Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen hakenut monia opettajan määräaikaisia virkoja tässä keväällä. Nyt jo kolme haastattelua luvassa tällä viikolla, mutta kaikkein kiinnostavimpien paikkojen hakuaika jatkuu vielä reilun viikon. Valinta näihin selviää siis vasta aikaisintaan parin viikon kuluttua.

Mitä tehdä, jos joku tämän viikon haastatteluista poikii työpaikan? Antavatko työnantajat yleensä harkinta-aikaa? Ehkä muutaman päivän? Entä jos saan jonkun noista kiinnostavammista paikoista ja haluan perua menoni toiseen paikkaan?

• ylös 1
  • alas 1

Kommentit (3)

Vierailija

Kyllä kaikissa noissa, jotka menee virallisen hakumenettelyn mukaisesti, on harkinta-aika. Lisäksi koeaika työsuhteen alkaessa, jolloin homman voi perua. Eri asia on se, kuinka reksit suhtautuvat sellaisiin hakijoihin tulevina vuosina. Olen itse samassa tilanteessa kanssasi, ja tutulle rehtorille olen ihan suoraan kertonut, että vakipaikan saadessani valitsen sen.

Vierailija

Aina valitaan joku varalle. Sinä saat perua suostumuksen ja parempi työpaikka on hyvä peruste. Ne ottaa varalta sitten jonkun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Joutuukohan peruutuksesta mustalle listalle? Tuskin ovat mielissään... toisaalta itse olen päässyt kerran töihin näin eli alkuperäinen paikkaan valittu oli ensin lupautunut paikkaan ja sitten perunut suostumuksensa.

T. ap