Vierailija

Poika on nyt syksystä saakka kertonut, että yksi luokkakaveri on häntä kohtaan usein ilkeä. Esim tuijottaa ilkeästi, pomottelee ja voi sanoa, että meidän perheellä on ruma auto. Kyse on kuitenkin aika pienistä jutuista, mutta silti tekisi mieli ottaa opettajaan yhteyttä, kun ei tuo nyt ihan hyvääkään käytöstä ole.

Nauraako opettaja minut pihalle vai teenkä uroteon pojalleni?

• ylös 5
  • alas 0

Kommentit (7)

Vierailija

Heti. 

Opettaja

(Ja jatkoksi, paljon on merkitystä sillä miten asiasi itse esität. Jos esität sen suunnilleen niin kuin täälläkin niin hyvä. On ihan totta ettei taustalla välttämättä ole sen kummempaa, mutta omalla pojallasi on asiasta ikävä kokemus niin siihen pitää aikuisten puuttua.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Opeta poikasi vastamaan "huumorilla" eli käymään itse sotansa.

En tajua, miten huumorilla voisi opettaa noin nuorelle. Poika on vielä sellainen todella kiltti, mutta pidetty ettei halua pahaa toisille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En tajua, miten huumorilla voisi opettaa noin nuorelle. Poika on vielä sellainen todella kiltti, mutta pidetty ettei halua pahaa toisille.

Jos poika ei opi itse pitämään puoliaan hän tulee jäämään jalkoihin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hän tulee kaikkien muiden kanssa toimeen, mutta ei yhden. Itse asiassa taitaa olla paljon vilkkaampi sos. elämä ja pärjäävämpi tapaus kuin tämä ilkeilevä. 

Ei minusta pärjätäkseen tarvitse aina käyttää kyynärpäitä. 

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hän tulee kaikkien muiden kanssa toimeen, mutta ei yhden. Itse asiassa taitaa olla paljon vilkkaampi sos. elämä ja pärjäävämpi tapaus kuin tämä ilkeilevä. 

Ei minusta pärjätäkseen tarvitse aina käyttää kyynärpäitä. 

ap

Hei ap, mahtavaa että sulla on lähes kaikkien kanssa hyvin toimeentuleva kiltti lapsi, hyvää työtä.

Mutta... pakko puuttua tohon sun vipaan lauseeseen... aina ei tarvitse eikä kuulukkaan käyttää kyynärpätaktiikkaa, mutta joskus on pakko. Juuri tuommoiset leuan louskuttajat vaiennetaan vaan oikein asetetuilla nasevilla palautteilla, muuten saa kärsiä siitä käytöksestä vähintään kouluajan, ellei loppuelämänsä... ja vaikka opettaja kuinka puuttuisi, kiusaaminen nykyteknologialla on monesti liian vaikeaa kitkeä kokonaan pois, varsinkin jos kiusaajan vanhemmat eivät ole yhteistyöhaluisia...

Opeta, että ystävällisyys on se tärkein tapa lähestyä tilanteita ja tehdä ystäviä, mutta kaikki eivät siitä huolimatta ole mukavia takaisin ja näiden ihmisten jalkoihin ei kannata jäädä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.