Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja Metformin-lääkitys

Vierailija
21.03.2006 |

Ulkosuomalainen kyselee, miten Suomessa suhtaudutaan Metforminin ottamiseen raskauden aikana? Suositellaanko yleensä, riippuuko lääkäristä, vai onko yleinen lääketieteellinen mielipide vastaan? Olisiko paikalla PCO-naisia, joilla asia on tullut esiin?

Omassa kotimaassa minulle on sanottu, että lääkettä edelleen vasta testataan sen suhteen, onko se turvallinen raskauden aikana. Toistaiseksi ei ole löytynyt mitään syytä olettaa, että ei ole, ja kaikki syntyneet vauvat ovat olleet ihan terveitä, mutta koska kyse on vauvoista, kestävät testit kauan. Kuitenkin ainakin oma lääkäri suosittelee lääkkeen ottamista vähintään ensimmäisen kolmen kuukauden ajan, ja löysin itsekin tutkimustuloksia, joiden mukaan Metformin on laskenut PCO-naisten keskenmenotilastoja 45%:sta 9%:iin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Oysisssa hoidoissa ja saanut metukat. Kun tulin raskaaksi, minulta kysyttiin haluanko osallistua tutkimukseen jossa metukoita syödään rv 12 asti. En halunnut, joten tutkimusta tekevä lääkäri käski lopettaa metformiinin käytön.

Vierailija
2/2 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita kokemuksia?

Itse olen ajatellut jatkaa lääkitystä, vaikka tulisinkin raskaaksi. Pelkään keskenmenoa melkoisesti (ollut ennenkin), niin tahdon siis tehdä kaikkeni, jos sen vain voisi estää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi