Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (32)

Kolmen äiti

Voi luoja Mä niin samaistun!!
Kolmas oli vain haaveissa kun Hän tulikin jo maailmaan. Erittäin pienet ikäerot-joo sinänsä ihanteellinen lasten kannalta-vai onko sittenkään? Kaikki tarvitsee kaikenyhtäaikaa. Edellinen vierottuu tissiltä ja sekin on parantanut itsensä niin seuraava saapuu maailmaan siinä taas roikkumaan.
Parisänky käy todella, todella ahtaaksi. (Äiti luovuttaa ja siirtyy jossain vaiheessa kerrossängyn alasänkyyn. Sekin on useimmiten kahdelle muuten. Leikkihuoneeseen mahtuu kyllä kaksi tyttöä mutta ei voi kuvitella siellä myös yhtä poikaa joka tuhoaa kaikki barbileikit ja koululäksyt. Siinä sitten selitellä, että ei meillä ole edelleenkään koiraa.

Vierailija

Aivan kamalaa...siis aivan kamalaa, en osaa muuta tähän todeta! Meillä esikoinen on vielä vauva enkä voisi KUVITELLAKAAN että olisi toinen tuloillaan vielä moneen vuoteen. En ymmärrä näitä äitejä jotka tekevät kaikki lapset putkeen. Riitelyä ja sotkua ja missä on omat rentoutumisen hetket? Kyllä täytyy lapsista ja melusta ja kiireestä tykätä jos kolme tekee pienillä ikäeroilla. Minä en tykkää.

Yhden lapsen äiti, nyt ja jatkossa.

OK

Ei minusta ole ongelmaa kun ihtellä on neljä joista vanhin 6 ja nuorin 2..viides tulossa kohta puoliin maailmaan. Kaikki hommat menee rutiinilla ja kun oikein osaa organisoida niin missä pitäis kiikastaa? :D helppoa kuin heinän teko.

Vierailija

Asennekysymys. Kolme lasta alle 4 vuodessa, hyvin on riittäneet kädet ja syli. Nuorin tosin joutui pienestä pitäen sietämään pikkulegoja ja palapelejä, mutta ei hän siitä rikki mennyt. Onneksi meillä on myös isä, joka saattoi kuljettaa isompia harrastuksiin tai mennä kuopuksen kanssa keinumaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asennekysymys. Kolme lasta alle 4 vuodessa, hyvin on riittäneet kädet ja syli. Nuorin tosin joutui pienestä pitäen sietämään pikkulegoja ja palapelejä, mutta ei hän siitä rikki mennyt. Onneksi meillä on myös isä, joka saattoi kuljettaa isompia harrastuksiin tai mennä kuopuksen kanssa keinumaan.

Onko teillä vanhemmilla mitään omaa harrastusta, kokoaikatyötä ja säännölisesti seksiä? Miltä kroppasi näyttää?

Vierailija

Heh, no meillä mennyt neljäs ja viideskin. Ei tämä kyllä niin kamalaa ole ja ihan hyvin ennätän edelleen. Prioriteetit vaihtuu.
Eiköhän se ole ihmisestä ja luonteesta kiinni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Heh, no meillä mennyt neljäs ja viideskin. Ei tämä kyllä niin kamalaa ole ja ihan hyvin ennätän edelleen. Prioriteetit vaihtuu.
Eiköhän se ole ihmisestä ja luonteesta kiinni.

Ja lapsista, asuinympäristöstä ja tukiverkoista ja jo perheen sisäisestä dynamiikasta.
Meillä ainakin olosuhteet on sallineet meidän saada ihanan suuren perheen.

Vierailija

Kolmas on mennyt siinä missä kaksikin. Tosin esikoinen jo koulussa ja keskimmäinen 3v ja nuorin 1v joten kaksi pientä kotona. Koululainenkin osaa hetken leikittää nuorinta ja on suureksi avuksi ollut.

Vierailija

Kuten joku jo tuolla kysyikin, missä kondiksessa seksielämä, omat harrastukset ja vartalo on? Pääsin synnytyksestä helpolla, kaikki meni hyvin eikä tullut repeämiä eikä arpia. Näytin lähes heti lapsen synnyttyä siltä kuin en olisi ollutkaan raskaana. Huokaisin helpotuksesta, ei mennyt loppuelämä piloille koska olisi vaikuttanut aika paljon elämääni jos mahastani olisi jäänyt roikkuva, olisin arpia täynnä tai en voisi nauttia enää seksistä. Kyllä sitä elää tuollaisessa isossa perheessä lapsiaan varten eikä omaa elämäänsä. Miten kestätte sitä melua ja lasten riitelyä?? Missä välissä lösähdätte vain sohvalle tai puuhailette omia juttujanne? Ehkä 15v päästä sitten...huh!
T. Yhden lapsen äiti

Vierailija

Miksi niitä lapsia pitää tehdä "menemään siinä samalla"? Minä halusin vain kaksi , kun halusin keskittyä huomioimaan kumpaakin aarrettani rajallisilla voimavaroillani ja nyt lasten ollessa kohta aikuisia olen sitä mieltä, että pikkulasten vanhemmilla ei ole käsitystä siitä mitä lapsen aikuiseksi saattaminen vaatii.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä lapsia pitää tehdä "menemään siinä samalla"? Minä halusin vain kaksi , kun halusin keskittyä huomioimaan kumpaakin aarrettani rajallisilla voimavaroillani ja nyt lasten ollessa kohta aikuisia olen sitä mieltä, että pikkulasten vanhemmilla ei ole käsitystä siitä mitä lapsen aikuiseksi saattaminen vaatii.

Niin... no, niin... Jos nyt mietitään hetki, niin miten niillä voisikaan olla käsitystä? Kun niiden lapsethan on _pieniä_? 

Isoäiti

Ei seksi ole ulkonäöstä.kiinni vaan.hygieniasta ja oikeasta välittämisestä Meillä lapset (3) mukana elämässä mikä sisälsi retkeilyä, ulkoilua,siivousta ,ruoan laittoa jne...kylältä ja mitä elämiseen liittyy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuten joku jo tuolla kysyikin, missä kondiksessa seksielämä, omat harrastukset ja vartalo on? Pääsin synnytyksestä helpolla, kaikki meni hyvin eikä tullut repeämiä eikä arpia. Näytin lähes heti lapsen synnyttyä siltä kuin en olisi ollutkaan raskaana. Huokaisin helpotuksesta, ei mennyt loppuelämä piloille koska olisi vaikuttanut aika paljon elämääni jos mahastani olisi jäänyt roikkuva, olisin arpia täynnä tai en voisi nauttia enää seksistä. Kyllä sitä elää tuollaisessa isossa perheessä lapsiaan varten eikä omaa elämäänsä. Miten kestätte sitä melua ja lasten riitelyä?? Missä välissä lösähdätte vain sohvalle tai puuhailette omia juttujanne? Ehkä 15v päästä sitten...huh!
T. Yhden lapsen äiti

Minkä takia kropan täytyy näyttää heti siltä, että ei raskaana ole ollutkaan? Jos 9kk kantaa toista ihmistä sisällään niin mielestäni ihan normaalia jos kroppa siitä muuttuu. Ja oma kroppa on ihan hyvässä kunnossa, seksielämäkin toimii ja omaa aikaa sekä aikaa omille puuhille on. Olen valinnut lapsieni isäksi ihanan miehen, joka on täysin tasavertainen vanhempi joten eipä se minun kotona oloani 24/7 vaadi, että arki rullaa. Sen lisäksi meillä menee lapset illalla kahdeksalta nukkumaan, jonka jälkeen on hyvää aikaa lösähtää sohvalle tai urheilla tai mitä vain. Mahani on täynnä rakausarpia, mutta ketä kiinnostaa? Ei minua tai miestä ainakaan ja jos jotain muuta ne vaikka rannalla oksettaa niin sitten on vähän voi voi. T. 3 lasta vähän reilussa kolmessa vuodessa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko teillä vanhemmilla mitään omaa harrastusta, kokoaikatyötä ja säännölisesti seksiä? Miltä kroppasi näyttää?

Kyllä meillä on omia harrastuksia, lasten isä on yrittäjä ja minä palasin kokopäivätyöhön, kun kuopus oli 2v. Seksiä ei ole säännöllisesti, koska kannatan spontaania toimintaa kalenteriin merkityn ajanvarauksen sijaan. Kroppani näyttää aika lailla normaalilta, vaikka vatsa kaksosraskauden loppupuolella aika hurjalta vaikutti. Mitä muuta haluat tietää liittyen siihen, miten kolmas lapsi elämäämme vaikutti?

Vierailija

Kolme lasta kolmen ja puolen vuoden sisään. Ei kaduta, vaikka kaikki jo teini-iässä. Meillä kuopus syntyi pikkukeskosena ja samaan aikaan keskimmäinen opetteli kävelemään. Mitään kauhukertomuksia en voi kertoa, meillä sujui pikkulapsiaikakin melko helposti, vaikka kuopus joutuikin sairaalaan jokaisen flunssan myötä. Tsemppiä kaikille meille äideille!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat