Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järjestin miehelleni pienen yllätyksen, en olekaan kotona siivoamassa ja hoitamassa kaikkea kun hän palaa töistä :)

Vierailija
21.04.2017 |

Meillä on siis menossa ruuhkavuodet ja minä olen pyörittänyt kotia yksin lasten syntymästä asti. Teen ruuat, siivoan, pesen pyykit, hoidan tiskit, käyn kaupassa, lenkitän koirat ja olen lasten kanssa.
Mies ei näihin ehdi osallistua kun hänen täytyy levätä usein rankan työpäivänsä jälkeen (on töissä 8-16 toimistossa). Viikonloppuisinkin tämä työn uuvuttama mieheni tarvitsee jatkuvasti irtiottoja arjesta kavereidensa kanssa, milloin menevät keikalle, milloin peliin ja joskus(useimmiten) ihan vain baariin parille.

Niin ja jaksaa hän käydä kuntosalilla n. 4 krt viikossa työpäivien jälkeen kun se nollaa hänen aivonsa ja hän voi sitten rauhassa illan viimeiset tunnit lepäillä kotona sohvalla kun vaimo on siivonnut kodin ja on puhtaat vaatteet ja lämmin ruoka odottamassa, nämähän "kuuluvat hyvän vaimon tehtäviin" :) :)

No mies on myös aina todennut, kuinka helppoa mun on ottaa koira samalla lenkille kun menen lasten kanssa ulos, tai kuinka mun on samalla helppoa olla lasten kanssa kun siivoilen ja laitan ruokaa.

No tänään miehellä on jälleen sovittua menoa illalla kavereidensa kanssa, mutta minä ehdin ensin. En tehnyt kotona yhtään mitään aamulla vaan lähdin ensin kampaajalle, sen jälkeen syömään ja nyt tulin kotiin vaihtamaan vaatetta ja lähden ennen kuin mieheni tulee töistä ja hakee lapset tarhasta ja illalla näen ystäviäni ja käymme jossain lasillisella ja syömässä. Miehelleni jätän lapun, että tulen n. klo 22-23 :)

Saa nähdä onko lapset ruokittu tarhan jälkeen, onko koira käytetty ulkona, onko pyykkikone pyörinyt, onko tiskit tiskattu jne :)

ps. Tää on mun eka vapaapäivä vuosiin kun en kyhnötä kotona siivoamassa ja leikkimässä kodinhengetärtä, huomenna arki jatkuu iltavuorolla, mutta tänään mä nautin. :)

Kommentit (355)

Vierailija
161/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut parisuhteessa, jossa tein kaikki kotityöt, sekä myöhemmin yksinhuoltajana.

Meillä on aina ollut siistiä, ruoka pöydässä ja lapsilla puhtaat vaatteet. Kotityöt eivät koskaan ole tuntuneet minusta mitenkään raskailta. Tosin minä en mitään "pyörittänytkään". Ihan rauhallisesti ja hyväntuulisesti hoidin asiat, ilman sen kummempaa "arjen ja pesukoneen pyörittämistä."

N44

Niin, sinä et mitä ilmeisimmin inhoa kotitöitä. Useimmille ihmisille ne ovat kuitenkin tervanjuontia. Ei voi verrata. Minäkin tykkään kokata ja olen meillä 100% ruokavastuussa, mutta en minä yhtään ihmettele jos joku muu ei halua tehdä samoin.

Vierailija
162/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut parisuhteessa, jossa tein kaikki kotityöt, sekä myöhemmin yksinhuoltajana.

Meillä on aina ollut siistiä, ruoka pöydässä ja lapsilla puhtaat vaatteet. Kotityöt eivät koskaan ole tuntuneet minusta mitenkään raskailta. Tosin minä en mitään "pyörittänytkään". Ihan rauhallisesti ja hyväntuulisesti hoidin asiat, ilman sen kummempaa "arjen ja pesukoneen pyörittämistä."

N44

Niin, sinä et mitä ilmeisimmin inhoa kotitöitä. Useimmille ihmisille ne ovat kuitenkin tervanjuontia. Ei voi verrata. Minäkin tykkään kokata ja olen meillä 100% ruokavastuussa, mutta en minä yhtään ihmettele jos joku muu ei halua tehdä samoin.

Ei minulla ole mitään suhdetta kotitöihin. En niistä pidä enkä niitä inhoa. Nehän ovat vain pakollisia asioita, jotka on tehtävä. Minä vaan teen ne. Ilman sen kummempaa numeroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
164/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä yhtään oikeasti kauhistuta se kuinka vähän miehet näyttävät polttaahan lapsistaan? Pentu saa vaipat märkänä huutaa nälkäänsä ja itkeä itsensä uneen kun isukki keskittyy rentoutumiseen. Ja rouvat vaan vitsailee, että joo-o, sellainen se meidänkö ukko on että ei pennuille tee ruokaa vaan syöttää karkkia vaan ja juu niin se meidänkin isukki laittoi lapsen pakkaseen kesävaatteissa.

Minä kun olen sitä mieltä, että tuollaiset geenit, jotka aiheuttavat laiskuutta, itsekkyyttä, tyhmyyttä ja välinpitämättömyyttä, kannattaisi pyrkiä poistamaan geenipoolista lisäämisen ja levittämisen sijaan. Enkä oikeasti tajua kuinka jaksatte. Eikö se jo ole psyykkisesti tosi raskasta nähdä ja tajuta, että mies pasmat nakkaa teistä tai pennuistanne, ole perse vaan on tärkeä?

Vierailija
165/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Ei minulla ole mitään suhdetta kotitöihin. En niistä pidä enkä niitä inhoa. Nehän ovat vain pakollisia asioita, jotka on tehtävä. Minä vaan teen ne. Ilman sen kummempaa numeroa.

Niin, kuten sanoin, et inhoa kotitöitä. Monet ihmiset inhoavat. Et voi verrata itseäsi heihin.

Vierailija
166/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin juuri vessat ja kylppärin.  Imuroida en tänään uskalla, koska lasten äiti meni unille. On epäselvää, haluaako hän vielä päivällistä, joten istuin hetkeksi koneelle. Minä kävin tänään töissä, hän on lomalla ja luonani lapsia tapaamassa. Kotityöt teen mielelläni ja olen aina tehnyt, kunhan ei tulisi riitaa. Nyt on paremmin kuin ennen, sillä jos hän käy kovin tyytymättömäksi, voin osoittaa ovea.

Vierailija
167/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin mies alkoi osallistua kotitöihin, kun oli koti-isänä, mutta tekee niitä vain silloin, kun huvittaa. Jos on pakko tehdä jotain just ja nyt jää se minulle, koska olen vastuulisempi. Voin kertoa, että meillä ei ole aina siistiä ja ruokaakin valmistetaan n1x viikossa.

Ei, vaan jaksa/ ehdi. Valittaminenkin sotkusta on vähentynyt, kun otin ohjenuoraksi, sen että jota häiritsee, niin hoitaa pois.

Hienoa! Tuo on ainoa tapa, joka lapsiperheessä voi toimia. Nalkuttaminen siitä, että toinen ei ole yhtä vastuuntuntoinen kuin itse, on päättymätön tie. 

Vierailija
168/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä on yhdellä päivällä?

Palaatko taas vanhaan?

Vierailija
169/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Niin, kuten sanoin, et inhoa kotitöitä. Monet ihmiset inhoavat. Et voi verrata itseäsi heihin.

En ole missään vaiheessa verrannut itseäni kehenkään. Kerroin vain oman kokemukseni.

Vierailija
170/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies järjesti tällä välin vaimolleen pienen yllätyksen; vaimon hiipiessä kotiin siellä odottaa anoppi, joka on järjestellyt tällä välin keittiön lusikkalaatikon ja vaatekaapit uuteen uskoon, vienyt kolme kassillista vaatetta UFF-lootaan, sulattanut pakastimen, vaihtanut verhot joka huoneeseen, orkaniseerannut olkkarin huonekalut toiseen järjestykseen, kiillottanut dildot ja käynyt läpi kylppärin laatikot.

Vierailija
171/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain kerran tarpeekseni, kun kiireinen uramies oli muutenkin hyvin harvoin kotona ja sitten ilmoitti lähtevänsä osaston risteilylle Tallinnaan. Kysyin, onko pakko lähteä, ettei edes perjantai-iltaa voi olla kotona, kun arkipäivät ja -illat muutenkin menee töissä ja matkoilla. Kuulemma oli tärkeää osaston hengen kannalta, johtavassa asemassa kun oli.

En sanonut mitään, mutta siivosin kodin tiptop ja soitin vanhemmilleni, että lähdetäänpä yhdessä kylpyläviikonloppua viettämään, kun mieskään ei ole kotona. Pakkasin lapset autoon ja suljin puhelimeni.

Mies palasi la-aamuna tyhjään, siistiin kotiin ja oli alkanut huolestuneena soittelemaan ensin vanhemmilleni, jotka siis olivat minun kanssani (heillä ei matkapuhelinta silloin edes ollut), sitten veljelleni, joka ei tiennyt asiasta yhtään mitään ja lopulta yhteisille ystävillemme peläten, että olen saanut lopullisesti tarpeekseni.

Palasin sunnuntaina iltapäivällä hyväntuulisena onnistuneen kylpyläreissun jälkeen kotiin. Helpottunut mies oppi jotain siitä...

Hyvä että muistit kuitenkin siivota!

Yksinkertaiset mammat ei nyt vaan tajua! Siivoaminen tiptop saa kodin näyttämään siltä, että ehkä ei heti palaakaan. Lelut hujan hajan = kohta ne tulee.

Vierailija
172/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain kerran tarpeekseni, kun kiireinen uramies oli muutenkin hyvin harvoin kotona ja sitten ilmoitti lähtevänsä osaston risteilylle Tallinnaan. Kysyin, onko pakko lähteä, ettei edes perjantai-iltaa voi olla kotona, kun arkipäivät ja -illat muutenkin menee töissä ja matkoilla. Kuulemma oli tärkeää osaston hengen kannalta, johtavassa asemassa kun oli.

En sanonut mitään, mutta siivosin kodin tiptop ja soitin vanhemmilleni, että lähdetäänpä yhdessä kylpyläviikonloppua viettämään, kun mieskään ei ole kotona. Pakkasin lapset autoon ja suljin puhelimeni.

Mies palasi la-aamuna tyhjään, siistiin kotiin ja oli alkanut huolestuneena soittelemaan ensin vanhemmilleni, jotka siis olivat minun kanssani (heillä ei matkapuhelinta silloin edes ollut), sitten veljelleni, joka ei tiennyt asiasta yhtään mitään ja lopulta yhteisille ystävillemme peläten, että olen saanut lopullisesti tarpeekseni.

Palasin sunnuntaina iltapäivällä hyväntuulisena onnistuneen kylpyläreissun jälkeen kotiin. Helpottunut mies oppi jotain siitä...

Nyt anteeksi vaan en ymmärrä mitä mies tuosta oppi? Mitä väliä missä olitte kun hänkään ei ollut kotona? Ja koti oli siivottu?

Onko pitkät piuhat tänään 😂. Tai sitten kuvaa palstalaisten ja heidän miestensä tasoa 🙄.

No oppi sen, että kannattaa sitä huomiota vähän kiinnittää perheen ja vaimonkin hyvinvointiin ja hyvään henkeen, muuten voi oikeasti käydä niin, että se perhe ei olekaan enää odottamassa isää kotiin. (Mies oli pois yhden yön, minä ja lapset kaksi eikä meitä saanut kiinni.)

Mies oppi että vaimo osaa mennä lasten kanssa kylpylään, että mies saa risteilyltä palatessaan rauhassa rentoutua tiptop siistissä kodissa.

Jep! Minullekin tuli mieleen että tuohan oli vain palvelus miehelle 😂 mutta toki mies oppi paljon juu juu tee uusiksi vaan sanoi miehesikin.

Huoh! Näköjään tällä palstalla pitäisi vääntää rautalangasta malli. Liian yksinkertaista porukkaa tajuamaan hienovaraisia vihjauksia ja nyansseja. Teillä varmaan toimii vain riitely, huuto, riehuminen ja nyrkki pöytään (tai pahimmassa tapauksessa naamaan).

Olkoon, meillä tuo tapahtuma toimi "herättäjänä" ja siitä on jo niin paljon aikaa, että lapsetkin ovat ehtineet aikuisiksi.

