Sisters, help! Virtsankarkailu loppuraskaudessa
Siis tää on jotain aivan jäätävää. On onneksi menossa vko 39, joten kauan ei tarvinne enää odotella, mutta silti...
Vauva on nyt laskeutunut, olen pienikokoinen nainen ja tämä vauva on ihan sellainen "normaali", eli ei mikään pieni.
Kai se on vauvan pää mikä nyt painaa mutta siis ei hel**tti...Koko ajan saan käydä vessassa. Jos en käy, voi ihan liikkeelle lähtiessä ja matkalla vessaan vaan valua kuset housuun. En saa enää pidätettyä. Tuntuu että lihakset tuolla alakerrassa eivät nyt vaan tottele vaan ovat jotenkin lamaantuneet. Aivastaminen ja nauraminen ihan painajaista. Lievä virtsankarkailu juurikin aivastaessa alkoi varmaan 1-2kk sitten mutta nyt tämä tilanne on kyllä harvinaisen v-mäinen.
Olen fyysisesti hyvässä kunnossa oleva aktiiviliikkuja. Myös lantiopohjan lihaksia olen treenannut ja ovat olleet kunnossa. Tämä on toinen raskaus, ensimmäisestä on aika monta vuotta jo. Silloin en muista näin massiivista ongelmaa olleen, tosin silloin ei ollut mitään supistuksia tai muitakaan synnytykseen valmistavia oireita vaan synnytys käynnistyi ihan ns. nollasta.
Kertokaa minulle, että synnytyksen jälkeen saan vielä paikat kuntoon! Kuinka kauan on mennyt, jos siis jollain muulla on ollut tätä samaa.
Ja onkohan mitään mitä tässä vaiheessa voisin tehdä? Seisoa päälläni ja kävellä käsilläni ettei tulisi painetta?
Enipadi?
aapee