Koska tunto palautuu? Milloin saa treenata? Fysioterapeutti neuvoo, kuinka palaudut sektiosta

Kuva: iStockphoto

6 kysymystä kehon toipumisesta keisarileikkauksen jälkeen. Asiantuntijana raskaana olevien ja synnyttäneiden ohjaamiseen erikoistunut fysioterapeutti Liisa Kinnunen.Lue koko juttu

Kommentit (5)

Vierailija

Kunpa näitä asioita kertoisi joku siellä synnärilläkin tai edes neuvolassa... paljon materiaalia jaettiin imetysasioista, mutta ei mistään muusta. Kaikilla ei ole varaa tai mahdollisuutta mennä yksityiselle fyssarille tai ei tule edes mieleen mennä. Ainakaan minä en ole löytänyt netistä kunnon suomenkielistä tietopakettia sektiosta toipumisesta. Onneksi kuitenkin kaikki on mennyt hyvin omalla kohdalla.

Haanni

No juuri tämä! Omasta sektiosta pian 6v ja nyt hissukseen kerännyt ITSE tietoa arven käsittelystä (faskiat, erkanema). Neuvola ja synnäri ei neuvoneet enkä itse ole osannut kysyä.. Suomi monessa hyvä mut tässä lapsenkengissä.

Vierailija

Itsekkin jouduin selkäkipujen takia hakeutumaan fysioterapiaan, joka tajusi, että ongelma onkin sektiohaavassa joka aiheutti koko kropan kireyden. Olisi ollut kiva tietää tästäkin hiukan aiemmin niin olisi tarvinnut kärsiä vähemmän kuin 1,5 vuotta!

Vierailija

Samaa mieltä! Imetys imetys ja imetys, muulla tiedolla ei ilmeisesti tee mitään. Minä otin itse PT:n saliltamme muutamaksi kerraksi että sain taas saliharjoittelun turvallisesti käyntiin. Mutta kyllä se raha kirpaisi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat