Kommentit (4)

-ninnu-

Hoitajilta pyydettävä opastusta lypsämiseen, eivät kättärillä kotiinlähtöpäivänä opastaneet. Eivätkä antaneet lisämaitoa, kun eskoiselle ei heti omaa maitoa noussut ja vaikka pyydeltiin ja kyseltiin, "oma maito kuitenkin parempaa pienelle", no miten annat kun ei heru 😒

tuoreelle äidille turhaa stressiä, kun esikoisen paino laski 8% ja aika painokontrolliin, omaa maitoa ei heru joten lisämaitoa jouduttiin antamaan.

onneksi oma äiti tsempannut ja kannustanut, rintakumit käytössä vaikka neuvolassa tuntuu olevan mielipide että "luomuna" olisi parempi. enää en stressaa enkä välitä mitä mieltä neuvolassa ollaan kumien käytöstä (kokeilen ja onnistuukin välillä ilman), lapsi saa hyvin omaa maitoa, kasvaa ja pissaa kiitettävästi.

Vierailija

Istuallasi nojatuolissa lapsi sylissä kun kotona rauhassa imetät saattaa onnistua ilman rintakumejakin.  Minullakin oli alussa synnärillä rintakumit ja niiden kanssa oli hankalaa ja lapsen vaikea imeä.  Kotona sitten  kun sai olla omissa oloissaan ilman että kukaan komensi vieressä, onnistui imetys.

Synnärillä oli yksi ihana hoitaja, joka sanoi minulle että anna vain pullomaitoa jos siltä tuntuu.  Muutoin siinä itkee sekä lapsi että äiti.  Minun lapselleni antoivat pullosta synnärillä maitoa kun vaadin antamaan kun minulta ei tullut kunnolla ja lapsi oli muutenkin pieni n. 2700 gr.  Kyllä sitten antoivat.  Siitä huolimatta paino laski laitoksella (laskee vissiin kaikilla) 100 gr. -  Mutta jos ei imetys rupea onnistumaan, anna vain  pullomaitoa, minun pullotyttöni on ollut terveempi kuin monet imetetyt lapset.  Ei allergioita ja flunssiakin vähemmän kuin muilla.  Ja maitoa minä annoin kun sitä halusi, en todellakaan odottamnut mitään määrättyjä tuntiaikoja.   Kyllä se tahti siitä tulee sitten luonnostaan.  Alussa pitää syöttää yölläkin kun herää itkemään.

Hyvä olisi jos imetys onnistuisi kun se on niin helppoa kun ruoka on aina valmista.  Onnea matkaan.

Vierailija

On täysin normaalia, että syntymäpainosta vauvan paino aluksi laskee viitisen prossaa ja ylikin. 

Sen takia ei lisämaitoa kannata ruveta antamaan terveelle täysiaikaiselle vauvalle. 

Vierailija

Kun vastasyntynyt edes ihan vähän kasvaa, saa hän helpommin hyvän imuotteen.

Tukoksen ja sammaksen aiheuttamaan kipuun puolestaan tepsii Burana.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat