Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (14)

Vierailija

Olipas jotenkin katkeran sävyinen kirjoitus. Miksi se on paha jos puoliso muistaa lasten kanssa lastensa äitiä? Kaikesta toki saa mielensä pahoitettua kun yrittää, näköjään.

Vierailija

Minusta virkistävä kirjoitus. Äitienpäivästä on tullut hirveää kilpavarustelua. Some pursuaa kakkukuvia ja markkinavoimat tuputtavat kalliita lahjoja.

Itse toivoin äitienpäivälahjaksi perheen yhteistä eväsretkeä, mutten sitä meistä riippumattomista syistä saanut. Ehkä ensi viikolla.

Vierailija

Sain valkovuokkoja. 

Se riittää minulle, mutta kai olen sellainen marttyyri tai kauniimmin sanottuna vaatimaton ihminen. 

Vierailija

Minä sain kutistemuovista tehdyn avaimenperän ja pyykkipojasta askarrellun jääkaappimagneetin sekä kaksi ihanaa korttia. Toisessa oli 3-vuotiaan jalanjäljistä tehty perhonen ja ihan itse kirjoitettu nimi, ja toisessa 5-vuotiaan piirtämä kuva äidistä ja itse keksitty ja kirjoitetti teksti "tosi ihana äiti". Liikutuin kyyneliin <3 Kakkukahvit saatiin mummoloissa (tänä vuonna ei ollut mun vuoro leipoa). Oli ihana äitienpäivä!

Vilma

En ymmärrä miksi pitäisi pikkulapsen hankkia äidilleen joku kallis hajuvesi tai muuta. Kouluissa ja päiväkodeissa tehdään usein kortteja ja pieniä lahjoja. Perheen isä ne kalliit lahjat voisi hankkia. On kyllä törkeää vaatia lapsia säästämään rahojaan äidin haluamaan huiviin. Ne glitteriin upotetut tikut ovat tehty rakkaudella. Minulle se riittäisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minusta virkistävä kirjoitus. Äitienpäivästä on tullut hirveää kilpavarustelua. Some pursuaa kakkukuvia ja markkinavoimat tuputtavat kalliita lahjoja.

Itse toivoin äitienpäivälahjaksi perheen yhteistä eväsretkeä, mutten sitä meistä riippumattomista syistä saanut. Ehkä ensi viikolla.

Minä saan aina katkarapuvoileipiä ja retken rannalle, jos keli on hyvä. Täydellistä!

Käyttäjä12055
Seuraa 
Liittynyt10.5.2018

Vilma kirjoitti:
En ymmärrä miksi pitäisi pikkulapsen hankkia äidilleen joku kallis hajuvesi tai muuta. Kouluissa ja päiväkodeissa tehdään usein kortteja ja pieniä lahjoja. Perheen isä ne kalliit lahjat voisi hankkia. On kyllä törkeää vaatia lapsia säästämään rahojaan äidin haluamaan huiviin. Ne glitteriin upotetut tikut ovat tehty rakkaudella. Minulle se riittäisi.

Lueppas teksti vielä uudelleen, ja bongaa sieltä sarkasmi.

Vierailija

Minusta on ihanaa, että on mies, joka haluaa äitienpäivänä juhlia äitejä: omaansa ja lastensa äitiä. Lahja mieheltä on ollut ihana piristys päivään. Isänpäivänä sitten itse annan vuorostani lahjaksi jotain mukavaa omalle ja lasteni isälle.

Vierailija

Siis että mitähän vittua? Kun mies auttaa lapsia hankkimaan lastensa äidille lahjan, hänestä tulee tämän poika?! En ole koskaan ymmärtänyt tätä ajatuksenjuoksua enkä tule ymmärtämään. Meillä äitienpäivä on koko perheen juhla, sillä en olisi äiti ilman kaikkia muita perheessä olevia jäseniä. Saan silti lahjoja. Apua: kivojakin! Ja joskus kalliita ja tupla-apua: Myös toisinaan mieheltä! Kääks. Minäkin onnittelen muita äitejä, vaikka en ole onnittelujen kohteena olevien lapsi.

