Mielipidekyselyt, moniko näitä täyttelee?
Moniko täällä on mukana mielipidepaneeleissa? Ideanahan näissä on, että rekisteröidyt paneeliin, jonka jälkeen saat sitten kyselykutsut sähköpostiisi. Jokaisesta täytetystä kyselystä saat joko pisteitä tai euroja. Pisteet voi muuttaa lahjakorteiksi ja eurot saat Paypaliin. Meidän perhe on saanut muutamia lahjakortteja ja euroja näistä, vähävaraiselle kaikki on aina kotiinpäin.
Kaikki firmat maksavat varmasti, mutta varo paneeleita joissa luvataan lyhyestä kyselystä suuria summia. Listaa paneeleista:
Euroina maksavat:
Pisteinä maksavat:
Kertokaa toki lisää sivuja jos tiedätte!
Kommentit (52)
Laitetaan tännekin omia kokemuksia, jos joku epäröi :):
Olen ollut jo kauan triaban naisten paneelissa ja vastannut satunnaisesti mulle tulleisiin kyselyihin. Jossain säästöblogissa esiteltiin enemmänkin näitä sivuja ja nyt olen jäsenenä ehkä viidessä(?) paneelissa. En oikein keksi mitään negatiivista, kaikki toimii niin kauan kun ei sorru noihin sivuihin jotka kertoo maksavansa järjettömiä palkkioita (tyyliin 25 euroa per kysely).
Mielipide paneelien lisäksi olin Nielsenin jäsenenä ja skannailin ostoksiani, sen lopetin kun saimme perheen lisäystä ja lapsi vei luonnollisesti kaiken huomion :)
Jos pitäisi antaa vinkkejä, niin se oma profiili kannattaa kyllä täyttää, nykyään on kiva kun jos ei johonkin kohde ryhmään kuulu niin saa usein täytettäväkseen uuden kyselyn.
Kun kyselykutsu tulee sähköpostiin niin kannattaa vastata mahdollisimman pian tai kieltäytyä, niin pääsee todennäköisemmin vastaamaan kyselyyn - usein ne näkyvät sulkeutuvan jo muutamassa päivässä :)
Miten verottaja suhtautuu kyselyistä saataviin palkkioihin? Pitääkö niistä ilmoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Miten verottaja suhtautuu kyselyistä saataviin palkkioihin? Pitääkö niistä ilmoittaa?
Nehän ovat tuloa siinä missä kaikki muukin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa jopa pullojenkerääjien pitää ilmoittaa tulonsa ja tämä ei ole vitsi
Nielsenille scannailin ostoksia mutta tuntui vieävän aikaa ihan liikaa suhteessa saatuun korvaukseen. Mielipidekyselyt ok kun saa itse valita koska haluan vastata.
kannattaa tuo opinionapp ladata, tosi kätevä kyselyjen täyttämisessä tabletilla
Vierailija kirjoitti:
kannattaa tuo opinionapp ladata, tosi kätevä kyselyjen täyttämisessä tabletilla
toimi huonosti mutta onneksi tuli äskön päivitys niin nyt toimii hyvin
Oletteko saaneet kyselyitä viime aikoina :)
https://yougov.fi/refer/_NvC4WDTixSdn0qjEkac-w/
Yougov on omista kyselysivustoista maksanut parhaiten
Mulla on OpinionApp ja mun muka ensin pitäisi maksaa niille siitä lahjakortista en ymmärrä miten ton pitäs toimia.
Mä olen mukana IROResearchin tutkimuksissa. Heidän tutkimuksistaan ei saa mitään pisteitä tai suoraan rahaa, mutta arpovat lahjakortteja osallistuneiden kesken.
Olen voittanut kaksi kertaa muutaman vuoden aikana 50€ verkkokauppa.com lahjakortin. Hyvä tuurikin kai käynyt :)
Kokeilin tuota m3panelia, mutta kyselyt olivat liian usein sellaisia, etten ollut edes sopivat niihin vastaamaan (kysyttiin esim. lihatuotteista - olen kasvissyöjä) ja JOS pääsit joskus vastaamaan (vastaajia otettiin kyselyihin hyvin rajallinen määrä) niin palkkio oli ihan mitätön ja tavarat, joita voisit ehkä joskus lunastamaan, suoraan sanottuna ihan silkkaa roskaa (tyyliin hirveitä tonttu-ukkeleita, rumia kynttilänjalkoja).
