Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Moikka, kaipailisin vertaistukea niiltä joilla ei ole vielä tärpännyt.. me siis jätettiin ehkäisy pois viime heinäkuun aikoihin, ei olla ns tietoisesti yritetty raskautta vaan ollaan menty "tulee jos on tullakseen" ajatuksella. Tässä kuitenkin oon plussaa oottanut jo kauan ja vauvakuume vaan kasvaa.. silti vielä ei oo tärpännyt. Mies ei tiedä kuinka paljon odotan tärppiä enkä ole vielä viitsinyt alkaa hoppuilemaan, ollaan kuitenkin vasta parikymppisiä. Jotenkin on tosi epäonnistunut olo itsellä kun en oo tullut raskaaksi vaikka ehkäisyn poisjättämisestä on melkein vuosi, ja tuntuu että toiset tulee raskaaksi tyyliin kun yhden kerran on ilman ehkäisyä. Olen tullut tosi katkeraksi muiden vauvoista ja raskauksista mikä tuntuu pahalta :( onko muita joilla sama tilanne ?

• ylös 3
  • alas 1

Kommentit (5)

Vierailija

Mä oon jo vanha täti, mutta jätettiin exän kanssa ehkäisy pois kokonaan kun olin 21v. Samalla "tulee kun on tullakseen" -ajatuksella. Mutta aikaa meni, itse asiassa 4 vuotta ennen kuin tulin raskaaksi, ilman mitään hormonihoitoja.

Jälkikäteen sanoisin, että ekana kannattaisi tutkituttaa miehen sperma; liikkuuko se tarpeeksi jne. Se on kuitenkin kaikista tutkimuksista se helpoin. (tuota ei mun exäni halunnut tehdä, mä en todellakaan tiedä mitä sen nullin päässä liikkui)

Jos siellä päässä on kaikki ok, niin sit vasta sun kimppuun. Onko kierto säännöllinen, tarkista ovuloitko joka kierrossa ja missä vaiheessa kiertoa. Mun ovis oli heti menkkojen perään. Tiedän sen kun tilasin netistä edullisia ovistestiliuskoja, enkä ostanut kaupassa myytäviä sikakalliita vastaavia. Niissä oli erona vain muovikuori...

Sit foolihappo. Se on tärkeä kaikenlaisessa solunmuodostuksessa, erityisesti raskauden aikana, mutta myös sitä ennen.

Vierailija

Lisään vielä, et älä hyvä ihminen katkeroidu toisten vauvoista. niin vaikeaa kuin se onkin tietyssä vaiheessa hyväksyä; toisten vauvat eivät ole sulta pois. Eli vaikka se naapurin lissu lisääntyisi kuin kani ja sulla kuukausi toisensa jälkeen menkat alkaa, ei se lissu saa siltikään sitä vauvaa joka on sulle tarkoitettu. Ei vauvat lopu kesken.

Mut on hyvä tunnistaa kateuden tunne, silloin sen voi käsitellä itsestään pois. Älä jää katkeruuteen vellomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä taas sanoisin, että hyväksy itsessäsi myös ne katkerat tunteet. Ne on tärkeitä käsitellä, sivuun sysätyt tunteet vaan kertautuvat myöhemmin. Kunhan pysyy asiallisena päin naamaa, voi kotona neljän seinän sisällä sitten kiukutella ihan rauhassa.

Suosittelisin myös puhumaan miehellesi, ties vaikka hänkin salaa haaveilisi että pian tärppäisi. Tutkimuksiin vaan rohkeasti, ensin pitäisi tietää onko miehen siittiöt kunnossa ja tuleeko sinulle kunnon ovulaatio.

Vierailija

Kiitos paljon vastauksesta ! Joo jos ei rupee tässä kuulumaan ni ois ihan hyvä käydä tutkituttamassa se sperma. Mä en oo tikuttanu ovista joka kuukausi, mutta pari viime kuuta oon testannu ja oon ovuloinu siinä kp 15 tienoilla. Eli kai kaikki pitäisi olla ihan ok ? Gynellä oon kans käyny ihan perus sisätutkimuksessa ja sielläkin kaikki ok. Oon miettiny että oisko mahollista että ei olla vaan ajoitettu seksiä oikeeseen aikaan aina ? Ei kuitenkaan harrasteta jokapäivä koska oon nyt ollu viikot töissä eri kaupungissa eli yleensä viikonloppusin vaan nähty.. en tiedä.

Oon yrittäny miettiä just noin ettei toisten vauvat oo multa pois mutta silti se kateuden peikko aina sieltä jostain iskee.. en kestä kattoa muitten "raskaushömpötystä" tai just niitä vauvoja. On vaan niin semmonen olo että mussa on vikaa koska monet naiset tulee nopeasti raskaaksi.

-ap

Vierailija

En tiedä miksi mutta jotenkin miehelle puhuminen on tosi vaikeeta ja kiusallista. Siis suhde on tosi hyvä ja pystytään kyllä puhumaan mut jotenki tulee semmonen alemmuudentunne jos yritän puhuu asiasta, koska tunnen itseni huonommaksi tämän takia kuin muut. Mies joskus yli vuos sitten sano että ois kiva jos saatais jo lapsi, mutta nyt tuntuu ettei hänellä mikään kiire ole, just että tulee jos on tullakseen. Oon miehelle puhunu että ahistaa muitten vauvat ja raskaudet, mut ei vissiinkää oo kunnolla tajunnu että johtuu just nimenomaan kateudesta. Perus miehet :D