Vierailija

Aivan kuin kirjoittaja haluaisi saada kalliita lahjoja koska on äiti, mutta koittaa opetella sitä, että äitienpäivästä ei ole siitä kyse. Muisteleeko siis, millaisia lahjoja itse aikoinaan antoi?
Mä en ainakaan panostanut niihin kauheasti, äiti tuntui ilahtuvan niin vähästä ja sitten toisaalta pidin äitiäni ihan pskana, niin miksi ilahdutella sen isommin, jos menkkaraivarit sai vältettyä pienemmälläkin pskalla.

Vierailija

Miksei tämäkin voisi olla asia, jonka kaikki perheet hoitaa tavallaan ilman jonkun toisen puuttumista. Myös "vaatimattomat" (enminämitääntarvitse-)äidit voivat olla sysipaskoja äitejä. Lahjat tai niiden puute ei kerro mitään äitiydestä, sen luulis olevan itsestäänselvää. Tämän yläkoulutasoisen kirjoituksen anti oli pyöreä 0.

Vierailija

En jaksanut lukea juttua, mutta olen kyllä periaatteessa samaa mieltä. Minä en saanut lahjoja enkä niitä kaivannutkaan. Sen sijaan sain halauksia, suukkoja, kortteja ja viestejä niin omilta kuin "omimiltanikin" lapsilta, ja se jos mikä mielestäni kertoo siitä, kuinka tärkeä ihminen noille nuorille olen.

Ja edellisen kommentoijan kanssa olen täsmälleen samaa mieltä siitä, että jokainen perhe hoitaa tämänkin asian ihan omalla, heille sopivalla ja täsmälleen oikealla tyylillään. Jossakin perheessä tykätään panostaa lahjoihin ja hemmotteluun, toisen perheen tyyliin se ei kuulu - annetaan ihmisten hoitaa nämäkin jutut ihan rauhassa ilman muiden marttyyrimeininkiä, uhrautumista ja pätemistä. Hyvänen aika.

Vierailija

Minusta oli eilen tosi kiva ensin käydä äitini luona. Hän oli leiponut kahden eri sortin pullaa ja ostanut suklaisen kakun, mutta tiesi kuitenkin, että minä ja mieheni ei oikein makeaa syödä. Ei siis häntä haitannut, että juotiin vaan kahvit. Mun veljille kelpasi kyllä ottaa pullaa kotiin mukaan.:)

Anopintekeleellä en osannut olla ottamatta, kun tarjottiin ja söin palan kääretorttua. Siis, ihan hyvältähän se maistui, mutta en oikeasti osaa normaalisti syödä tuollaisia makeita.

Kummallekin vein äitienpäivätuliaisiksi samana aamuna leipomiani suolisia "aamiaismuffinsseja", joissa oli kinkkua ja pekonia. Tuntuivat ilahtuvan.:) Oma äiti laittoi jo eilen illalla viestiä, että hyviä olivat.

Että ei niiden tarjoilujen aina tarvitse olla mittavat. Kaikki eivät välttämättä haluakaan syödä aivan järkyttäviä määriä makeaa. Eikä äitienpäivästä pidä ottaa stressiä. Oma äitini ei ainakaan ottanut. Kun oltiin lapsia, oli perinne tuoda kahvit sänkyyn ja samalla lahjat. Äiti oli talon kokki, joten hän kyllä laittoi ruuan, muttei mitään erikoista. Syötiin perheen kesken. Sitten isän vanhemmille vielä kahville. Äidin äiti asuu niin kaukana (4h automatka), että siellä ei käyty. Mutta eipä semmosta stressiä, että tarvitsisi koko kämppä siivota ja kokata ja huseerata.

Äitienpäivä on juuri niin mukava ja ihana, kuin siitä itse tekee. Oma äitini oikein eilen sanoi, että onpa ihana, kun kaikki lapset on aikuisia. Kaikki voi jossain vaiheessa vaan potkia pois ja itse vetäytyä päiväunille!:D

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat