Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi 2-vuotiaalle pitää laittaa korvikset?

Vierailija
07.07.2008 |

.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vaaleanpunaisia.

huonosta laadusta.

Vierailija
2/30 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienestä pitäen alkaa sukupuolten välinen lokerointi. Tyttöjen "pitää" olla söpöjä prinsessoja... Onneksi ei Suomessa kulttuuri ole ihan vielä mennyt noin aivopestyksi.

Tätä voisi alkaa vertaamaan kun joissain maissa on jo hyväksyttävää laittaa silikonit alle 18-vuotiaana, kun sehän näyttää ihan söpöltä.

Olen niin tottunut siihen, ettei se herätä mitään reaktiota. Ihan söpöltähän se näyttää kun pienellä kiharapäällä on sirot helminapit tai "timantit" korvissa. En ole vielä kuullut tulehduksista tai ongelmista, korvikset taitaa olla jokaisella tuttavapiirin tyttövauvalla. Jos ymmärsin oikein, reiät laitetaan lastenlääkärin vastaanotolla.

Itse en kuitenkaan aio tyttövauvalleni reikiä laittaa. Lapsuudenperheessäni jokaisella tytöllä on ollut ongelmia reikien kanssa tulehdusten vuoksi (allergiat + super herkkä iho) ja en halua altistaa vauvaani samoille ongelmille. Tykkään ohjesäännöstä, että korvikset ovat ok siinä vaiheessa, kun lapsi osaa itse niitä pyytää ja on kykenevä huolehtimaan hygieniasta.

Vierailija
4/30 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se oli kivulias kokemus. Reiät eivät meinanneet parantua kunnolla ja toinen niistä meni vielä jotenkin vinoon niin, että korun laittaminen korvaan on yhä edelleen hankalaa, viidentoista vuoden jälkeen. Välillä olin vuosia ilman korviksia, eikä tietoakaan, että reiät olisivat umpeutuneet.

En kyllä ikipäivänä laittaisi pientä lasta tuollaisen eteen, saati vauvaa. Ja pelkästään turhamaisuuden takia. Todella ääliömäistä. Jos hienostella haluaa, niin löytyyhän niitä kivoja vaatteita, hiukoruja, muita koruja ynnä muita keinoja vaikka millä mitalla. Pakkoko se on toiselle tehdä kipeää?

Vierailija
5/30 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näin tytön, joka oli tuskin edes kahta täyttänyt, ja oli jo reiät korvissa. Heräsi kysymys, että miksi?

Vierailija
6/30 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kulttuureissa on tavallisempaa kuin täällä että jo vauvoilla on.

Vierailija
7/30 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitettiin 3,5 v siksi että isä ja tyttö halusi. Myönnyin enemmistän tahtoon.

Vierailija
8/30 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni laitettiin kun olin vähän alle kaksi ja aion kyllä kohta syntyvälle tyttärellenikin ne laittaa. Ja miksi? Koska ovat mielestäni tosi suloiset pikkutytöillä.

Vierailija
9/30 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mieleistäsi vastausta et varmasti saa, tää on näitä kysymyksiä, mitä täällä jaksetaan puida, puolesta ja vastaan...

Vierailija
10/30 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla kuin äiti haluaa pukea lapsensa nätiksi, meikata itse jne. Ei siinä sen kummempaa. Meidän tytölle laitettiin korvikset jo 1-vuotiaana äidin tahdosta.

Vierailija
11/30 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä olekaan halunneet niitä pitää, kun äiti on ne oman tahtonsa takia mennyt laitattamaan vai onko ne kaikista tytöistä niin "ihanat"?

Vierailija
12/30 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eipä lapsen tahtoa näissä tapauksissa kysytä vaan tehdään niin kuin vanhemmat haluaa. Meitä on moneen junaan.

Vierailija
13/30 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän vähän kuin ympärileikkaus...

Eli eipä lapsen tahtoa näissä tapauksissa kysytä vaan tehdään niin kuin vanhemmat haluaa. Meitä on moneen junaan.

Korviksia voi myöhemmin olla käyttämättä ja reiät menee umpeen, jos lapsi ei vanhempana tykkääkkään, mutta esinahkaa ei taida takaisin enää saada, ainakaan omin avuin...

Eli ei voine kuitenkaan verrata korvalävistystä ja ympärileikkausta. Mutta teillähän ei varmaan sitten saa muitakaan koruja käyttää (kaulakorut, rannekorut yms.) ja hiuksiakaan ei sitten saane leikata???

Vierailija
14/30 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksenasettelusta tietysti oli ehkä tulkittavissa, että mielestäni noin pienen korvien rei'ittäminen on vähän outoa. Eikö voisi odottaa siihen, että lapsi niitä korvakoruja itse haluaa?

Ap

Vierailija
15/30 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirjotan kuitenkin..nää maat jossa ympärileikkausia tehdään pojille,lähinnä muslimimaat on vähiten maailmassa hiviä..tosin kyl siel vaikuttaa sekin,ettei esiaviollista seksiä hyväksytä..ja olen lukenut myös euroopassa lisääntyneen tuon ympärileikkauksen pojille just puhtauden takia...parhain ikä on tehdä nämä leikkaukset lapselle,paranee nopeammin jne...että meitä on moneen junaan,muuallakin kuin suomessa.

Vierailija
16/30 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvakorut laitetaan silkasta turhamaisuudesta, ympärileikkaus on joskus tehtävä väistämättä.

Uskonnollisiin syihin ympärileikkauksesta en nyt viitsi lähteä puimaan kun täällä se on niin nounou aihe.

Vierailija
17/30 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on järkyttävää, että esimerkiksi Espanjassa tytöille laitetaan korvakorut jo vastasyntyneenä. Lapsihan on vielä aivan shokissa syntymästä! Miksi ihmeessä pitää aiheuttaa kipua pienelle, eikö se voisi odottaa muutaman vuoden?

Vierailija
18/30 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pätevä syy pienen vauvan pahoinpitelylle. Ymmärrän, että joillekin se on tärkeää, mutta lakien ei silti pitäisi mennä joidenkin näkymättömään ukkoon yms. uskovien satukirjan mukaan.

Pahoittelut kaikille, jotka uskovat. Uskonnot vain ovat satuja kaikille muille kuin juuri siihen uskontoon kuuluville.

Vierailija
19/30 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

montako ympärileikattua tunnet? Kysy heiltä moniko kokee olevansa pahoinpidelty?

Onko koskaan käynyt mielessä hygieenisyys?

Mieti vähän eroa: kuuma sahara, ei vettä pelkkää hiekkaa ja ympärileikkaus, vaiko ei leikattu siellä vuosikausia asumassa ilman peseytymistä???

Empä haluais sellasta itselleni... puhun nyt siis miehistä.

Vierailija
20/30 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi kylmässä ilmastossa? Tutkimusten mukaan lapsena ympärileikatuilla pää turtuu, eikä siksi kumin kanssa tunne mitään. Lisäksi naiset ovat laajassa tutkimuksessa raportoineet, että ympärileikatut miehet ovat rajumpia (siis työnnöissään).

Eli jos syynä on hygienia, ympärileikkaus tai muu vastaava toimenpide on mielestäni ok. Mutta pelkän uskonnon vuoksi tuollaista ei saisi tehdä kysymättä lapselta lupaa.