Saako lapsi syödä ostosta ennen maksamista? Ruokakauppiaat kertovat

Kuva: 123rf

Moni hiljentää kitisevän lapsen ruokakaupassa antamalla hyllystä välipalaa ja maksaa kääreet kassalla.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (230)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tallinnan Prismoissa myymälä tarjoaa yhden maksuttoman hedelmän (yleensä banaani tai omena) jokaiselle lapselle! Huikee juttu!

Tämä on totta. Siellä on sisääntuloporttien jälkeen teline jossa tarjolla hedelmä lapsille. Oli omenaa, päärynää ja banaania. Hedelmät oli pesty. Tämä saisi tulla Suomenkin prismoihin.

Vierailija

Yhdysvalloissa saa shopping cookiesin tms lapselle. Kun lapsi istuu hiljaa, äitikin ostaa enemmän. Suomi on niin sääntö-Suomi ja Junttilan perähikiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa saa shopping cookiesin tms lapselle. Kun lapsi istuu hiljaa, äitikin ostaa enemmän. Suomi on niin sääntö-Suomi ja Junttilan perähikiä.

Miksei äiti voi itse ottaa mukaan sitä shopping cookieta? Suomessa ihmiset on tottunut siihen ettei mitää tarvitse tehdä itse ja aina kaikki pitää saada ilmaiseksi. Vanhempien tehtävä varata lapselle eväät mukaan jos ei lapsi pysty yhtä kauppareissua olemaan kiltisti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksei äiti voi itse ottaa mukaan sitä shopping cookieta? Suomessa ihmiset on tottunut siihen ettei mitää tarvitse tehdä itse ja aina kaikki pitää saada ilmaiseksi. Vanhempien tehtävä varata lapselle eväät mukaan jos ei lapsi pysty yhtä kauppareissua olemaan kiltisti.

Ei hyvää päivää. Siksi ei ota itse, koska fiksu kauppias tarjoaa. Mietitään nyt hetki kumpaan kauppaan viet isot rahasi: siihen, missä niitä jaetaan vai siihen, missä ei? Vain suomalainen on niin tyhmä, että ei ymmärrä, että jos haluaa tehdä kauppoja, kannattaa miellyttää jollakin pienellä jutulla asiakasta, että se tulee toistekin. Ilmankos me tarvotaan lamassa jo kymmenettä vuotta.

Vierailija

Haha,
kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut syödä jotakin jo kaupassa :D
Itsekin muistan että halusin aina, muttei koskaan annettu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää. Siksi ei ota itse, koska fiksu kauppias tarjoaa. Mietitään nyt hetki kumpaan kauppaan viet isot rahasi: siihen, missä niitä jaetaan vai siihen, missä ei? Vain suomalainen on niin tyhmä, että ei ymmärrä, että jos haluaa tehdä kauppoja, kannattaa miellyttää jollakin pienellä jutulla asiakasta, että se tulee toistekin. Ilmankos me tarvotaan lamassa jo kymmenettä vuotta.

Tässähän on kyseessä kaksi ihan erilaista asiaa.

Shopping-cookies on kauppiaan oma valinta, hän tarjoaa sen yhden pikkuleivän ihan ilmaiseksi lapselle. tai jossain suomalaisissa kaupoissa on hedelmä. Ainakin Jyväskylässä Seppälän Prismassa on kori, jossa on hedelmiä lapsille (tämä on heVi -osastolla).

Toinen juttu on se, että äityli vaan ilman lupaa ottaa myytäviä tuotteita ja syöttää niitä lapselle ja maksaa jos jaksaa. Ottaa vaikka paistopisteestä kuusi karjalanpiirakkaa ja antaa tenavalle yhden. Kassalla sitten "unohtaa" kertoa, että piirakoita oli kuusi vaikka pussissa on viisi.

Vierailija

On ymmärrettävää, että lapsi voi kaupassa tarvita evästä. Esim. päiväkotipäivän jälkeen on joskus vain pakko käydä kaupassa ennen kuin pääsee syömään. Mutta en ymmärrä kuinka vaikea on käydä maksamassa aluksi se eväs. Lasten ruoatkin ovat yleensä ihan kassojen lähellä, sieltä yksi smoothiepussi, maksamaan ja sitten loput ostokset.

Vierailija

Osta edellisellä kerralla iso pussi keksejä ja anna lapselles jos on nii sokerin tarpeessa. Diapetes ja läskivitsin uhrina tulevaisuudessa sit.

Vierailija

Kannelmäen K kaupassa on kauppias laittanut ilmaisen banaanin tarjolle lapsille ☺ Itselläni ei enää ole lapset pieniä, mutta. siis hieno juttu mielestäni

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannelmäen K kaupassa on kauppias laittanut ilmaisen banaanin tarjolle lapsille ☺ Itselläni ei enää ole lapset pieniä, mutta. siis hieno juttu mielestäni

Hyvä Kannelmäen kauppias! Saisiko noita muuallekin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi kauppa niin varmastikin tarjoaisin shopping cookien asiakkaille.
Ihan vaan sen takia että se maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin -hölmöähän siis olisi olla tarjoamatta.

Vierailija

Etukäteen syödyt tuotteet tulisi velottaa tuplana. Tosi epähygieenistäkin kun tahmatassut syövät varastettuja banaaneja ja riisipiirakoita puoli naamaa ja kärryn ympäristö ruoantähteissä. Hyvä jos kolmannes osuu sinne suuhun. Sotata ja sormiruokailla saatte kotonanne, ette kaupoissa.

Vierailija

Jos täällä olis prisma jossa sais yhden hedelmän/lapsi, niin ottaisin hedelmän kyllä itsekkin ja vetoaisin siihen, ettei tuollaisia tarjouksia voi rajata vain tietylle ryhmälle, pelkän iän mukaan. Ja mulla ei ole lapsia, mutta joskus hurja nälkä kun menen kauppaan :) (ja minä sen ilmaisen hedelmän maksan kuitenkin muiden tuotteiden hinnassa, joten toki minunkin täytyy siitä sitten myös hyötyä).

Vierailija

Miksei näiden välipalaa kymmenen minuutin K-kaupassa käynnin aikana tarvitsevien lasten vanhemmat pidä autossa keksipakettia, josta voi lapsukaiselle antaa sen välttämättömän "shopping-cookien" , jotta saa päivän ruokatarpeet ostettua?

Tai äiti pitää muutamaa välipalakeksiä laukussa? Tai rasiassa viinirypäleitä? Tai pussismoothieta ja kullannuppu sitten matkalla päiväkodista kauppaan vetäisee sen välipalan rattaissa. Välipalalapset istuu yleensä 5-vuotiaaksi rattaissa, eli siinä sujuu ihan hyvin.

Kun lähdetään tekemään viikon ruokaostoksia Prismaan, lapsen voi varmaan syöttää ennen reissua ihan kotona? Jos ei voi, niin katso edelliset kohdat.

Kaupassa maksamatomista jutuista välipalaa syövät lapset nyt vaan on niitä, jotka on tottunut aina saamaan mielitekonsa periksi, heiltä ei voi kieltää mitään. Jos jannica haluaa pillimehun, Jannican on saatava se pillimehu just eikä melkeen heti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat