miten löytää oikeat sanat????
tänään tulee käymään illalla meillä minun sukulainen, jonka mies petti pitkään tämän tietämättä ja jätti. tämä nainen on terapiassa ja todella rankasti otti. hän itse ei ole kertonut mitään tästä parisuhteen päätöksestä mutta olen muilta sukulaisilta kuullut.
eli..
otanko itse puheeksi ja pahoittelen jotenkin
vai annanko koko asian olla vaikka hän tietää että minä tiedän? tahtoisin niin löytää oikeat sanat, mutta haavoittuva ihminen voi loukkaantua joka tapauksessa.. auttakaas!
Kommentit (5)
olisi tosi hölmöä kun TIEDÄN että on burnout, masennut, terapiassa..niin joo tosi kivasti menee...
ap
muilla ideoita?
kun pointtina just se että tiedän nuo terapiat sun muut mutta tämä ei ole itse kertonut...niin esitänkö tietämätöntä ja annan hänen kertoa..
ap
Sanoja ei välttämättä sen kummemmin tarvita, osoitat vaan olemuksellasi, että välität. Pieni katsekin voi avata välejänne niin, että hän itse avautuu. Voit esim hellästi hipaista, halata tai antaa niskahieronnan.
Eli ensin juttelette niitä näitä. Kyllä sinä siinä vähitellen vaistoat sen ilmapiirin, mikä teidän välillänne vallitsee. Älä ihmeessä päätä etukäteen, että aiot kysyä sitä tai tätä ja sitten tunge väkisin se kysymys johonkin väliin. Senkun pidät anturit herkkinä ja keskustelette ihan normaalisti.
Ja sitten annat hänen joko kertoa kuulumisistaan tai vastata välttelevästi (missä tapauksessa älä liikoja utele enempää, sano vaikka vaan, että otan osaa...)