Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohta on taas virpomiskausi, aikuisille muutama muistutus!

Vierailija
06.04.2017 |

1) Jos et halua virpojia, laita oveen lappu.

2) Muistathan kysyä allergioista, moni on allerginen esim. pähkinöille ja hedelmille

3) Varaa palkaksi muutakin kuin karkkia - esimerkiksi erilaisia pähkinöitä, kuivattuja hedelmiä, jogurttirusinoita

4) Tarjoa vain pakkauksessaan olevia herkkuja - iso osa vanhemmista haluaa tarkastaa mitä lapsensa syövät!

5) Myös raha on oiva palkka virpojalle. Jos et ole muistanut varautua herkuin, esimerkiksi 2€ kolikko käy hyvin.

6) Älä moiti lasten pukuja tai virpomisoksia.

7) Pidä huoli etteivät kotieläimet, kuten koirat säikyttele virpojia. Jos sinulla on ovikelloherkkä koira, huolehdi ettei se pääse haukkumaan lapsille.

8) Kaikille annetaan saman verran palkkaa - vaikka muutamalta pikkunoidalta olisi oksat jo loppuneet!

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä virvoin aikoinaan vain vanhempani, isovanhemmat ja kummit. Ei olisi tullut mieleenkään mennä ventovieraiden ovikelloja soittelemaan. En avaa ovea, jos virpojia ilmaantuu.

Vierailija
142/155 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole vanhempien tehtävä neuvoa ja vahtia lastensa perään. Meillä ei mennä tuntemattomille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäistarina

1. Ostan minisuklaapatukoita.

2. Kukaan ei tule virpomaan (rapussa koodilukko).

3. Sorrun syömään suklaata itse.

4. Ahdistun painostani.

5. Vien loput suklaat työpaikan kahvihuoneeseen.

6. Joukko samanikäisiä naiskolleegoita kiskoo ne naamariin ennätysajassa.

7. Jälkeempäin minua arvostellaan, koska olen saattanut heidät tuormioon (kaikki haluavat tiputtaa pari kiloa).

8. Kollektiivinen sortuminen lievittää syyllisyyttä ja yhteishenki kohoaa.

9. Pääsiäisenä vitsoja ei ole maljakossa, mutta palkka tulee kuun lopussa.

Vierailija
144/155 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja pääsiäiset..

Vierailija
145/155 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 9,8 ja 5-vuotiaat menossa Ekaa kertaa virpomaan. Tässä samassa taloyhtiössä tuttujen lapsiperheiden luona,jonne tiedän että otetaan mielellään vastaan. En anna tuntemattomien oville mennä. Tiedossa kolme paikkaa,jossa käyvät. Itse myös odotan kyseisistä paikoista virpojia ja varautunut niihin 🙂

Vierailija
146/155 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kiva. Huomenna saa pennut kyytiä mun ovelta. Lupaan, että olen ilkeämpi kuin kukaan noita-akka. Sama oikeus minulla kiusata kuin heillä, kun tulevat ovelle kerjäämään.

Vierailija
147/155 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka uskaltaa päästää pähkinäallergisen virpomaan?

Vierailija
148/155 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin pieni (eikä siitä edes ole kovin pitkä aika), kun vitsat loppui niin loppui myös virpominen. Ja jos mentiin isommalla porukalla niin jokainen antoi vitsan per talo, eikä annettu yhtä hätäisesti "koristeltua" risuoksaa ja odotettu ties mitä suklaalevyjä.

Vierailija
149/155 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten virpomisesta on tullut tämmöistä. Me ei ainakaan valitettu palkasta ja oltiin tyytyväisiä kaikkeen, se virpominen oli siinä se pääasia, se oli hauskaa. Ja siis olin virpomisiässä hieman päälle 10 vuotta sitten, eli nopeasti on tämäkin muuttunut

Vierailija
150/155 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpojan allergiat eivät ole mun ongelma.

En ole sekatavaratalo, kaikki saa rusinapakettinsa tykkäs tai ei.

Vierailija
151/155 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan saa ainoastaan me, jotka antavat virpomisvitsan.

Vierailija
152/155 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittäisin päästä mukaan tunnelmaan pukeutumalla itsekin tällaiseen http://www.merlinsltd.com/WebRoot/StoreLGB/Shops/62030553/5147/99B1/AE3… ? :)

Vierailija
153/155 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5) Myös raha on oiva palkka virpojalle. Jos et ole muistanut varautua herkuin, esimerkiksi 2€ kolikko käy hyvin.

Jos rahaa annat, muista huolehtia, että ennakonpidätys, eläkemaksut, tapaturmavakuutusmaksut, työttömyysvakuutusmaksut ja työnantajan sosiaaliturvamaksut tulee hoidettua asianmukaisesti. Pyytämällä virpojalta verokortti ja syöttämällä tiedot palkka.fi:hin hoidat nämä asiat helposti ja kätevästi. Vaikka kyse on pienistä summista (esim. 2€ palkasta nämä lakisääteiset maksut ovat vain joitain kymmeniä senttejä), periaate ja esimerkki ovat tärkeitä. Lasta ei pidä opettaa harmaan talouden käyttäjäksi. 

Vierailija
154/155 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ainakin tapa monessa kohteessa aikanaan, että palmusunnuntaina virvottiin ja palkat käytiin lunastamassa vasta pääsiäisenä. Eikä olisi voinut kuvitellakaan mitään rahapalkkaa :D

Vierailija
155/155 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 € aivan liikaa ja allergioista huolehtivat lasten vanhemmat. T. allergisten äiti