Vierailija

En ole masennukseni takia onnistunut suorittamaan kovin tehokkaasti kursseja. Vasta n. 60 opintopistettä kahden vuoden aikana. Ensimmäiset puoli vuotta meni hyvin, mutta sen jälkeen on ollut alamäkeä.

Aion kiriä kesäloman aikana ja suorittaa kaikki opintoihini kuuluvat valinnaiset kurssit (10op) + extrakursseja (20op).

Tässä vaiheessa pitäisi kuitenkin olla n. 100 opintopistettä + 10 valinnaista + 30 työharjoitteluista. En ole saanut suoritettua harjoittelujakaan.

Olen siis melkein kaksi vuotta muita jäljessä. Kuinkahan joustavia AMKissa ollaan? En oikein ole saanut kenestäkään mitään irti, opinto-ohjaajat ja opettajatutorit vain sanovat, että nyt tsemppaat, kyllä se siitä. Kukaan ei sano mitään konkreettista, mutta jotenkin olen saanut sellaisen kuvan, että olen todella huonossa jamassa opintojeni suhteen.

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (4)

Vierailija

Voit aina anoa lisäaikaa, mutta ei sitä yli (noin) viiden vuoden myönnetä. Tapauskohtaisesti päätetään. Sitten pitää pyrkiä uudestaan, jos haluaa jatkaa.

liiketalouden ope

Vierailija

Käsittääkseni AMKssakin opinto-oikeutta rajataan läsnäoltujen lukukausien määrän mukaan. Jos tiedät ettet pysty jonkun lukukauden aikana suorittamaan mitään sinun kannattaa ilmoittautua poissaolevaksi niin et suotta kuluta opinto-oikeuttasi. Sairaus on varmaan peruste jatkoajan saamiselle jos et saa opintojasi suoritettua määräajassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olet siis nostellut tukia, mutta et ole tehnyt käytännössä mitään? Mikäs paskatutkinto tuo muuten on? Mulla oli toisen vuoden keväällä 187 opintopistettä.

Vierailija

Meillä ainakin opinto-oikeutta on vielä vuosi ohjeajan päälle. Sen jälkeen sitä voi anoa ainakin vuoden lisää, ja sullahan on masennuksen takia siihen selvät perusteet. Ja kyllä sieltä ihan oikeasti halutaan kaikki tutkinto kourassa ulos. Mun kanssa on oltu erittäin joustavia esim tehtävien palautuksien suhteen siinä kohtaa kun jouduin jäämään sairaslomalle.

Ethän sinä mun mielestä nyt ihan kohta vuotta jäljessä ole, vuoden ennemminkin? Ei mikään mahdoton tilanne. Saatko hoitoa masennukseesi?

30op kesän aikana kuulostaa kyllä melko kovalta tahdilta. Varo, ettet polta itseäsi loppuun, se kun ei tiedä muuta kuin lisää opintojen viivästymistä. Kannattaa myös miettiä tuota työharjoitteluasiaa. Oma kokemus on se, että harjoittelu on aina ollut helpompaa kuin tavallinen opiskelu. Se harjoittelu pistää nyt hyvät raamit sille päivälle, ei tarvitse esimerkiksi pakottaa itseään itsenäiseen opiskeluun jne. Sieltä on myös saanut itsevarmuutta ja innoitusta sen suhteen, että on oikealla alalla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.