Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kuoli ja äidille jäi kuusi lasta, maatila, kauppa ja saha

Vahva
06.05.2017 |

En käsitä, miten tuollaisesta voi selvitä!! Itsellä "vain" kolme, ja olisin totaalikusessa jos niiden isä kuolisi...

http://yle.fi/uutiset/3-9597719

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy sahan ja maatilan.

Maatilan myynti onkin ihan iisipiisi juttu. Karjasta pääsee suht helposti eroon, mutta se kaikki muu...

Usein eläimistä luopuminen on kaikkein vaikeinta. Tuossahan oli maat vuokralla, ei niistä ole mikään pakko luopua vaikka niitä ei itse pysty viljelemään.

Niin, luopuminen on vaikeeta, mutta kun niistä päättää luopua niin ei se ole muuta kuin vasikat välitykseen ja muut teuraaksi. Hoituu parilla puhelulla. Pellot saa tosiaan aika helposti vuokrattua tai myytyä, mutta sitten jää sitä muuta kallista kalustoa käsiin. Persnettoa siitä tulee enemmän tai vähemmän.

Siitä ainakin syntyy helposti persnettoa jos eläimet suinpäin laittaa teuraaksi eikä yhtään mieti onko niillä jalostusarvo pystyisikö ne myymään parempaan hintaa muualle.

Vierailija
22/32 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi isäntä kuoli niin nuorena? Oliko pilannut terveytensä liialla ahneudella?

Oliko perhe uskonnollinen joka uskoo että pääsee taivaaseen kun on oikein ahkera?

19

Meillä esim. onnettomuus. Ei mitenkään kuolleen ns. omaa syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtijutussa kyllä kerrottiin perheen isän kuolinsyy.

Mutta tuntuu siltä, että kaikki perheen tytöt eivät ole saman isän vaan kyseessä on uusperhe. Olenko oikeassa, kirjoittaja, joka tunsit perheen?

Kyllä tuo nainen yhteisönsä ja lähipiirinsä tuella pärjää näennäisesti ihan hyvin, henkinen puoli tulee aina jälkijunassa, mutta pikkuhiljaa vuosien saatossa sekin varmasti "tasoittuu", kun on noin hienoja ihmisiä lähellä auttamassa.

Vierailija
24/32 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset kirjoitti:

Eihän ole kaikesta luovuttu. Kioski on, kahvila on, iso maatalo on ja lampaat, lahjatavaraliike on. Remontoi rautatieasemaa ja kotona viisi alaikäistä lasta. Kyllä minä arvostan häntä aika korkealle.

Taitaa sossu ja lapsilisät ja muut tuet elättää tätä perhettä.

Vierailija
25/32 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua järkyttää ja ihmetyttää tuo miehen kuolinsyy. HOMESIENI MAAPERÄSSÄ? Mitvit?!?! 😰😨😱

Vierailija
26/32 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mua järkyttää ja ihmetyttää tuo miehen kuolinsyy. HOMESIENI MAAPERÄSSÄ? Mitvit?!?! 😰😨😱

Kyseessä on home joka ei elä Suomen maaperässä. Epäilivät sen tulleen ulkolaisten mansikantaimien mukana. Kukaan muu Suomessa ei ole sairastunut.

Vierailija
27/32 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa minäkin ihmettelen ja kauhistelen. Mikä tää juttu on? en oo koskaan kuullutkaan että tuokin vois olla mahdollista. Perheen äiti on kyllä sisukas suomalainen, voimia hänelle ja lapsille.

Vierailija
28/32 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on home joka ei elä Suomen maaperässä. Epäilivät sen tulleen ulkolaisten mansikantaimien mukana. Kukaan muu Suomessa ei ole sairastunut.

Kiitos tiedosta. Aika karmivaa...

Vierailija
29/32 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen ylisuorittaja. Keskittyisi olennaiseen ja luopuisi turhista rönsyistä.

Vierailija
30/32 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pakko. Ei ole vaihtoehtoja.

Sama tilannehan se on eroperheissä jos toinen jää totaaliyksinhuoltajaksi.

Ei ole aikaa masentua ja pyöriä oman napansa ympärillä.

yh

Olen tällaisen äidin lapsi ja voin kertoa, että kyllä voi masentua. Äiti ei jättänyt meitä täysin heitteille, mutta kaukaa ei hakenut. Hän ei ollut mikään uhriutujatyyppi vaan oikeasti vahva ja pystyvä, silti voimat pettivät isän kuoltua. 

Pistää vihaksi nämä "ei ole ollut aikaa sairastaa" -ihmiset. Ei sairaus kysy, onko aikaa, siitä sitten kärsivät enemmän tai vähemmän ne, joiden elämään se vaikuttaa. 

Vierailija
31/32 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on huono terveys niin flunssakin tappaa. Tällä kertaa home.

Vierailija
32/32 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla tuo auttaminen on varmaan aina ja ilmeisesti vieläkin kuulunut kulttuuriin. Meillä asui kylällä yksi vähän sellainen sortin sakki pienessä mökissä, joista sitten muutettiin yhä kurjempaan kun vuokrat jäi maksamatta. Kylän naiset tietysti aikalailla arvostelivat tätä äitiäkin, kun mies kävi vain joskus ja aina sen jälkeen tietysti perhe lisääntyi.

Mutta aina, kun sieltä joku lapsi kipitti esimerkiksi meille, että äiti pyytää apuun, niin meidän äiti lähti juoksujalkaa auttamaan, taisi kerran joutua kätilöksikin, kunnes saatiin tilattua ammattiapua, kun puhelinkin taisi olla vain yhdessä talossa. Lopulta, kun heidän mökkinsä paloi, muuttivat muualle. Olen joskus miettinyt, että mitähän niistäkin lapsista lopulta tuli, kun mitään yhteyttä ei pidetty. enkä heitä oikein tuntenutkaan, kun olivat itseäni nuorempia.