Millaisten ihmisten kanssa viihdyt parhaiten? Entä millaisten kanssa et viihdy?
Millaisia luonteenpiirteitä ja persoonallisuuksia on ihmisillä, joiden kanssa viihdyt erityisen hyvin?
Itse tykkään erityisen paljon räiskyvästä huumorista, avoimesta mielestä ja aidosta kuuntelemisesta keskustelutilanteissa. Sellaisten ihmisten kanssa tulee olo, että saan olla rauhassa oma itseni. En tykkää kovaäänisistä pälpättäjistä ja huomion keskipisteeksi hakeutuvista, sellaisten ihmisten seurassa menen jotenkin lukkoon.
Kommentit (14)
Älykkäät on hyvää seuraa elleivät sitten ole koko ajan kyynisiä. Tykkään keskustella.
Tykkään monenlaisista ihmisistä. Mitä en siedä on minäminä ihmiset jotka puhuvat taukoamatta ja muiden päälle. Pitäisi väliin kuunnellakin eikä posmottaa omaa itseään.
Tykkään avoimista, iloisista, peruspositiivisista, muista ihmisistä pitävistä ja arvostavista mutta tarvittaessa suorat sanat sanovista ihmisistä joilla perusarvot kunnossa.
Jostain kumman syystä en ole ikinä tullut toimeen henkeen ja vereen koirafaneja olevien ihmisten kanssa. Jostain syystä koiraihmisten ja minun perusarvotkaan ei kohtaa.
" Moi, mitäs teillä?"
" No moi, ei mitään, kauppaan menossa"
" Niin, teillä varmaan menee ruokaa aika paljon, ehhehhe"
" joo, kyllähän sitä..."
" Nii, tultiin just teneriffalta ja pojalle haettiin mersu ja ite oon nykyään toimitusjohtaja mites onko teillä miehellä töitä riittäny?"
" Joo, on hyvin ollut.."
" Niin on se hyvä kun on nyt yt.t nii kyllä sekin kohta saa lähtee ehhehhee"
" Mää tästä meen..."
- Pidän ihmisistä joilla on huumorintajua, tilannetajua ja jotka osaavat keskustella positiivisesti ja vaivattomasti, menemättä liikaa toisten rajojen sisäpuolelle ja henkilökohtaisuuksiin.
- En viihdy sellasten ihmisten seurassa, jotka juoruavat, haukkuvat ja yrittävät päteä arvostelemalla muita. Inhoan myös kyselijöitä ja päällepäsmäreitä, jotka utelevat liikaa yksityisiä- ja henkilökohtaisia asoita.
Olen tarkka yksityisyydestäni ja omasta reviiristäni. Henkilökohtasimmat asiat kerron vain läheiselle ystävälle, johon luotan ja joka on osottautunut vuosien varrella luottamukseni arvoiseksi. Tämä ystävyys ja luottamus toimii kumpaankn suuntaan. Siitä olen kiitollinen.
Parhaiten viihdyn keskustelutaitoisten, pohdiskelevien ja uteliaiden ihmisten kanssa. Uteliaisuudella en tarkoita toisten asioiden urkkimista vaan sitä, että on kiinnostunut monenlaisista asioista ja silloin tällöin haluaa tutustua myös itselle vieraisiin aiheisiin. Samantyyppinen huumorintaju on myös tärkeää: pidän verbaalisista ja oivaltavista ihmisistä, jotka hanskaavat itseironian eivätkä säiky mustaa huumoria
Vähiten viihdyn fanaattisten, toisia jatkuvasti arvostelevien ja analysoivien ihmisten seurassa. En välitä myöskään heistä, joilla on pakonomainen tarve lyödä joka asia läskiksi tai piikitellä huumorin varjolla muita. Arvostan kyllä huumorintajua mutta tilannetaju on aivan yhtä tärkeä asia.
Tykkään ihmisistä, jotka puhuvat paljon. Olen kuulemma hyvä kuuntelija ja myös vähän varautunut ihmisten seurassa. Keskustelen mielelläni muustakin kuin tyhjänpäiväisyyksistä.
