Helsinkiläiset! Mihin kannattaa jättää auto parkkiin, kun tulen päiväksi ostoksille?
Elikkä olen tulossa Imatralta päiväksi ostoksille Helsinkiin ja pähkäilen parkkipaikan kanssa. Mihin voin jättää päiväksi auton? Olen nähnyt jonkin Metroparkin Helsinkiin saavuttaessa, olisiko se sopiva?
Kommentit (13)
Ihan keskustassakin on parkkiluolia, esim. forumin parkkihalli, Elielin parkkihalli jne. Jos ostelet paljon tavaraa, kätevämpää on välillä viedä niitä kasseja vaikka sinne autoon ja jatkaa taas sitten shoppailemista. Metroasemalla Itäkeskuksessa on iso parkkihalli myös, itse asiassa Itäkeskuksen kauppakeskuksessa ovat kaikki samat putiikit kuin keskustassakin, mutta keskitetysti samassa paikassa...
miettimättä parkkimaksuja ja sitä pysyykö auto paikallaan rikkoutumatta koko päivän. Ennen kuin juna lähtee kotia kohti, voit nauttia jollakin mukavalla terassilla lasillisen virvoittavaa juotavaa.
Ja mikä sen mukavampaa kuin paluumatkalla voit poiketa ravintolavaunuun, nauttia maisemista kahvikupposen ääressä.
EI MISSÄÄN NIMESSÄ KESKUSTAAN! Ärsyttää keskustan autoilijat, varsinkin ulkopaikkakuntalaiset jotka ei osaa täällä ajaa.
Sijainti on niin hyvä. Samoin Kamppi.
oulu ja j-kylä ihan hirveitä. Ja kuopiolaisten ajotapa, jotain mitä ei muualla ole.
Tukholmassa oli yllättävän helppo ajella, annetaan tilaa, ei rynnitä keltaisella jätetään turvavälit. Soisin ruotsalaisten ajotavan yleistyvän Suomessa myös.
Ombrellino, ihania secondhand-shoppeja kuten Kruununkirppis (tai Fredan), laadukkaita äitiysvateliikkeitä kuten Raparperi, parempia kenkäkauppoja, Louis Vuittonin liikettä tai vaikkapa Kokkipuotia tai maailmankuulujen muotisuunnittelijoiden vaatteita myyviä putiikkeja?
Jotkut haluavat shoppailla muualtakin kun H&M:stä tai Tiimarista.
Itiksen Akateeminenkin on ihan paska.
Ihan keskustassakin on parkkiluolia, esim. forumin parkkihalli, Elielin parkkihalli jne. Jos ostelet paljon tavaraa, kätevämpää on välillä viedä niitä kasseja vaikka sinne autoon ja jatkaa taas sitten shoppailemista. Metroasemalla Itäkeskuksessa on iso parkkihalli myös, itse asiassa Itäkeskuksen kauppakeskuksessa ovat kaikki samat putiikit kuin keskustassakin, mutta keskitetysti samassa paikassa...
Esim. Lassila, Käpylä tai Oulunkylä. Pitäisi löytyä ilmaista pysäköintitilaa ja siitä 10 min. junalla keskustaan.
on varaa ajaa vaikka taksilla koko matka keskustaan asti.
niin kannattaa sitten tulla hiukan pidemmäksi aikaa kuin yhdeksi päiväksi, koska keskustassakin liikkeet sijaitsee niin kaukana toisistaan, että yhdessä päivässä noihin kaikkiin ehdi yhtään millään konstilla tutustumaan.
myös ilmaisia paikkoja ja siitä pääsee ratikalla keskustaan.
Foorum on näppärin parkkihalli, mutta juuri maksoin 3 h parkista 10 euroa. Eli aika kallis se on.
snobbailua?
Ihmeellistä, jos jonkun mielestä on snobbailua, jos haluaa käydä muissakin kaupoissa kun megaketjujen. Kai joku H&M ja Lindex löytyvät joka tuppukylästäkin tai vähintään lähimmästä kaupungista. Ei kai niiden takia Helsinkiin asti kannata tulla.
on edellisempi ja jotenkin selkeämpi kun kammottavat parkkiluolat. Ja oikein sopivan matkan päässä kaupoista.
Mellunmäessä, Kontulassa, Hertsikassa ainakin hyvin paikkoja.