Vierailija

Kurssi on 10 pisteen laajuinen ja se raportti on oltava valmis ja hyväksytty että saisi tentitoikeuden. Tässä näyttäisi käyneen niin että kaveri on varastanut sen USB-tikultani ja palauttanut sen ennen minua. Nyt luennoitsija sai kaksi identtistä raporttia ja epäilee että minä olen se joka on varastanut omani. Miten tällaiset asiat yleensä ratkaistaan?

• ylös 107
  • alas 2

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kumpikin saatte 0/5

No en varmasti saa kun kerran olen tehnyt omani itse!

• ylös 97
  • alas 6
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No onhan sinulla se muistitikku jolle olet varmastikin tallettanut useampia versioita tehtävästä. Siinä todistusaineistosi.

Uskon että myös kirjoitustyylisi on tunnistettavissa ja erilainen kuin kaverillasi.

• ylös 171
  • alas 0
Vierailija

Sulla on varmaan näyttää jotain aikaisempia versioita raportista siltä ajalta, kun olet sitä kirjoittanut?

• ylös 126
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sulla on varmaan näyttää jotain aikaisempia versioita raportista siltä ajalta, kun olet sitä kirjoittanut?

Miksi muka olisi?

• ylös 28
  • alas 43
Vierailija

Teet selvityksen opettajalle ja ylemmälle taholle. Jollei se riitä niin rikosilmoitus, ehkä rikosilmoituksen tekisin jo, jos opiskelukaveri ei suostu julkisesti myöntämään varkautta.

• ylös 123
  • alas 0
Vierailija

Kiristä jollain kaveria tunnustamaan tekonsa. Tossa tilanteessa sanoisin että kaikki on sallittua itsepuolustuksena.

• ylös 70
  • alas 3
Vierailija

Pystytkö jotenkin todistamaan luennoitsijalle että se raportti on sinun kirjoittama? Toki on aika vaikeaa jos sama tiedosto löytyy teiltä molemmilta. Näkyykö tiedostossa milloin se on luotu? Kaverillahan on silloin käytänössä sama päivämäärä luomispäivänä kun on sen lähettänyt arvioitavaksi, eli olisi päivässä kirjoittanut koko homman. Sinulla voi taas näkyä että olet oikeasti kirjoittanut raporttia useampana päivänä ja panostanut siihen.

• ylös 107
  • alas 0
Vierailija

Mikä sen kaverin nimi on? Ehkä on tehnyt jotain vastaavaa jo aiemmin ja jäänyt kiinni?

• ylös 22
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No onhan sinulla se muistitikku jolle olet varmastikin tallettanut useampia versioita tehtävästä. Siinä todistusaineistosi.

Uskon että myös kirjoitustyylisi on tunnistettavissa ja erilainen kuin kaverillasi.

Jos tämä ei ole provo, niin helppohan se on todistaa. Aikaisemmat versiot tiedostostasi. Tallennuspäivämäärät. Oma tyylisi.

Asia ei edes ole mitenkään outo tai harvinainen.

*tentaattori*

• ylös 97
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos tämä ei ole provo, niin helppohan se on todistaa. Aikaisemmat versiot tiedostostasi. Tallennuspäivämäärät. Oma tyylisi.

Asia ei edes ole mitenkään outo tai harvinainen.

*tentaattori*

Mitä seuraamuksia yleensä tulee?

• ylös 22
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan tallenna eri versioita samasta tehtävästä vaan muokkaan samaa tiedostoa aina eteenpäin.

• ylös 84
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan tallenna eri versioita samasta tehtävästä vaan muokkaan samaa tiedostoa aina eteenpäin.

Varmuuskopio nyt ainakin kannattaisi tallentaa, USB-tikku saattaa hävitä jne.

• ylös 57
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat