Vierailija

Saa olla uutta hakemassa muutaman kuukauden välein kun yh ei nyt enää tarvikaan lisätuloja, löytyi mies. Tai opiskelija päättääkin keskittyä pääsykokeisiin lukemiseen. Sh-sijaisuuksia tekevä peruu työvuoron lyhyelläkin varoitusajalla jos saa keikan, samoin kaupan kassalla toista työtä tekevä. Olen niin pettynyt =(

• ylös 4
  • alas 29

Kommentit (17)

Vierailija

Kyllä ne sitoutuu, jos työnantaja on reilu ja tunteja tarpeeksi, ja tarpeeksi ennakoitavalla aikataululla. Varsinkin jos maksaa vähän enemmän kuin standarditaksan mukaan.

• ylös 73
  • alas 1
Vierailija

Ei kai kukaan niin hirveään työhön haluakaan sitoutua. Siivoojan ja sairaanhoitajan hommatkin on luksusta henk.koht.avustajan hommiin verrattuna.

• ylös 48
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Nykyiseen avustettavaani olen sitoutunut koska kohtelee minua reilusti ja arvostaa työtäni. Aiemmin oli useampi tapaus joista mulla oli kiire päästä eroon. En ole mikään arvoton palvelija jota voi pompotella ihan miten haluaa.

• ylös 61
  • alas 0
Vierailija

Melkeinpä ennemmin sillan alla kuin henkilökohtaisena avustajana.. Tuntuu että siinä hommassa harvoin on työntekijällä oikeuksia. Velvollisuuksia velvollisuuksien perään. Orjatyötä paskapalkalla.

Toki varmasti on hyviäkin avustettavia, mutta niillä pysynee ne työntekijätkin.

• ylös 33
  • alas 1
Vierailija

Kuka haluaa sellaiseen epämääräiseen työhön, jossa ei tarkkaan tiedä, mitä työhön kuuluu ja millaiset työajat tulevat olemaan ? Ainoastaan väliaikaisia, lyhyitä työsuhteita tarvitsevat saattavat tuollaisia töitä vastaanottaa, ei muut.

• ylös 27
  • alas 1
Vierailija

Jos palkka kohdallaan ja normaaliin työsuhteeseen kuuluvat asiat (eli vähintään se Hetan- jäsenyys avustettavalla) niin voi sitoutuakin. Niin ja jos persoonat kohtaa. Olen ollut hyvissä paikoissa ja sitten myös aivan mahdottomissa (ei Hetaa, käytettävissä olisi pitänyt olla aina työajan ulkopuolellakin, töissä käytävä myös kipeänä, hoidollisia tehtäviä joihin ei koulutusta ja jos nämä tai jokin muu ei mennyt mielen mukaan, niin aivan jäätävää kiukuttelua, juoruilua pitkin kyliä)

• ylös 26
  • alas 0
Vierailija

Aviopuolisoon sitoudutaan, ei hoidokkiin joka ei ole mitään sukua tai pitkäaikainen ystävä. Koita ap sopeutua. P. S. Jeesus kyllä rakastaa sua, eikä hylkää. Oikeasti.

• ylös 18
  • alas 1
Vierailija

Ymmärrän että kukaan ei halua sitoutua työhön jota tehdään esim. 8-12 ja 16-20. Siinähän menee koko päivä duunissa vaikka palkkaa saa vain 8 tunnilta.

• ylös 31
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos palkka kohdallaan ja normaaliin työsuhteeseen kuuluvat asiat (eli vähintään se Hetan- jäsenyys avustettavalla) niin voi sitoutuakin. Niin ja jos persoonat kohtaa. Olen ollut hyvissä paikoissa ja sitten myös aivan mahdottomissa (ei Hetaa, käytettävissä olisi pitänyt olla aina työajan ulkopuolellakin, töissä käytävä myös kipeänä, hoidollisia tehtäviä joihin ei koulutusta ja jos nämä tai jokin muu ei mennyt mielen mukaan, niin aivan jäätävää kiukuttelua, juoruilua pitkin kyliä)

Mitä toi heta muka auttaa? Omalla avustettavalla oli jäsenyys ja silti mm. muutti työvuoroja vuoron alkaessa, eikä toimittanut työtodistusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan niin hirveään työhön haluakaan sitoutua. Siivoojan ja sairaanhoitajan hommatkin on luksusta henk.koht.avustajan hommiin verrattuna.

Ensin sanottakoon, että minulla ei mitään kokemusta eikä syvempää tietoa kyseisestä työstä, mutta voin ajatella, miten kauheaa olisi esim. halvaantua ja joutua täysin toisten armoille. Olisi kauheaa, jos joutuisi parin kuukauden välein etsimään uutta avustajaa ja selittämään aina uusille ja uusille vieraille ihmisille vaadituista hoitotoimenpiteistä.

Ja sitten keskustelupalstoilla haukuttaisiin kaikki henk.koht. avustajan työt hirveiksi.

Vierailija

Jos on tarkat vuorot ja tunteja tarpeeksi sekä suht.koht. normaali ja mukava avustettava niin työhön on helppo sitoutua. Mutta jos vuoroja on tunti silloin ja toinen tällöin tai avustettava on itse ilkimys niin eipä paljon homma motivoi. Palkan vuoksi töitä tehdään ja tunteja pitää olla tarpeeksi että homma on edes jotenkin kannattavaa rahallisesti. Myös vuorot pitää olla tiedossa hyvissä ajoin. Tämän kun avustettavat ymmärtäisi niin ehkä se tekijöiden vaihtuvuuskaan ei olisi niin suurta.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä toi heta muka auttaa? Omalla avustettavalla oli jäsenyys ja silti mm. muutti työvuoroja vuoron alkaessa, eikä toimittanut työtodistusta.

Minulla oli ihan sama. Työnantaja hehkutti, kuinka hän on ilman muuta Heta - liiton jäsen. Kuitenkin työvuoroista ei koskaan tiennyt kuinka kauan ne kestävät, juuri ja juuri sain aina edellisellä kerralla asiasta muistuttaessani tietää, koska seuraava alkaa ja lopuksi tyyppi ei olisi millään kirjoittanut oikeanlaista työtodistusta, vaikka itse monta kertaa lupasi tekevänsä sellaisen.

Vierailija

Minä olen ollut hyvin tunnollinen henkilökohtainen avustaja. Kahden vuoden aikana olen kaksi kertaa pyytänyt n kuukautta etukäteen, että yhdelle tietylle päivälle ei tulisi työvuoroa.  Muuten olen aina tullut töihin niinä päivinä, kun on pyydetty, vaikka mitään kunnollisia työvuorolistoja ei ole koskaan ollut vaan työn alkamisen on saanut tietää viime tipassa ja työpäivän loppumisen sitten kun sieltä työpaikalta on lähtenyt. Minulla on joskus ehkä vähän liiankin pitkät hermot, joten en ole tällaisesta koskaan huomauttanut, mutta sille on kyllä rajansa, kuinka kauan tällaista epätietoisuutta jaksaa. Ymmärrän, että kaikkien hermot eivät kestä sitä edes lyhyttä aikaa. Toisaalta ymmärrän myös sen, että työnantajallekin voi tulla satunnaisesti yhtäkkisiä menoja - mutta sen ei pitäisi estää suunnittelemasta asioita ajoissa silloin, kun menot voi suunnitella. Ymmärrän myös sen, että työnantaja ei itse päätä, kuinka paljon avustajatunteja hänellä on, joten monessa tapauksessa on vain pakko tarjota osa-aikatyötä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Saitko apua työsuojeluviranomaiselta?

Vierailija

Teen avustajan työtä keikkamuotoisesti välitysfirman kautta, ei mitään valittamista mulla.

Vierailija

Kyllähän se ajatuksia herättää kun esim mol.ia seuratessa huomaa että kovin tiuhaan muutamat samat avustettavat hakevat henkilökohtaista avustajaa vakityöhön.

Että onko heillä raukkaparoilla huono tuuri avustajien suhteen vai johtuisiko ihan heistä itsestään että avustajat eivät heille tahdo jäädä.

Vierailija

Mitä sellaista tarjoat, mikä houkuttelee työntekijöitä sitoutumaan? Mikä sinun tarjoamassasi työssä on parempaa ja kilpailukykyisempää  kuin muissa työpaikoissa? Jos toivot työntekijöiltä sitoutumista, sinun on ansaittava lojaalius ja tarjottava jotain ekstraa. Automaattisesti se ei lankea.

Työntekijöillä on oikeus etsiä itselleen sopivinta paikkaa eikä mitään velvollisuutta sitoutua työnantajiin, kunhan sopimuksia noudatetaan. Eiväthän yrityksetkään sitoudu työntekijöihin. Homma toimii molempiin suuntiin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.