Miksi olen niin hullu, että pakotan lapseni pukeutumaan nätisti?

Kuva: Satu Kemppainen

Kaikilla on omat hulluutensa. Minun tautini nimi on lastenvaate-samistelu-hulluus ja se huipentuu aina keväisin.Lue koko juttu

Kommentit (5)

Vierailija

3,5 vuotias tyttäremme tykkää itse valita vaatteensa. Aina se ei välttämättä miellytä omaa silmää ja haluaisinkin, että vaatteet sopisivat yhteen. Vasta äskettäin hän laittoi legginsien päälle pitkävartiset sukat ja sukkien päälle juhlasandaalit. Yritin hienovaraisesti huomauttaa, että laittaisiko sukat leggiensien alle, niin olisi nätimmin. Tyttö totesi vaan että tämä on minun tyyli! Jokainen siis tyylillänsä 🙂

Vierailija

Onko todellakin olemassa vain kaksi vaihtoehtoa, täydelliset samisteluvaatteet tai risaiset legginsit? En usko... todennäköisesti tällä vain selitellään omaa halua päättää lapsen vaatteista. Oikeasti ei haluta antaa lapselle edes mahdollisuutta vaikuttaa omiin vaatteisiin.

Vierailija

Suomessahan on lähes ihmisoikeusrikos laittaa lapset pukeutumaan juhliin juhlavaatteisiin. He tarvitsevat ehdottomasti terapiaa sellaisen jälkeen.Muualla maailmassa kouluunkin pukeudutaan siistimmin kuin Suomessa juhliin.

Vierailija

Tytär ei suostu pukeutumaan arkenakaan muuhun kuin kauniisiin hameisiin ja mekkoihin. Hänellä on tarkka esteettinen silmä eikä kovin hyvää sietokykyä rumille vaatteille. Meillä ongelma on lähinnä saada jotain muuta kuin tyllihame ja röyhelöhihainen paita tytölle päälle. Kyllä siitäkin saa katseita ja kulmien kohotuksia, kun antaa lapsen viilettää leikkipuistossa tyllihameessaan.

Petra77

Olen -77 syntynyt ja oma äiti oli nipottaja ja kontrolloiva joka asian suhteen ja päätti vaatteistani. Olen antanut 3 omani, 2 poikaa ja tyttö, itse päättää koska jokaisella on oma tyyli. Nyt vain haastetta kun nuorin poika 10v, erityislapsi. Tiedän että hautajaiset lähiaikoina ja olen joutunut valmisteleen että hautajaisiin sitten on pakko laittaa mustat suorat housut ja valk. Kauluspaita. Aina kauhea kriisi kun olis juhlatilaisuus ja haluaa pitää vain gollegehousuja ja hupparia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat