Poiminta

Kuka mukaan synnytykseen? 3 äitiä, 3 erilaista valintaa

Kuva: iStockphoto

Äidin puoliso ei ole aina se, joka on mukana ottamassa vauvaa vastaan. Tiina halusi synnytykseen doulan, Sini oman siskonsa, Taina pelkän kätilön.Lue koko juttu

Kommentit (4)

Kolmen äippä

Hyviä ratkaisuja kaikki.
Itsen otin mukaan äidin ja synnytys oli kuin elokuvista. Kaikki meni parhaalla mahdollisella tavalla eikä koko homma "tuntunut missään"! Siis todella helposti ja ilman henkistä painetta. Jos mies olisi ollut mukana, hän olisi ärsyttänyt minua pelkällä olemuksellaan. Eikä siinä tilanteessa kaipaa enempää painetta ainakaan.

Vierailija

No meillä mies ei kestä nähdä verta ja on muutenkin aivan tosi "ällö-heikko". Sovittiin sitten ensimmäisen lapsen kanssa hyvissä ajoin, että jos vähänkään alkaa tuntua siltä, että pahaa tekee, niin lähtee pois salista kun synnytellään. Siis sikäli mikäli ei ala raskauden aikana tuntua siltä, että ei halua tulla mukaan ollenkaan.

Minulle ei miehen läsnäolo ollut pakollinen; luotin henkilökuntaan.

Mutta hyvin se ylitti itsensä ja tilanne oli niin ainutlaatuinen, että paikalla oli alusta loppuun, eikä pahaa tehnyt tai pyörryttänyt. Joskin pään puolella pysyi tiukasti. Toisen lapsen syntyessä oli selvää, että mies tulee mukaan, jos vain esikoiselle lapsenvahti järjestyy. Onneksi järjestyi.

Onneksi oli ihan perusnopeat synnytykset ja toimivat kivunlievitykset + nopeat ponnistusvaiheet. Tosin kun kätilö toisen lapsen kohdalla tiedusteli minulta tai mieheltä vauvan päälaen näkyessä, että oltaisiinko haluttu kokeilla niin tokaisin, että "ottakaa se pää ja loputkin ulos ihan kokonaan, niin ehditään silitellä sitten!" :D

Vierailija

Minä halusin ettei muita kuin kätilö / tarvittava muu henkilökunta. Kun minua sattuu, en kestä ihmisiä lähelläni, en varsinkaan tuttuja. Enkä halua että kukaan näkee minua sellaisessa tilassa. Onneksi tämä kävi miehellenikin mainiosti, hän kun kammoaa sairaaloita, verta, nähdä toisten kipua jne.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat