarvitse yösyttöjä vaikka on vasta sen 4kk. Jos yösyöttöjä tarvii niin silloin saa hänen mielestään päivällä liian vähän ruokaa.Vauvaa ei voi kantaa kantoliinassa, koska vasta oli uutinen jossa vauva oli tukehtunut liinassa ollessaan. Vaunut on vääränlaiset ja pienet. Lastenlääkäriin ei anopin mielestä olisi tarvinnut mennä (aihetta oli, mutta en viiti tässä sanoa), koska anoppi kyllä näkee vauvan kasvavan ja kehittyvän hyvin. Ja mitähän kaikkea tähän nyt muistaisinkaan kertoa... Anopin mielestä minulla on synnytyksen jälkeinen masennus, koska en ole jaksanut nyt häneen olla juurikaan yhteydessä tämän jatkuvan jäkätyksen vuoksi. Rakentavaa keskustelua on turha toivoa. Perusteltu faktatietotaan ei saa anopin mieltä kääntymään, koska hän mielestään tietää kaiken. Mä en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta itkun puolelle tuntuu menevän. Tiedän anopin olevan järjetön, mutta silti! Joskus mies antaa mulle omaa aikaa ja anopin mielestä se on aivan turhaa, koska itsehän en huoli anoppia hoitoavuksi.. En vain voi jättää vauvaa sellaisen ihmisen huostaan johon en luota. Lisäksi meillä kotona koluaa joka kaapin, lukee kaikki paperit ja "järjestelee" jos jättää yksikseen. Anopilla ei liiemmälti ole rahaa, enkä ole koskaan mitään pyytänyt, koska itse olemme saaneet hankittua kaiken tarpeellisen. Silti kantaa meille kaikkea tarpeetonta ja suorastaan rumaa tavaraa. Olen kiittänyt kauniisti, mutta ovat jääneet kaapin perälle (liian pieniä vaatteita, esim. ihan äsken saatiin potkuhousut ja Paita kokoa 50, 80-luvun virttyneitä pehmoleluja). Saa tietysti raivarit kun ei käytetä tai jos mainitsee ettei kyseistä tavaraa erityisesti tarvi. Sukulaiset hoitaa lastaan paljon paremmin kuin me, mutta silti puhuu heidän selän takanaan tosi rumasti. On läheisriippuvainen, eikä yhtään höllennä. Vertaistukea kaipaan! Ja kaikille tiedoksi, tämä ei ole provo (vaikka toivoisin sen olevan).

• ylös 26
  • alas 0

Kommentit (11)

Vierailija

Vedätte heti rajat. Ette ota kylään, ette jätä yksin, otatte selkeästi etäisyyttä. Lopetatte keskustelun heti jos alkaa jäkättää. Mies ei laverra hänelle mitään! Ette kerro syökö lapsi yöllä, ette kerro mitään.

• ylös 24
  • alas 0
Vierailija

Mielestäni mies saa pitää äitiinsä sellaiset välit kuin haluaa. Ei ole minun asiani pitää yhteyttä tai kertoa mistään syötöistä. Jos mies kävisi välillä/useimmiten kahdestaan vauvan kanssa äidillään? Jättäydy selkeästi taka-alalle ja anna heidän hoitaa keskustelut.   

• ylös 10
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Oli aika lailla tuollaista. 

Lisänä vielä, että muka kohtelin hänen poikaansa huonosti ja laitoin hänet liikaa "auttamaan" vauvan kanssa ja kotitöissä. 

Siinä ne välit viilenivät ja syyttää minua vielä tänä päivänä välirikosta ja etäisiksi jääneistä lapsenlapsista, jotka ovat kaikki yli 20-vuotiaita. 

Että olisi varmasti voinut pitää yhteyttä viimeistään silloin, kun lapset olivat jo omatoimisia. Ja muutenkin sitten enemmän mieheni tehtävä ylläpitää välejä kuin minun. 

Onneksi omiin vanhempiini on hyvät välit ja myös tämän anopin ex-mieheen. Eli isovanhempia on lähellä. 

Vierailija

Kokemusta löytyy, mutta ei ollut kyllä noin paha suustaan. Mun anoppi katsos aina möläyttää vahingossa jotain, eihän hän pahalla pohdi tukehdutammeko vauvan perhepetiin vai paleltuuko se kesähelteellä kun en käyttänyt myssyä! Ei annettu hoitaa vauvaa kun pyysi 4 päivän iässä, ja sama pitää edelleen kun lapsi on nyt 3v. Ei ihan oikeasti kukaan täysillä käyvä voi olettaa, että äiti lähtee jonnekin vain sen vuoksi että mummo saa luotua suhdetta vauvaan jolla ei ole ikää edes kuukautta. Silloin mietin, että ei normaali ihminen ole noin tyhmä, käytöstavaton ja rajaton.

Nyt lopetat sen anopin treffailun ja puheluihin vastaamisen. Tuossa vaiheessa tarvitset hyviä ihmisiä ympärillesi ja sinun pitää keskittyä onaan hyvinvointiin.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Minulla meni käämi siinä vaiheessa kun lapsi oli muutaman viikon, olin itse henkisesti ja fyysisesti erittäin väsynyt synnytyksen jäljiltä. Anoppi tuli käymään meillä ja alkoi törkeästi arvostella meidän kodin puhtautta. Anteeksi nyt vain jos en juuri silloin jaksanut edes hereillä pysyä, ja olisi pitänyt puuhata koti katosta lattiaan. Nykyään saa pelko perseen alla olla et millonka se tulee yllätys käynnille ja en ookkaa siivonnut juuri eilen täällä. kotimme siis ei todellakaan ole niin sotkuinen että täällä kasvaisi jotain ylimääräistä elävää olentoa. Roskat viedään päivittäin ja pidetään yleisestä siisteydestä huolta, mutta valitettavasti en nyt vain ole ihminen joka puunaa kaikki peilikirkkaaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kokemusta löytyy, mutta ei ollut kyllä noin paha suustaan. Mun anoppi katsos aina möläyttää vahingossa jotain, eihän hän pahalla pohdi tukehdutammeko vauvan perhepetiin vai paleltuuko se kesähelteellä kun en käyttänyt myssyä! Ei annettu hoitaa vauvaa kun pyysi 4 päivän iässä, ja sama pitää edelleen kun lapsi on nyt 3v. Ei ihan oikeasti kukaan täysillä käyvä voi olettaa, että äiti lähtee jonnekin vain sen vuoksi että mummo saa luotua suhdetta vauvaan jolla ei ole ikää edes kuukautta. Silloin mietin, että ei normaali ihminen ole noin tyhmä, käytöstavaton ja rajaton.

Nyt lopetat sen anopin treffailun ja puheluihin vastaamisen. Tuossa vaiheessa tarvitset hyviä ihmisiä ympärillesi ja sinun pitää keskittyä onaan hyvinvointiin.

Kirjoitinko minä tämän vai onko meillä sama anoppi? Niin on kuin minun suustani.

Vierailija

Meillä anopilla on tarve olla aina oikeassa ja tietää paremmin, hänessä ei ole mitään vikaa. Tämän näennäisen "vahvuutensa" taakse hän piiloutuu siksi ettei joutuisi kohtaamaan omaa heikkouttaan ja virheitään. 

Hän antoi omien lastensa elää koko lapsuutensa alkoholisti-isän vaikutuspiirissä mutta iso asia tehdään siitä että lapsellamme on käytetty tuttia "liian pitkään". Voitte kuvitella ettei olla usein yhteydessä.

Vierailija

Miten anoppi edes tietää mitä, koska ja kuinka paljon vauvanne syö? Mistä se tietää missä nukkuu, kuinka kauan mitkä vaatteet päällä? Miksi anopille tiedotetaan vauvan mahdollisesta lääkärissäkäynnin tarpeesta? Tuleeko anoppi kotiinne silloin kuin itse lystää, eikä pelkästään kutsuttuna vieraana? Jätetäänkö hänet yksin sinne? Kuka tiedottaa lapsen pienimmätkin kuulumiset anopille päivittäin?

Vedä nyt ihmeessä raja perheenne yksityiselämään, sinä ja kaikki muut kirjoittaneet! Ja raja myös sinne omaan mutsiin päin, miehesi anoppiin.

Vierailija

Minulla äiti ja kolme lapsetonta siskoa, joilla tuo asenne. Näemme nykyään jouluisin.

Vierailija

Mulla juuri muutama päivä sitten anoppi suuttui kun ostin lapselle uudet nappikset. Vanhat 2v sitten hänen ostamansa olisi pitänyt kelvata. Ne olivat kokoa 33 nyt jalka kokoa 36. Mieskään ei saanut aikaiseksi ostaa niin minä sitten ostin. Oli kuulemma vielä väärän värisetkin. Tulee näitä aina välillä kun miettii ettei osaa tehdä mitään oikein.