miksi?
Anteeksi kaikille näin aluksi, jos tämä loukkaa joitain. Se EI ole tarkoitus.
Miksi tällä palstalla pyörii melkein jokaisessa keskustelussa sellainen henkilö, jolla asiat todella hienosti eli paksusti voidaan? Ymmärrän kyllä, että keskustelut ovat mielenkiintoisia ja tietoa on jaettavana paljon ja onnistumistarinoitakin on kiva kuulla, mutta minusta ei aina ole välttämättä kivaa lukea kommentin perässä raskausviikkoja ja tsemppailua sellaiselta, joka on ns. riman toisella puolella, jonne me kaikki haluaisimme.
Se on hienoa, että voi antaa vinkkejä ja neuvoja, mutta mutta...kyllä se aina tietyssä vaiheessa hoitoja pistää ns. kiukkuseksi, kun muilla onnistuu ja itsellä ei. Katkera en haluaisi olla, mutta varmasti jokainen näiden asioiden kanssa taisteleva tajuaa, että joskus sitä vaan pistää vihaksi.
Niin ja tarkoitus siis ei ollut ketään loukata. HUOM! En halua, että tästä nyt nousee palstalle mikään sota.
Kommentit (27)
vaan lukekaa tarkemmin Ap:n teksti,hänhän mainitsee siitä, että miksi LÄHES jokaisessa keskustelussa on tämä kyseinen henkilö mukana vastaamassa.
Eli eihän täältä pois tartte kenenkään lähteä ja tietojahan saa jakaa ilomielin,mutta kyllähän se rupeaa jo hiukan kyllästyttämään kun samalla henkilöllä on mielipide lähes jokaiseen keskusteluun.......
Eli annetaan kaikkien kukkien kukkia.
p.s en muuten ole enää vauvatonna ;) eli ei tarvitse luulla että olisin katkera tms
ajattelin, etten osallistu tähän, mutta nyt oli pakko sanoa, että ei kai siinä ole mitään pahaa, jos vastaa muiden viesteihin?? Itsekin olen koettanut vastailla useasti sellaisiin viesteihin, joihin jostain syystä muut eivät osaa tai ehdi vastata, ihan vaan siksi että itsestäni on inhottavaa roikottaa toisten kysymyksiä vastaamattomina. Monesti kysyjän oloa voi helpottaa se, että ihan kuka vaan vastaa ja huomioi kysymyksen, vaikka ei osaisi varsinaista vastausta antaakaan.
Ja minäkin olen palstaillut täällä jo kohta kaksi vuotta lähestulkoon päivittäin, en vaan osaa pysyä poissa enkä jättää vastaamatta, jos joku kysyy asiaa, johon tiedän vastauksen tai jos kysyjä vaikuttaa siltä, että kaipaa tietoa nopeasti. Viikot mainitsen, jos katson sen siihen viestiin sopivaksi, mutta saatan jättää poiskin.
Osse ja Santeri rv 7+1
VOE VOE sentään.....:D :D :D Kannattaisi laskea paremmin nuo aloitukset ja siellä olevat vastaukseni...tuo " lähes jokaiseen" on kuitenkin jokseenkin liioiteltua. Otan kantaa vain ja ainoastaan sellaisiin viestiketjuihin, jotka koskettavat minua tai joista minulla on kokemusta. Esim. Pco taikka Endokeskusteluihin mulla ei ole juurikaan sanottavaa, kuten myös Terolut/ clomiasioihin...Ja eikös nuo ns. " Gallupit" ole nimenomaan sitä varten, että mahdollisimman moni vastaisi?!
Jos joku jotain kysyy niin eikös siihen yleensä vastata ??? Nämä muutamat nimimerkit tässäkin ketjussa eivät kyllä ole mitenkään päin jääneet mieleeni, joten tuskin ovat itse kovasti vaivautuneet kenellekään mitään vastaamaan...?!!
Hassua kyllä, että jotakin alkaa ÄRSYTTÄMÄÄN se, että vastailee toisten kysymyksiin. Ketään en ole koskaan mustamaalannut taikka antanut negatiivisia kommentteja. Pyrin realistisuuteen sillä se on tosiseikka, että meille eivät 7 icsi-hoitoa edes luovutetuilla munasoluilla tuoneet sitä kauan kaivattua lasta!! On täysin mahdoton silloin olla sitä mieltä, että hoidot auttavat kaikkia-koska jokainen vähänkin asiaan perehtynyt tietää, ettei näin tosiaankaan ole!! Luojan kiitos kuitenkin suurin osa teistä saa hoitojen kautta avun lapsettomuuteen!!! Itse en kuulunut niihin onnekkaisiin, valitan :(
Ymmärtäisin ehkä paremmin tämän kaiken mikäli vastaukseni olisivat jotenkin " pirullisia" jne... Kaikista vaikeuksista huolimatta olen yrittänyt kuitenkin olla kannustava, mutta ilmeisesti tämä tulkitaan tyyliin:" Hyvä siellä on onnea toivotella ja olla kannustava, kun itse on raskaana??!"
Ne, jotka ovat kanssani palstailleet silloin, kun hoitomme ovat olleet päällä-tietävät tasan ja tarkkaan sen, että yritin kaikin mahdollisin keinoin kannustaa toisia myös silloin, vaikka itse rämmin pohjamutia myöten epäonnistumisten ihanassa maastossa?!
Sen voin kertoa, että ilman näitä ihania ihmisiä täällä selviäminen " täysjärkisenä" olisi ollut niin ja näin...
Ilmeisesti se, että olen positiivinen ihminen, joka jaksaa uskoa parempaan huomiseen ja kannustaa ihmisiä eteenpäin, ärsyttää!! Voin kertoa, että en todellakaan aina ole sellainen, mutten halua sitä tulla tänne valittamaan...tai yleensäkään muille ihmisille mikä taas toisaalta on huono juttu:(
Monesti huomaa viestejä, joissa joillain on väärä käsitys jostain asiasta...niin totta helkkarissa mä sanon siihen oman kommenttini, jos tiedän asian olevan toisella tavalla!! Ilmeisesti pitäisi pyytää anteeksi sitä, että minulla on näistä hoidoista/lääkkeistä jne..jne....niin hemmetin paljon kokemusta??! Olen aina ajatellut asian niin, että hoidoissa käyvä/niihin lähtevä haluaa/toivoo saavansa tieto sellaisilta henkilöiltä, jotka ovat sen itse kokeneet..? Näin ainakin itse silloin toivoin, kun hoidoissa kävimme ja onneksi niitä täällä olikin:)
Toisaalta tämä keskustelu on ollut sen puolesta hyvinkin rakentava, että näitä samoja tunteita kuin AP:lla on monia, mutteivät uskalla tuoda niitä julki...uskallan väittää olevani oikeassa?! Se on täysin normaalia, mutta kuitenkaan kukaan ei voi sulkea silmiään muulta maailmalta ja siltä että niitä raskaana olevia naisia tulee vastaan tuon tuosta. Ne tunteet on vain kestettävä, vaikkei mielestäni niitä tarvitse piilotella! Oma elämäni on ollut jossain vaiheessa täyttä helvettiä juuri siitä syystä, etten voinut kohdata raskaana olevia :(
Ei minua silti ole ärsyttänyt ihmiset, jotka ovat täällä palstalla vastailleet, vaikka raskaana ovat olleetkin :)
-Je_Ni- (sadannen kerran viimeisen kerran...:D )
että pakko puuttua, vaikka muuten vain taustailen täällä lapsettomien puolella.
