Sivut

Kommentit (31)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

[quote=Vierailija]Se vaatekoko kun ei kerro kuka on läski ja kuka ei. Joku lihaksikas ja urheilullinen nainen saattaa ostaa 42 koon vaatteita ja joku laihaläski kokoa 36.[/quote

Mä olen 155cm ja tällä hetkellä käytän kokoja 38 ja 40. Mielestäni olen läski. Ennen käytin kokoja 34 ja 36. En silloinkaan ollut mielestäni hoikka, lähinnä normaalivartaloinen. Olen siis päärynänmallinen, siksi siis kaksi kokoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun Suomessa naisten keskikoko vaatteissa on nyt 42?

No suomalaisnaiset OVAT läskejä. Kyllä koko 40 on jo isojen ja ylipainoisten koko. 38 on normaali keskikoko.

• ylös 1
  • alas 13
Vierailija

Itselläni tyköistuviksi tarkoitetut koon 36 vaatteet roikkuvat päällä, koska ovat niin isoja, mutta lukeudun kai jollain tapaa ns. laihoihin läskeihin. Jalkani ovat ruikulat kuin halvaantuneella, mutta vatsasta ja vyötäröltä saa kyllä laskettua makkaroita. Housut roikkuvat aina reisien kohdalta, mutta napin saa ähertää kiinni sängyllä maaten. Pääsykokeet ja yo eivät yhtään auta terveellisempään ruokavalioon.

Ja olen 168 ja 55 kg.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Suomessa naisten keskikoko vaatteissa on nyt 42?

No suomalaisnaiset OVAT läskejä. Kyllä koko 40 on jo isojen ja ylipainoisten koko. 38 on normaali keskikoko.

Noin voisi yleistää ehkä keskimittaisesta ihmisestä 162cm mutta kuinka moni meistä onkaan sen pituinen? Ystäväni on 150cm jonka päällä 38 olisi valtavan löysä teltta, toinen ystäväni taas 185cm ja hoikka mutta se peruskoko hänellä on 42-44.

Eivät kaikki ole sinun mallisiasi ihmisiä.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hieman hölmö kysymys, koska ei se koko välttämättä kerro mitään.

Ennen kuin aloin käymään salilla, sain koon 38 housut helposti jalkaan, tosin mahamakkara tursusi housunkauluksen päältä, mutta nyt muutaman vuoden jälkeen sen kokoiset housut ei meinaa mennä enää reisistä eikä takamuksesta, vaikka vyötäröltä menisikin ilman sitä maharöllykkää. Nykyään käytän siis kokoa 40, jopa 42, koska ne istuvat alavartalosta, vaikka vyötäröltä sitten lököttääkin. Sama juttu paidoissa, entiset kiristää hartioista ja hihoista.

Koen kuitenkin, etten lihonut ole, vaikka vaatekoko onkin kasvanut, vatsasta on lähtenyt senttejä ihan mukavasti, vartalon malli on täysin erilainen, vaikka kiloissa ei niin suurta muutosta olekaan, ehkä kolme kiloa tippunut näiden vuosien varrella.

Kuule, kun naiset ovat jo hyvin pitkään pahoinpidelleet itseään miesten typerien mieltymysten vuoksi. Jo 1800-luvulla käytiin lehdistön välityksellä keskustelua siitä, että pitääkö miehen muka sopeutua katselemaan itselleen vastenmielistä raskaana olevaa naista (raskaana oleva nainen oli tällöin miesten mielestä syntinen siemennetty lehmä, eikä suinkaan miehistä naisihanetta vastaava hauras ja kapevyötäroinen kedon kukkanen, joka etsii sitä miehistä turvaa ja suojelijaa itselleen) vai olisiko kaikkien miesten kannalta soveliampaa, että nainen kuin nainen peittäisi itsensä tällaisena esteettisesti ei-toivottuna näkynä, johtopäätös asiasta on näkyvissä vielä viime vuosisadalta,  eli 1900-luvulta, jolloin brittihovi paheksui yhä 1980-luvulla Dianaa siitä, että paparrazzit onnistuivat nappaamaan tämän uima-asussa, kun D. odotti esikoistaan.  Tirkisteltävät versus tirkistelijät + kelle tuomio kuuluu. Siinäpä kysymys. 1800-luvulla korsetin käyttö siirsi jopa naisen sisäelimet paikoiltaan, korsetti kuristi myös naisen sisuskalujen ohella naisen vatsassa kasvavan sikiön. Eurooppalaisten siveyskäsitysten mukaan sekä sikiö että nainen saivat kuristua kuoliaaksi ennemmin kuin miesten visuaalista aistia olisi loukattu. Näihin verrattuna joku islamin huntupakko tuntuu varsin lievältä välineeltä naisten katsemiseen.

Silmänkääntötemppu

Vaatteet on kasvaneet jo vuosikymmeniä. Markkinatutkijat ovat huomanneet, että lihonut keski-ikäinen ostaa todennäköisemmin vaatteen, mihin mahtui nuorena ja hoikkana. 

Vierailija

Mä oon käyttäny 46 kokoa olevia yläosia niin alipainoisena kuin ylipainoisenakin. Ja jotkut takit kinnaavat 48 kokoisenakin hartioista.
T. 180cm pitkä nainen

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.