Vierailija

Eikös hän ole jo aika kauan opiskellut?

• ylös 3
  • alas 1

Kommentit (20)

Vierailija

Tynkkysen omilta sivuilta: 

Pääsin lukemaan tiedotusoppia Tampereen yliopistoon kirjoitusten jälkeen keväällä 1997. Käytännössä aloitin opinnot vasta keväällä 1999 suoritettuani ensin siviilipalveluksen. Kevätlukukausi 2000 jäi väliin, koska olin tuolloin töissä Intiassa. Opintoja ovat pirstoneet myös vaalit, työt, kansalaistoiminta ja osallistuminen YK:n ilmastokokouksiin.

Laaja sivuaine minulla oli ympäristöpolitiikka. Lisäksi luin mm. naistutkimusta ja japania. Kesän 2003 vietin työharjoittelussa YLEn radiouutisissa Pasilassa.

Yhteiskuntatieteiden kandidaatiksi valmistuin töiden ohella kesällä 2007. Gradun viimeistelyssä ja jämäkurssien suorittamisessa meni vielä pari vuotta, ja maisteriksi valmistuin joulukuussa 2009. Graduni Ruutuun sopimattomat ruumiit – Lihavien representaatio tv-sarjoissa hyväksyttiin arvosanalla eximia.

http://www.orastynkkynen.fi/?page_id=293 

Tuon mukaan opiskeli 1997 - 2009 ja on valmistunut siis jo liki 100  vuotta sitten. Opettajaksi opiskelemisesta ei ole mainintaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuon mukaan opiskeli 1997 - 2009 ja on valmistunut siis jo liki 100  vuotta sitten. Opettajaksi opiskelemisesta ei ole mainintaa.

Niin, siis liki 10 vuotta sitten, kuten kontekstista varmaan kävikin ilmi ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sebastian Tynkkynen? Kuntavaalimainosten mukaan on "luokanopettajaopiskelija", en tiedä milloin aloittanut. Vaikea kuvitella tuota ihmistä opettajana kyllä, kun nykyään oppilaina paljon maahanmuuttajiakin (ainakin isommilla paikkakunnilla).

• ylös 10
  • alas 2
Vierailija

Aa, luulin, että puheen aiheena on Oras Tynkkynen. Vaan eipä siis ollut. Sebastianista en tiedä, mutta sen vaalisivuilla (https://sebastiantynkkynen.com/kakkossivu/) lukee näin: "Taustastani sen verran, että opiskelen kasvatustieteitä Oulun yliopistossa viimeistä vuotta. Minusta tulee luokanopettaja ja kokemusta opettamisesta on kertynyt jo paljon." Luulisin siis, että opinnot ovat yhä kesken.

Vierailija

On kesken opinnot. Se tulee yliopiston käytävillä vähän väliä vastaan. Itse opiskelen aineenopettajaksi, eli samassa päädyssä pyöritään.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Luokanopettaja? Miten itsekin lapsi voi opettaa lapsia? Miten hän on edes päässyt opiskelemaan tuonne? Eikö luokanopettajien soveltuvuutta tai mielenterveyttä tutkita mitenkään?

• ylös 10
  • alas 8
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On kesken opinnot. Se tulee yliopiston käytävillä vähän väliä vastaan. Itse opiskelen aineenopettajaksi, eli samassa päädyssä pyöritään.

Mä olen nähnyt sitä myös Hkin yliopistolla välillä, vaikka ei kai se täällä edes opiskele. Melkoisia inhon väreitä aiheuttaa siihen törmääminen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mä olen nähnyt sitä myös Hkin yliopistolla välillä, vaikka ei kai se täällä edes opiskele. Melkoisia inhon väreitä aiheuttaa siihen törmääminen.

Miksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Se on Oulussa aina kaikilla "karkki ja kynäpäivillä" (ainejärjestömarkkinat, työelämäpäivät yms) persujen ständillä politikoimassa pääkäytävän varrella keskeisellä paikalla. Tekis mieli käydä vittuilemassa, mutta en oo vielä kehdannut.
-5

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Se on Oulussa aina kaikilla "karkki ja kynäpäivillä" (ainejärjestömarkkinat, työelämäpäivät yms) persujen ständillä politikoimassa pääkäytävän varrella keskeisellä paikalla. Tekis mieli käydä vittuilemassa, mutta en oo vielä kehdannut.
-5

Voi ei, voin vain kuvitella..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Ko. ihminen vihaa avoimesti tiettyjä kansanryhmiä, saanut kirjoituksistaan tuomionkin. Pelottava tyyppi.

• ylös 10
  • alas 3
Vierailija

Eikö opettaja pestejä saada nykyisin suhteilla ja näkyvyydellä? Luulisi Tynkyllä olevan hyvätkin mahikset, paremmat kuin teillä nobadyilla?

Vierailija

Olen hänen opiskelukaverinsa n. viiden vuoden takaa, mutta olen itse siis jo valmistunut. Tynkkynen käänsi usein luentojen aihepiiriin omiin juttuihinsa, esim. kertoi nukkuvansa yöunien sijasta 20min. useita kertoja päivässä.

Oulun opettajankouluttajat ja erityisesti harjoittelunohjaajat ovat kyvykkäitä antamaan henkilökohtaista ammatinvalinnanohjausta, jos jollakulla ei meinaa homma pelittää. Lasten hyvinvointi on tärkeintä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö opettaja pestejä saada nykyisin suhteilla ja näkyvyydellä? Luulisi Tynkyllä olevan hyvätkin mahikset, paremmat kuin teillä nobadyilla?

No negatiivisella näkyvyydellä ei paikkoja ainakaan saada ;) Poliittinen radikaalius on aika iso, punainen vaate esimerkiksi siitä syystä, että opettajan tulee kyetä toimimaan yhteistyössä neutraalisti kaikkien vanhempien kanssa, riippumatta siitä, ovatko persuja vai vasemmistolaisia.

t. Ope Oulusta

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lasten kanssa työskenteleviltä vaaditaan rikosrekisteriote. Tosin en ole varma estääkö kaikki rikokset työn saannin, mutta tuskin se haastattelussa eduksikaan on.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.