Parhaiten viihdyn itsenilaisten kanssa, eli voidaan istua tovikin ihan hiljaa ilman että sen tarvitsee olla kiusallista. Jutellaan kun on juteltavaa, eikä yritetä puhua lämpimikseen.
Kaikkein huonoiten viihdyn ja suorastaan ahdistun puheliaiden ihmisten seurassa joilla on keskustelussaan pieni agressiivinen lataus. Vaahdotaan vihaisesti jostain asiasta (vaikka politiikasta) niin että keskitytään epäolennaisesti enemmän omituisiin kostoajatuksiin kuin itse asiaan josta ollaan suututtu tai keskustelu pyörii muuten vain väkivallan, örveltämisen ja muun vastaavan ympärillä.
Sopivasti vapautuneiden, mutta kuitenkin hyväkäytöksisten, ei pätemisen tarvetta, ei liian ahdasmielinen tapa suhtautua kaikkeen vaan ajattelevat asioita ja ovat kiinnostuneita asioista. Lämpimien ja avoimien, ei kovin viileiden tai kylmien. Ihmisten, jotka ovat omia itsejään.
Tykkään monenlaisista mutta sellainen saa joskus olon vaivaantuneeksi jos joku pohtii hyvin hitaasti ääneen jotain aika itsestäänselvää. Tietenkin puheisiin monesti sisältyy myös kaikkea jonninjoutavaa, mutta jos joku jää oikein hitaasti puhumaan jostain minkä itse on jo päätellyt aikoja sitten, eikä etene asiassa tai jää toistelemaan samaa niin itsellä on monesti takki siinä kohtaa tyhjä kun ei enää tiedä mitä sanoa.
Viihdyn rauhallisten ja aitojen ihmisten kanssa. Kiva käydä esim kävelyllä tai kattoa leffaa tai parantaa maailmaa kahvikupin äärellä. Urheilu on myös kivaa, esim. vesiurheilu, kamppailulajitreenit, pyöräily paikkaan X vaikka eväsretkelle. Koiraihmiset on yleensä kivoja, koska mennään yhdessä pitkille kävelyretkille tai agilityhallille tai näyttelyihin.
Henkisesti rankinta on ihmisten kanssa, joilla on kokoajan joku show menossa. Ei siis tarvitse olla äänekäs, mutta tulee sellainen olo, että vastapuolella on joku rooli päällä. Pitäis näyttää hyvältä ja ottaa selfieitä instagramiin #bestdayever, vaikka oikeassa elämässä haukku mut tylsäksi kun en lähtenyt random miesporukan mukaan jatkoille polttamaan pilveä. Sellaiset ihmiset, jotka eivät tajua, että mun juttu ei ole kreisibailaaminen ja örvellys mitä ihmeellisimmissä aineissa, ja silti vinkuvat minua mukaan... en minäkään heitä pakota salille kanssani, koska musta se on hauskaa!
- N25
Lempi-ihmiseni ovat avoimia, luotettavia, rentoja ja huumorintajuisia. Voi olla hiljainenkin, kunhan on ystävällinen ja mukava ihminen.
Inhokkityyppejäni ovat perfektionistit pätijät, aina negatiiviset, ylianalyyttiset, neuroottiset ja hysteeriset. Sellaisten seurassa olo on kuin joutuisi vampyyrin kynsiin: tyhjiin imetty.
Tulen toimeen ja tykkään olla tekemisissä aitojen ihmisten kanssa. Sana aito tarkoittaa sitä ettei hänellä ole mitään tarvetta esittää yhtään mitään muuta kuin on ja joka hyväksyy itsensä ja toiset tuomitsematta.
Ihmistyyppi josta en pidä on ääripää aidolle eli feikki. Ihminen joka esittää kaveria, kiinnostunutta, iloista ihan mitä vaan on rasittava! Ja kaikenlisäksi feikki ei tajua, että hänen toimintansa on niin läpinäkyvää... En pidä ollenkaan ja onneksi ympärilläni ei ole yhtään tällaista ihmistä.
Olen CCC eli cool, calm and collected. Samankaltaisten kanssa viihdyn parhaiten. Tästä seuraa, että en erityisesti kaipaa seurakseni ihmisiä, jotka keikkuvat tunneasteikon äärilaidoilla ja myös näyttävät sen.