Rekisteröitymisvaiheessa tiedot, joita itsestäsi annat tälle yritykselle ovat erittäin yksityiskohtaisia ja henkilökohtaisia. Mitä enemmän ja mitä tarkempia tietoja itsestäsi annat, sitä todennäköisemmin kuulemma juuri sinulle voidaan tarjota kyselyitä.
Minua alkoi suorastaan hirvittää se tiedon määrä, jota minulta itsestäni pyydettiin, joten poistin profiilini..
OpinionAPP muuten ihan jees, mutta potentiaaliset kyselyt menee sivu suun, kun ei niistä tule reaaliaikaisesti ilmoituksia! Kivemmaksi oon kokenut AttaPollin, josta tulee ilmoitus heti, kun kyselyitä on tarjolla.
Sovellus on enkuksi, mutta perus kielitaidolla pärjää. Kyselytutkimukset on suomeksi. Voit tienata 0,10-1,50e per kyselytutkimus. Kyselyitä tulee ainakin itselleni muutama arkipäivisin.
Jo 3 euron palkkion saa lunastettua, mikä on parempi kuin OpinionAPP:ssa. Rahan saa joko Paypal-tililleen tai Zalandon lahjakortteina.
Parhaimmillaan voi saavuttaa useamman kympin (jotkut jopa satasen) kuukausipalkkiot. Kun kutsuu kavereita ja perheenjäseniä mukaan, saa 10 % heidän kyselyidensä palkkioista.
Liitypä mukaan esim. tästä suosittelulinkistäni:
Voishan niitä kännissä ja läpällä täyttää. Niin tein yhdelle paperinivaskalle mikä tuli postissa vuosia sitten. Mikä lie utelu kysely olikaan? En muista mitä kaikkea valehtelin siihen.
No paljon on vastailtu kohta 2 vuoden ajan ja paljon keittiötarvikkeita muunmuassa hankittu. M3panel.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun mielipidegallupin sivulla lukee, että ei, jollei ole arvoltaan yli 100 euroa lunastettava palkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän ovat tuloa siinä missä kaikki muukin.
Onko joku joka tietää palkonko meni veroa vai menikö ollenkaan, jos niin pieni summa eli onko joku raja kuukaudessa tai vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen mukana IROResearchin tutkimuksissa. Heidän tutkimuksistaan ei saa mitään pisteitä tai suoraan rahaa, mutta arpovat lahjakortteja osallistuneiden kesken.
Olen voittanut kaksi kertaa muutaman vuoden aikana 50€ verkkokauppa.com lahjakortin. Hyvä tuurikin kai käynyt :)
Kokeilin tuota m3panelia, mutta kyselyt olivat liian usein sellaisia, etten ollut edes sopivat niihin vastaamaan (kysyttiin esim. lihatuotteista - olen kasvissyöjä) ja JOS pääsit joskus vastaamaan (vastaajia otettiin kyselyihin hyvin rajallinen määrä) niin palkkio oli ihan mitätön ja tavarat, joita voisit ehkä joskus lunastamaan, suoraan sanottuna ihan silkkaa roskaa (tyyliin hirveitä tonttu-ukkeleita, rumia kynttilänjalkoja).
Rekisteröitymisvaiheessa tiedot, joita itsestäsi annat tälle yritykselle ovat erittäin yksityiskohtaisia ja henkilökohtaisia. Mitä enemmän ja mitä tarkempia tietoja itsestäsi annat, sitä todennäköisemmin kuulemma juuri sinulle voidaan tarjota kyselyitä.
Minua alkoi suorastaan hirvittää se tiedon määrä, jota minulta itsestäni pyydettiin, joten poistin profiilini..
Kiitos vinkistä! Pitää kokeilla IROResearchia, koska tykkään arvonnoista :)
Rekisteröidyin ensimmäiseen paneeliin muistaakseni 2012 kesällä, siitä lähtien olen vastannut kaikkiin joissa vain olen kohderyhmää ollut. Tuo opinionapp kannattaa kyllä ladata, kätevä vastata tabletilla!