Hääkirkon väliin jättäminen?
Kommentit (47)
menimme hääkirkon luo jo aiemmin, lapsi ei kerennyt nukahtaa autoon. vein lapsen rattaissa lenkille, siihen nukahti. Menin sit nukkuvan lapsen kanssa kirkon takaosaan, lapsi nukkui koko seremonian ajan. ( Kyseessä oli pienehkö, moderni kirkko)
Rattaisiinkaan ei lapsi takuuvarmasti nukahda. En tiedä, tosi huono aika tuo klo 14... mies sitä mieltä, että minun pitäisi tulla kirkkoon lapsen kanssa. t. ap
Minä huolehtisin, että lapsi herää aamulla ajoissa, siis ajoissa nukkumaan. Sitten lähtisin ajelemaan jo vähän ennen puolta päivää ja antaisin nukkua autossa, jos nukkuu vielä määränpäässä. Tai ajelisin ylimääräistä/pitäisin autoa käynnissä tms, jos on tarpeen (joo, joutokäynti tuhoaa maapallon, mutta yksittäistapauksia ei lasketa ;).
Minulla vasta ikävä kokemus omista pienistä häistä; miehen sisko ja perheensä eivät tulleet vihkimiseen ja poistuivat kesken hääaterian ilman sen kummempaa syytä:(
Menkää paikan päälle hieman aiemmin ja laittakaa lapsi rattaisiin nukkumaan. Hyvällä tuurilla nukkuu läpi vihkitoimituksen (yleensä lyhyt).
mutta meidän poika on todella vilkas tapaus eikä todellakaan nukahda uuteen paikkaa rattaissa, jos ei ole ihan lopussa. (Olimme viime viikolla kaupungilla päiväuniaikaan ja poika vaan nuokkui ja itkeskeli rattaissa melkein pari tuntia, ja sitten lähdimme kotiin niin nukahti bussiin rattaissa).
Kai sitä on pakko lähteä toista tuntia liian aikaisin ajelemaan sitten. Prkl kun ei ole esim isovanhempia, jotka voisivat ottaa lapsen hoitoon. Tosi nautittava hääjuhla muutenkin tulossa kun pitää koko aika juosta lapsen perässä (miehellä videokuvausvastuu). t. ap
Minä huolehtisin, että lapsi herää aamulla ajoissa, siis ajoissa nukkumaan. Sitten lähtisin ajelemaan jo vähän ennen puolta päivää ja antaisin nukkua autossa, jos nukkuu vielä määränpäässä. Tai ajelisin ylimääräistä/pitäisin autoa käynnissä tms, jos on tarpeen (joo, joutokäynti tuhoaa maapallon, mutta yksittäistapauksia ei lasketa ;).
Hääparista olisi kuitenkin mukavaa, että lähisukulaiset olisivat paikalla. Tiedän kyllä, millaista on olla kiukuttelevan kaksivuotiaan kanssa juhlissa, joten yrittäisin saada nukkumaan sinne autoon.
päikkäreitä on päivittäin.
Ihmeellistä edes miettiä mennäkö vai ei. Ei tee haittaa vaikka yhdet unet jäisi nukkumattakin.
Tuossa sait jo vinkkiä lähteä aiemmin liikkeelle että lapsi nukkuu unensa ennen vihkimistä.
Curling tulee mieleen susta jos et ole valmis joustamaan yhtään vaan häätkin pitäisi miettiä sun lapsesi päiväunien mukaan. Ajankohta huono yms.
Vihkiajat otetaan silloin kun kirkko on vapaa ja hääjuhlien aikataulu tehdään sen mukaan.
Sen lapsen elämä ei järkyty jos yhden kerran jää vaikka unet väliin! Vai jätätkö mieluummin siskosi häät käymättä? Joku jo tuossa aiemmin ehdotti että siirrät vaikka lapsen aikataulua aikaisemmaksi jos niin pelottaan että lapsesta tulee kärttyinen. Sori mut mua pistää pikkuisen hymyilyttämään nämä tämmöiset kysymykset..
se nääs tarttuu.
Lapsi on taatusti ymmällään oudosta ympäristöstä ja tutkii sitä katseellaan ja ei kiukuttele jos sinä olet cool.
Vihkiminen oli klo 14, lapsi nukkui 14 asti päiväunia, laitauduttiin valmiiksi ja oltiin hääjuhlassa ajoissa. Lapsi oli pirteä ja iloinen nukuttuaan, toisin kuin toinen 2v joka oli ollut kirkossakin ja oli jo hääaterian aikaan väsynyt ja itkuinen.
Miksi sinne kirkkoon on niin tärkeä pienten kanssa mennä? En kyllä ymmärrä, eikö se juhla ole tärkeämpi. Tai no ehkä kirkkoon kuulumattomana ajattelen näin.
Eihän se maailma tosiaan kaadu, jos lapsi ei nuku päiväunia, mutta kyllä se lapsi vaan itkee ja kiukuttelee, jos ei niitä nuku. Mielelläni olisin häissä mahdollisimman pitkään, joten jos lapsi ei nuku päiväunia, meidän täytyy varmaan viimeistään viiden maissa lähteä kiukuttelevan lapsen kanssa kotiin. Teillä onkin sitten kätevät lapset, jos ei päiväunien väliin jättäminen näy missään...
Yritän varmaan tuota autoon nukuttamista. Sen takia tämä asia stressaa, kun olen ihan alkumetreillä raskaana ja väsymys sekä pahoinvointi vaivaa, en jaksaisi kiukuttelevan lapsen kanssa olla häissä... t. ap
"Kai sitä on pakko lähteä toista tuntia liian aikaisin ajelemaan sitten. Prkl kun ei ole esim isovanhempia, jotka voisivat ottaa lapsen hoitoon. Tosi nautittava hääjuhla muutenkin tulossa kun pitää koko aika juosta lapsen perässä (miehellä videokuvausvastuu). t. ap"
Olet vastenhakoinen ja menet pitkin hampain naama norsunvitulla ja ihmekös se kun sulla ON YKSIN VATUU lapsesta kun mies viedokuvaa. On se kumma jos lapsen äiti ei saa hoidettua muutamaa tuntia omaa lastaan. Kuulunet niihin joiden miehet hoitaa lapset ja tämä keikka tuntuu jo etukäteen suorastaan ylivoimaiselta.
Luulen että taustalla on huonot henkilökemiat vihittävään pariin ei suinkaan lapsi ja hänen päiväunensa.
Osuiko ja upposiko.
väliin ja perustelee sillä että lapsi olisi kiukutellut
Mutta morsian ehdottomasti halusi lapseni häihinsä ( tytärpuoleni häät), ja toki kunnioitin siskonsa toivetta. kakkonen vastaa
Väsymys vaivaa, nuku riittävästi varastoon.
Jos käy niin onnettomasti, että vesseli ei nuku, ota varalle rattaat/vaunut ja itkuhälytin, niin saat juhlapaikalla nukkumaan kärryihin. Silloin ainakin luulisi nukahtavan pienen kärryajelun päätteeksi.
Toki lasten kanssa jää henkiin, vaikkei heidän rytmejään mitenkään huomioisin, mutta onhan se hiton paljon helpompaa nautittavampaa olla juhlissa, jos lapsi on levännyt ja pirteä.
Lapsemme vaan on todella vilkas tapaus ja monessa paikassa hänen kanssaan olo on aikamoista säätämistä. Mieheni osallistuu kiitettävästi lapsen hoitoon, mutta minä olen tällä hetkellä hoitovapaalla joten olen päivittäin lapseni kanssa paljon.
Monilla vastaajilla ei varmasti ole vilkasta 2-vuotiasta tai lasta ollenkaan. Asia nyt vaan on niin, ettei juhlista juuri voi nauttia (esim keskustella ihmisten kanssa rauhassa) kun siellä on taaperon kanssa: koko ajan on vahdittava ja juostava perässä.
Ehkä olen osittain katkera siitä, että viime vuonna oman veljeni häissä jouduin juoksemaan silloin vuoden ikäisen lapsemme perässä vaikka etukäteen oli sovittu, että mieheni vahtii häntä. Olin vielä kaaso ja päivä oli todella kiireinen, häistä en nauttinut juurikaan. t. ap
Mitä tekisitte jos olisitte minun asemassani?
Muutaman viikon päästä on miehen siskon häät, kirkko alkaa kahdelta. Meidän pitäisi lähteä ajamaan kotoa n. klo 13. Lapsemme (2 v) menee päiväunille yleensä klo 12-13 välillä, nukkuu 1,5 - 2 h. Autossa nukkuu satunnaisesti, ei kuitenkaan ihan heti aina nukahda.
Kysymys:
Kannattaako miniun jäädä kotiin lapsen kanssa ja mennä häihin myöhemmin, siis hääjuhlaan vasta, sen jälkeen kun lapsi on nukkunut kunnolla päikkärit? Vai kannattaako ajaa häihin niin että lapsi ehkä nukahtaa autoon ja ehtii nukkua vajaan tunnin?
Pelottaa, että lapsi on kärttyinen jos ei ehdi nukahtaa autoon tai sitten unet jää kesken...
Mitäs siis tekisitte?