Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Ihan pahaa tekee

Tammi-helmikuussa 2017 suomessa syntyi 7955 lasta. Vuosi takaperin eli 2016 samalla ajanjaksolla syntyi 8475 lasta, pudotus on melkoinen.

Tammi-helmikuussa 2017 suomalaisia kuoli 9975 kun vastaavana aikana vuositakaperin kuolleita oli 9777.

Meidän kansa kuolee pois, millaisia ajatuksia tämä herättää? Itse olen vähän surullinen kun lapsia ei näe nykyisin niin paljoa mitä ysärillä tai vuosituhanen alussa.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Finland

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (8)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onhan se lasten synnyttäminen ja kasvattaminen täyttä paskaa. Eiköhän ne somalit ja uudet turvikset ala puskemaan mukuloita niin saadaan syntyvyys nousuun. N22

Ei siltä vaikuta. Niitä on tullu jo vuosia ja silti syntyvyys laskee

Vierailija

Älä välitä ap, kyllä tilanne korjataan mutta sitä ennen pitää kyllä mennä aika pohjalle. Vasta sitten porukka tajuaa miten vinksahtanut Suomi on nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Onhan se kurjaa, että suomalaiset ns. kuolevat sukupuuttoon, mutta vielä kurjempaa olisi kasvattaa lasta. Ne jotka haluavat lapsia, tehkööt lapsia, mutta itse jätän väliin.

Vierailija

Tämä palsta on suosittu ja varmaan aika moni nainen miettii kolmannenkin kerran lastenhankintaa, jos on täällä sattunut piipahtamaan. Palstalla pyörivät miehet inhoavat ja vihaavat kaikkein eniten naisia, joilla on lapsia tai he edes suunnittelevat sitä. Sinkkuna on parempi mitä huonossa suhteessa.

Vierailija

Kaikki ei vaan halua sitä kolme vuotta kotona joka lapsesta ja kaikki vastuu naiselle -elämää, jonka puolesta suomalaiset perheet niin liputtavat.

M48

Jos katsotaan asiaa maapallon näkövinkkelistä niin meitä ihmisiä on täällä miljardikaupalla liikaa, joten murehtisin ihan muita asioita.

Vierailija

On törkeetä ja epäreilua lapsia kohtaan tehdä niitä tällaiseen maailmaan, jossa ei huolehdita ympäristöstä, ilmastosta, koulutuksesta ja jossa ei ole edes töitä kaikille

Vierailija

Täällä yksi syyllinen. Olen 40-v nainen, onnellisesti naimisissa jo yli kymmenen vuotta, mutta koskaan ei ole tullut mieleenikään ruveta lisääntymään. Elämä miehen kanssa kahdestaan on täydellisen helppoa, miksi olisimme pilanneet sen hankkimalla lapsia? Olemme molemmat hyväpalkkaisissa töissä, asunto on jo maksettu ja rahaa ja muuta varallisuutta on todellakin riittämiin myös kattamaan tulevat eläkevuodet. Tulevaisuus ei huoleta millään lailla, jäädään varmaankin "eläkkeelle" jo hyvissä ajoin ennen varsinaista eläkeikää.