Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En osaa linkittää puhelimella. Tämä kyseinen bloggaaja juottaa siis pienelle lapselleen vihersmoothien, sitruunavettä ja inkiväärilientä aamuisin. Lapsille pitäisi kuulemma syöttää vesimelonikakkua synttäreillä ja juomaksi vettä. Hän on kytännyt suu auki ihmisten synttäriherkkujen ostoa. Joo hei haloo.
Pienen lapsen äitinä ja vakavan syömishäiriön sairastaneena, kammoan tällaisia ääripään ihmisiä. Eikö hän kyseenalaista lainkaan omaa ajatteluaan. Kannattaisi ennen kuin tulee julkisuuteen mesoamaan asioista. En välttämättä pitäisi hänen lapsensa ruokavaliota ikäiselleen sopivana. Jossain vaiheessa lapsi myös huomaa syövänsä toisin kuin valtaosa. Siitä voi koitua vain ongelmia. Smoothiet on hyvä asia, mutta siinäkin on mielestäni menty liian pitkälle. Ihminen ei enää pureskele ruokaansa. Tulevaisuudessa meillä ei ole enää purukalustoa tätä menoa. Ihmeellistä että mikään ei saisi olla enää normaalia. Enkä muuten juottaisi ihan pienelle lapselle inkiväärilientä.

• ylös 124
  • alas 4

Sivut

Kommentit (56)

Vierailija

Tätä ilmeiseati samaa bloggaajaa puitiin täällä aika vasta. Olen samaa mieltä kuin ap, että överiksi on mennyt, eikö tuo ole enää tervettä. Silti olisin enemmän huolissani niistä lapsista, jotka elää kaupan ranskiksilla ja energiajuomilla.

• ylös 62
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tätä ilmeiseati samaa bloggaajaa puitiin täällä aika vasta. Olen samaa mieltä kuin ap, että överiksi on mennyt, eikö tuo ole enää tervettä. Silti olisin enemmän huolissani niistä lapsista, jotka elää kaupan ranskiksilla ja energiajuomilla.

Olen samoin huolissani näistä lapsista jotka syövät mitä sattuu. Mutta olen myös huolissani näistä toisen ääripään ajattelijoista, mitä vikaa on esim täysjyvä paahtoleivässä? Ei kai lapsen tarvitse syödä pelkkää dieettiruokaa.
-Ap

• ylös 87
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen samoin huolissani näistä lapsista jotka syövät mitä sattuu. Mutta olen myös huolissani näistä toisen ääripään ajattelijoista, mitä vikaa on esim täysjyvä paahtoleivässä? Ei kai lapsen tarvitse syödä pelkkää dieettiruokaa.
-Ap

Dieettiruokaa? Sinusta terveellinen ruokavalio on dieettiruokaa? Dieettiä tarvitsee ne joiden pitää pudottaa painoa huonoista tavoista johtuen. Muille se on ihan tavallista kotiruokaa. Muuten olen samoilla linjoilla. Kaikkea saa ja pitääkin syödä kunhaan muistaa kohtuuden.

• ylös 6
  • alas 87
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-Ap

Mikä sitten on  täysjyvä paahtoleivän lisäarvo ruokavalioon? Kuidut? Leipää syödään vain tavan vuoksi ja se on silkkaa laiskuutta.

• ylös 6
  • alas 93
Vierailija

Meillä on ollut ties mitä herkkuja ja hedelmää tarjolla aina. Nykyään ostan ehkä yhden karkkipussin mutta teen itse pasteijoita koska kokemusten mukaan jos lapset ylipäätänsä mitään synttäreille syö se on mielummin suolaista. Kakku seisoo pöydässä vain näön vuoksi. Limua on mutta vien vesikannun lähelle missä lapset riehuu.
Pointtina että kumminkin voi tehdä saman aikaisesti.

• ylös 33
  • alas 2
Vierailija

Herkkuja? Mitä ne "herkut" lopulta oikein ovat? Sellaistako, josssa on puolet sokeria ja toinen puoli rasvaa?

• ylös 4
  • alas 35
Vierailija

Nyt bloggaaja ei näe metsää puilta.
Hän paasaa sokerista ja herkuista ja vahtii ihmisten ostokäyttäyttymistä kaupassa.

Mutta mitä tekee 1,5v. lapsen äiti itse?

Antaa puolitoista vuotiaalle sitruunamehua, joka vie hammaskiilteen loppuiäksi, jota ei voi edes korjata, niin kuin voi tehdä reikiintyneen hampaan.

Ja toisekseen, inkiväärivettä kuormittaa erityisesti maksaa ja munuaisia, eikä sitä pitäisi lainkaan antaa noin pienelle. Eikä myöskään nauttia äidin raskaudenaikana.

• ylös 100
  • alas 0
vieraana

Vierailija kirjoitti:

Itse taas olen enemmän huolissani näistä, joiten ruokavaliota rajoitetaan reilulla kädellä. Suurempia ongelmia se aiheuttaa. Teini-iässä söin mitä sattuu ja limsaa meni. Olen ihan normaalipainoinen, terve ja urheilullinen aikuinen nykyään, jonka ruokavalio on monipuolinen ja terveellinen. Nämä joiden ruokavaliota on rajoitettu kompensoivat sen kyllä joskus ja sitten mennään usein ääripäästä toiseen, se on suurempi ongelma.

• ylös 63
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-Ap

...tai mitä vikaa on kaurapuurossa, marjoissa, kananmunassa ja maidossa?

• ylös 58
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-Ap

Mikä sitten on  täysjyvä paahtoleivän lisäarvo ruokavalioon? Kuidut? Leipää syödään vain tavan vuoksi ja se on silkkaa laiskuutta.

Miten selität että leivän syöminen on silkkaa laiskuutta? Anteeksi nyt vain mutta minua alkaa lähinnä huvittaan tämä leipähysteria. Onko puurotkin luokkaa väärää ruokaa? Yksi tuttavani, arvostettu ylilääkäri ja tohtori sanoi kerran että kaurapuuro ja kananmuna on terveellisintä (esim aamiaiseksi).
-ap

• ylös 68
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut ties mitä herkkuja ja hedelmää tarjolla aina. Nykyään ostan ehkä yhden karkkipussin mutta teen itse pasteijoita koska kokemusten mukaan jos lapset ylipäätänsä mitään synttäreille syö se on mielummin suolaista. Kakku seisoo pöydässä vain näön vuoksi. Limua on mutta vien vesikannun lähelle missä lapset riehuu.
Pointtina että kumminkin voi tehdä saman aikaisesti.

Balanssissa on meidänkin tarjoilut ollu herkkujen ja ns. terveellisten tarjottavien suhteen. Esim. dipattavat kasvikset on ollut suosittuja. Ei herkut ole enää se juttu niiden arkipäivistymisen myötä.

• ylös 36
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Herkkuja? Mitä ne "herkut" lopulta oikein ovat? Sellaistako, josssa on puolet sokeria ja toinen puoli rasvaa?

Olisi pitänyt muotoilla otsikko että "sokerisia herkkuja" Mutta jokainen varmaan ymmärsi pointin. -ap

• ylös 24
  • alas 2
Vierailija

Naurettavaa! Ja miksi ihmeessä tuo äiti pilaa lapsen hampaat sitruunamehulla? :( Tuollaiset terveysruoat ja trendit eivät kuulu lapsille. Synttäreillä ja muina juhlapäivinä on ihan ok syödä kakkua ja juoda limsaa. En ymmärrä näitä vouhottajia, voi kostautua teini-iässä vaikka salaa ahmimisena jos kotona natseillaan ruoan kanssa.

• ylös 63
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-Ap

Miten selität että leivän syöminen on silkkaa laiskuutta? Anteeksi nyt vain mutta minua alkaa lähinnä huvittaan tämä leipähysteria. Onko puurotkin luokkaa väärää ruokaa? Yksi tuttavani, arvostettu ylilääkäri ja tohtori sanoi kerran että kaurapuuro ja kananmuna on terveellisintä (esim aamiaiseksi).
-ap

Leipä = kaurapuuro?!  Paljoko esim. kaurapuurossa on vehnää?  Ei pelkästään vehnä vaan kaikki nopeat hiilihydraatit sekä myös muut gluteenia sisältävät viljat kuten ruis ja ohra muuttusuolistossa sokeriksi ja se on ruokahalua lisäävä stimulantti ja sitä on pakko saada lisää!

• ylös 3
  • alas 39
Vierailija

Ja maailman huonoimman äidin palkinto menee...
Oikeasti, sitruunamehua ja inkiväärilientä lapselle?!

• ylös 49
  • alas 0
Vierailija

Kuka aikuinen lähtee firman juhliin syömään porkkanatikkuja, vettä ja manteleita?
Vai oisko kerranki kiva juoda saunaoluet ja grillata illasta nauttien?
Ihan näin esimerkkinä vesimeloni synttäreitä ajatellen..

• ylös 55
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-Ap

-ap

Leipä = kaurapuuro?!  Paljoko esim. kaurapuurossa on vehnää?  Ei pelkästään vehnä vaan kaikki nopeat hiilihydraatit sekä myös muut gluteenia sisältävät viljat kuten ruis ja ohra muuttusuolistossa sokeriksi ja se on ruokahalua lisäävä stimulantti ja sitä on pakko saada lisää!

On olemassa leipää jossa ei ole vehnää. Meilläkin on yleensä kauraleipä joka ei sisällä vehnää kuin korkeintaan ihan minimaalisesti. tai viime viikolla ostin leipomosta terveysleipää jossa siemeniä. Me ei tosin olla mitään leivän suurkuluttajia, harvemmin edes itse syön. -Ap

• ylös 29
  • alas 1
Vierailija

No mut hei toi bloggaajahan on meedio kun tietää että herkkumäärä oli älytön, koska jostain se on saanu selville, että kaikki herkut laitetaan kerralla esille.

Eikä vaikka niin kuin me tehtiin, että osa sukulaissynttäreille ja osa kaverisynttäreille ja osa niin, että niille jotka tulee myöhemmin piipahtamaan on jotain helppoa tarjottavaa.

Lisäksi bloggaaja varmasti tietää, että lapsella ei ole vaikka sataa kaveria ja sukulaista tulossa kylään. Kyllä vesimelooni ja vesi olisi riittänyt jos ei niin sitte lisäksi sitruunaa.

• ylös 40
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuka aikuinen lähtee firman juhliin syömään porkkanatikkuja, vettä ja manteleita?
Vai oisko kerranki kiva juoda saunaoluet ja grillata illasta nauttien?
Ihan näin esimerkkinä vesimeloni synttäreitä ajatellen..

Minä menisin :D Mutta ymmärrän pointtisi. Lasten juhlat kuuluu sopia lapsille ja siellä kuuluu olla hauskaa.

• ylös 20
  • alas 0

Sivut