Vierailija
173/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JESS HYVÄ AP !!!

Mäkin hoidan aina kodin siivoukset, mutta nyt oon tarkotuksella testannu miestä. Vessan roskakori pursuaa yli roskia ja niitä on vessan lattiallakin. 2 viikkoa menny, eikä sitä kukaan ole siistinyt.. Oon tässä vähän kahtellu ja odotellu, saisko mies jotain aikaseksi.. Ei hyvältä näytä.

Miehet...

Niin ja missään tapauksessahan ei voi sanoa, että veisitkö roskat... ei toki...

Kuka sille naiselle sanoo, että vie roskat? Onko miehet tosiaan niin aivottomia, etteivät ihan itse älyä viedä täynnä olevaa roskapussia veke? Pitääkö miestä tosiaan ohjeistaa kuin pikkulasta?

Vierailija
174/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tienaa 100% perheen rahoista, kuuluu hänelle silloin 0% kotitöistä. Jos mies tienaa 50% perheen rahoista, kuuluu hänelle silloin 50% kotitöistä.

Miten siis on?

Yhteiset lapset. YHTEISET.

Vierailija
175/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus raivostuttaa nämä kotitöistä valittavat akat.

Se nyt on lopulta tosi helppoa ja kevyttää hommaa jos ei nyt ihan pataluha laiskimus ole.

Jotku tälläisetkin marisee jotka ei ole itse edes töissä.

Eiväthän kotityöt tunnu yhtään missään, jos niitä ei itse tee.

Vierailija
176/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt anteeksi vaan en ymmärrä mitä mies tuosta oppi? Mitä väliä missä olitte kun hänkään ei ollut kotona? Ja koti oli siivottu?

Onko pitkät piuhat tänään 😂. Tai sitten kuvaa palstalaisten ja heidän miestensä tasoa 🙄.

No oppi sen, että kannattaa sitä huomiota vähän kiinnittää perheen ja vaimonkin hyvinvointiin ja hyvään henkeen, muuten voi oikeasti käydä niin, että se perhe ei olekaan enää odottamassa isää kotiin. (Mies oli pois yhden yön, minä ja lapset kaksi eikä meitä saanut kiinni.)

Mies oppi että vaimo osaa mennä lasten kanssa kylpylään, että mies saa risteilyltä palatessaan rauhassa rentoutua tiptop siistissä kodissa.

Jep! Minullekin tuli mieleen että tuohan oli vain palvelus miehelle 😂 mutta toki mies oppi paljon juu juu tee uusiksi vaan sanoi miehesikin.

Huoh! Näköjään tällä palstalla pitäisi vääntää rautalangasta malli. Liian yksinkertaista porukkaa tajuamaan hienovaraisia vihjauksia ja nyansseja. Teillä varmaan toimii vain riitely, huuto, riehuminen ja nyrkki pöytään (tai pahimmassa tapauksessa naamaan).

Olkoon, meillä tuo tapahtuma toimi "herättäjänä" ja siitä on jo niin paljon aikaa, että lapsetkin ovat ehtineet aikuisiksi.

Juu toimi toimi 😂 meilläkin mies aina näpäyttää kokkaamalla koko viikonlopun ja siivoomalla kämpän, vie myös lapset puistoon että saan olla rauhassa. Tuo on aina yhtä hirveää kun tapahtuu 😂

Vierailija
177/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu toimi toimi 😂 meilläkin mies aina näpäyttää kokkaamalla koko viikonlopun ja siivoomalla kämpän, vie myös lapset puistoon että saan olla rauhassa. Tuo on aina yhtä hirveää kun tapahtuu 😂

Et näköjään ymmärrä. Mies tulee matkalta tyhjään ja steriiliin kotiin. Huomaa tunnelmassa jotain outoa, mutta ei ehkä heti ymmärrä mikä on pielessä. Menee muutama tunti, eikä mikään muutu. Yrittää ottaa vaimoon yhteyttä, mutta kukaan ei vastaa. Käy vessassa ja havahtuu, että hammasharja puuttuu. Alkaa tutkimaan enemmän ja tajuaa, että muutakin tavaraa puuttuu, kyseessä ei siis ole mikään kauppareissu.

Taas soitetaan vaimolle, ei vastaa. Alkaa epäilykset ja vainot. Onko kaikki kunnossa? Soitetaan appivanhemmile, ei vastausta. Mitä ihmettä... soitto vaimon veljelle, ei tietoa mistään. Päässä alkaa raksuttamaan, että olisiko viime aikaisilla keskusteluilla ja toiveilla olla mitään tekemistä vaimon lähtemiseen. Epätietoisuus kalvaa, omatunto kalvaa, koti.on tyhjä ja hengetön....

En usko, että tällä miehellä on ollut kovinkaan mukavaa ja nautiskelevaa kotiviikonloppua. Ja jos mies ei olisi ymmärtänyt, niin tuskin pariskunta olisi kovin kauaa jatkanut yhteistä taivaltaan.

Vierailija
178/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näköjään ymmärrä. Mies tulee matkalta tyhjään ja steriiliin kotiin. Huomaa tunnelmassa jotain outoa, mutta ei ehkä heti ymmärrä mikä on pielessä. Menee muutama tunti, eikä mikään muutu. Yrittää ottaa vaimoon yhteyttä, mutta kukaan ei vastaa. Käy vessassa ja havahtuu, että hammasharja puuttuu. Alkaa tutkimaan enemmän ja tajuaa, että muutakin tavaraa puuttuu, kyseessä ei siis ole mikään kauppareissu.

Taas soitetaan vaimolle, ei vastaa. Alkaa epäilykset ja vainot. Onko kaikki kunnossa? Soitetaan appivanhemmile, ei vastausta. Mitä ihmettä... soitto vaimon veljelle, ei tietoa mistään. Päässä alkaa raksuttamaan, että olisiko viime aikaisilla keskusteluilla ja toiveilla olla mitään tekemistä vaimon lähtemiseen. Epätietoisuus kalvaa, omatunto kalvaa, koti.on tyhjä ja hengetön....

En usko, että tällä miehellä on ollut kovinkaan mukavaa ja nautiskelevaa kotiviikonloppua. Ja jos mies ei olisi ymmärtänyt, niin tuskin pariskunta olisi kovin kauaa jatkanut yhteistä taivaltaan.

Mä olisin soittanut poliisille kun mun lapset on kaapattu. Siinähän selittelee "näpäytystään".

Vierailija
179/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittäisin sellaisen vastapallon että kuinka moni nainen kehtaa tunnustaa että hänen mies tekee enemmän kotitöitä kuin itse?

Meillä mies tekee jonkin verran enemmän, tai ainakin lasta hoitaa enemmän, nukuttaa ja syöttääkin melkein aina. Olemme molemmat opiskelijoita, mutta sen lisäksi minä teen töitä, joten mies on enemmän kotona, ja luonnollisesti myös tekee enemmän. Toki siivouskäsitykset vähän eroaa, ja minä olen se joka hinkkaa kaapinovista sormenjälkiä ja vessan hanoja puhtaaksi, kun mies ei sellaisia edes huomaa. Mutta en valita, mies hoitaa perussiivouksen hyvin mallikkaasti. 

Vierailija
180/355 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen vähän oma tilanne näistä viimeisimmistä viesteistä. Meillä minä tienaan kuussa noin viisi tonnia, mies vain kaksi tonnia. Molemmat olemme kokopäiväisessä työssä. Olen raskaana, ja olemme jutelleet siitä, että sitten kun se "pakollinen" äitiysloma loppuu, niin taloudellisesti järkevintä olisi, että minä menisin töihin, ja mies olisi pari vuotta kotona lapsen kanssa hoitovapaalla. Mutta miehelle se idea on kauhistus. Koska se tietää, että on niin rankkaa vastata kotona pienestä lapsesta ja kodin pyörittämisestä. Ja meillä on tulossa vasta ensimmäinen lapsi... Eli voi olla, että minä joudun isompipalkkaisena jäämään kotiin, koska mies ei kestä sitä koti-isän rankkuutta.

Hallelujaa! Jos miesten pitäisi olla 9 kk raskaana ja synnyttää, niin maailman liikakansoitusiongelma olisi nopeasti ratkaistu, kun yksikään mies ei jaksaisi/uskaltaisi hankkia lapsia.