Minusta oli hyvä ja rakentava ehdotus, että kaikki voivat kommentoida kaikkea, mutta raskausviikot voi ihan vain hienotunteisuuden vuoksi jättää nikkinsä lopusta pois silloin, kun sillä ei ole mitään varsinaista informaatioarvoa. Kuulostaa naurettavalta, mutta juuri sen " 10+2" -tyyppisen merkinnän jatkuva näkeminen voi jäytää jonkun sielua näillä palstoilla. Jos siis itse ei esimerkiksi ikinä ole päässyt sellaista kirjailemaan. Mutta ehdottomasti, jos tietoa jollakin on, jakakoon sitä!
eli pointti mielestäni on se, että kaikki saavat kyllä kirjoitella ihan mille palstalle hyvänsä, kunhan vaan tekisivät sen hienotunteisesti. En näe mitään pahaa siinä, että raskaana olevat tulevat tänne kertomaan kokemuksiaan asioista, joista vielä lapsettomat täällä kyselevät. Mutta silloin voisi tosiaan tietty jättää ne omat raskausviikot ilmoittamatta, mikäli ne eivät oleellisesti liity ko. kysymykseen. Itse esim. palstailin sekä Lapsettomuus- että Plussanneet lapsettomat -palstoilla Club30-pinoissa sillä erotuksella, että yleensä vain jälkeen mainitulla palstalla ilmoitin raskausviikkoni. Ei mielestäni olisi ollut kovinkaan korrektia lisätä raskausviikkojani samaan viestiin, jossa pahoittelin jonkun toisen clubilaisen nega-tulosta.
Itse en tällä palstalla enää aktiivisesti palstaile, luen yleensä vain ensimmäisen sivun otsikot ja avaan niistä ne, jotka vaikuttavat kiinnostavilta (kuten tämä!). En siis ole huomannut, että je.ni vastailisi lähestulkoon kaikkiin kysymyksiin, mutta missä hänen kirjoituksiinsa olen sattumalta törmännyt, niin olen suhtautunut noihin hänen ilmoittamiinsa raskausviikkoihin tyyliin " ihanaa, että je.nikin saa vihdoin kirjoittaa, millä viikoilla on menossa!" Mutta se johtuu luonnollisesti siitä, että muistan hänet yli 3 vuoden takaa, jolloin molemmat tahkosimme läpi hoitoja. Je.nillä oli riipaisevan pitkä hoitohistoria enkä itsekään jäänyt siitä paljon jälkeen - lopulta luomuplussa sitten yllätti meidät molemmat. Mutta ymmärrän, että ne jotka eivät je.niä entuudestaan vuosien takaa tunne ja kärsivät tällä hetkellä lapsettomuudesta, näkevät nuo viikot tekstin lopussa hieman erilailla kuin minä.
Ap ei varmaankaan ajatellut että oman mielipiteensä kirjoittaminen AINA loukkaa jotain toista. Harmi vaan, että " tiedonlähteet" häipyy pois palstalta, varsinkin je.ni on jaksanut aina vastata kysymyksiin VUOSIA (nostaa nöyrästi hattua kiitokseksi).
Olen samaa mieltä, että täällä on turha tapella enkä itse ainakaan ole kenenkään kanssa tapellut..
Tässä asiassa ei ole mitään epäselvää: Ihmisiä ärsyttää se, että kirjoittelen/vastailen viesteihin koska OLEN RASKAANA?!!! Ei kai sitä nyt voi olla niin vaikeeta ymmärtää:D Jokaisella oikeus mielipiteisiinsä eikä kenenkään tarvitse niitä sisällään pitää, siitä kaikki varmasti ovat samaa mieltä. Mutta yskä on ymmärretty ja siksi en enää vastaile muihin ketjuihin!
Toivottavasti täältä löytyy muita, jotka jaksavat vastailla sillä valitettavan usein täällä näkyy viestejä, joihin ei kukaan ole moneen päivään vastaillut, vaikka jokainen tänne oman aloituksen tekevä toivoo saavansa vastauksia??! Eikö??! Siitä en usko olevan kiinni, etteikö asiasta tiedettäisi...ei vaan viitsitä vastata :(
No mutta se ei ole minun ongelmani !!!!!
Kamu2......Pysykäämme siis tuolla " omalla puolella" , siellä katkeruutta huomattavasti vähemmän ilmassa ;)
-Je_Ni-