Häistä vielä, miten ilmoittaa nätisti että aivan pienet lapset voisi jättää kotiin?
Kun en keksi millään sopivaa sana muotoa!
Ja en nyt tarvitse päivittelyä siitä että en halua pikkulapsia häihin vaan jonkun fiksun tekstin, millä sen ilmaista! Kiitooooooooooosssssssssss!
Kommentit (141)
....ihan suosiolla kotiin koko porukka kun lapset oli " pahimmillaan" ...
Minusta on ihan älytöntä lähtee sinne itsekkään juhlavaatteissa taaperon perään juoksemaan.... rehellisesti sanoen en nauti juhlista jos hätäisesti kupin kahvia ehtii hörpätä ja siinäkin välissä muksu on vipeltänyt jo ties vaikka minne.... saatikka että jonkun kanssa sais jonkun sanan vaihdettua tai papin puhetta kuunneltua....
vasti itkeä. Se on mielestäni hyvää käytöstä.
Mutta en kyllä suoraan sanottuna ymmärrä asennetta, että lapset olisivat häiriöksi häissä. Tiukkopipoiselta lapsettomien touhulta kuulostaa. Kyllähän lapset lähtevät nukkumaan jossain vaiheessa, ja sitten saavat vielä aikuiset juhlia rauhassa keskenään.
Kyllä se vaan on niin, että jos kaverini pyytää minut leffaan, otan mukaan koko perheen! Me olemme semmoinen paketti! Baariin otan lapset myös ja työpaikalle, aikuisten tilaisuuksia ei ole! Jos jossain on perhejuhlat, ne ovat tietenkin minun perheeni juhlat, eivät kutsujan, sillä minun perheeni on tärkeintä mitä on!
Jos joku järjestää häät, oleellisinta siellä on se, että minun lapseni oppivat käytöstapoja! Olkoonkin, että eivät muista niistä häistä tai tavoista myöhemmin mitään, kun ovat niin pieniä!
Idiootit! Niinku kaikki jotka on mitään mieltä mistään! Kyllä minä vaan aion loukkaantua kaikesta kaikille, älkää edes yrittäkö järjestää juhlia! Mutta kutsukaa minut, että voin haukkua teidät!
kannattaa se kuitenkin sanoa, sillä jos teille tulee juhlijoita jostain toisesta kaupugista, heillä varmaan on lapset mukana, mistäs ihmeestä lapsille saisi hoitajan niin, että lähtisi jonnekin vaikka vuorokaudeksi. Ei kaikilla ole niitä mummoloita, joihin lapset laittaa tai mitään muitakaan hoitoja.
Jokainen saa tehdä niinkuin lystää, mutta en kyllä ymmärrä, mitä ihmeen häiriötä lapsista voisi olla. Yleensä kai lapsiperhet on niitä, joiden on pakko muutenkin lähteä kotiin jo hyvissä ajoin.
t. yksi, jolla ei ole lapsille ketään hoitajaa
Osa kyllä ymmärsi, osa niin tyhmiä etteivät osaa kutsuetikettiä.
Itse en ole loukkaantunut, ja ymmärrän että jotkut eivät halua, tai sitten juhlat paisuu niin isoksi että ei mahdu kaikki tenavat.
Tämä on sellasta meidän lapset joka paikkaan juttua. Eipä nuo pienet edes juuri ymmärrä, ja luulenpa että vaikkapa mummulassa voisi olla kivempaa. JOs vain nämä mammat raaskisi muksunsa laittaa joskus johonkin, loukkaantumatta kun meidän Matti ei olekkaan se na´pa.
tuotahan sitä itsekin toivoisi, vaan kun ei ne mummolat huoli lapsia koskaan hoitoonsa.
Onneksi meille ei ole tullut kutsuja, joissa pitäisi lapset jättää kotiin. Siinä tapauksessa jäätäisiin mekin, ei mistään hienosta periaatteesta lapsia mukaan haluta, vaan kun ei ole ketään, jolle lapset hoitoon laittaisi.
eikö kenellekään juolahda edes mieleen, että ei kaikilla ole niitä mummoloita, niinkö helppoa teillä on, että ei tule edes mieleen?
MLL:ää ja muuta mistä hoitoapua...
elokuviin ystävän kanssa, baariin tai työpaikan juhliin harvemmin kutsutaan kumpaakin pariskunnasta. Häihin kai yleensä kutsutaan molemmat, eikä vain toista.
kaikki eivät todellakaan raahaa lapsiaan mukaan joka ikiseen paikkaan ihan vain huvin vuoksi, mutta kun on niitä mummoja, jotka eivät koskaan suostu auttamaan. Ihan typerää aina mainostaa itsestäänselvyytenä, että eikö lapsia voisi jättää mummolaan. Ei voi.
sama se on sanoo näin... ei se asiaa muuta
Vierailija:
MLL:ää ja muuta mistä hoitoapua...
Ihanaa, kuinka jonkun tuntemattoman häät saa akat noin kiehumaan.
Ai niin, ja muitten mummot.
Vierailija:
sinun syrjimiä aivan pieniä lapsia on, tulee loukkaantumaan jollain asteella.
Joten ihan sama, miten sen siihen kutsuun laitat.
Vierailija:
Kyllä se vaan on niin, että jos kaverini pyytää minut leffaan, otan mukaan koko perheen! Me olemme semmoinen paketti! Baariin otan lapset myös ja työpaikalle, aikuisten tilaisuuksia ei ole! Jos jossain on perhejuhlat, ne ovat tietenkin minun perheeni juhlat, eivät kutsujan, sillä minun perheeni on tärkeintä mitä on!
Jos joku järjestää häät, oleellisinta siellä on se, että minun lapseni oppivat käytöstapoja! Olkoonkin, että eivät muista niistä häistä tai tavoista myöhemmin mitään, kun ovat niin pieniä!
Idiootit! Niinku kaikki jotka on mitään mieltä mistään! Kyllä minä vaan aion loukkaantua kaikesta kaikille, älkää edes yrittäkö järjestää juhlia! Mutta kutsukaa minut, että voin haukkua teidät!
Vierailija:
vasti itkeä. Se on mielestäni hyvää käytöstä.
Mutta en kyllä suoraan sanottuna ymmärrä asennetta, että lapset olisivat häiriöksi häissä. Tiukkopipoiselta lapsettomien touhulta kuulostaa. Kyllähän lapset lähtevät nukkumaan jossain vaiheessa, ja sitten saavat vielä aikuiset juhlia rauhassa keskenään.
Meillä esim oli 110 maksimi henkilömäärä ja tiedän häitä joissa lapsia on ollut esim 20-30 kpl - eli hääväen on siis luovuttava monesta aikuisesta esim ystävästään kunhan joku saa kaikki 4 lastaan mukaan harjottelemaan juhlakäyttäytymistä ?
Minäkin olen miettinyt tätä - naimaton kun olen vielä. En haluaisi pieniä lapsia (taapero- ja leikki-ikäiset) häihini, mutta pieniä vauvoja on tietysti vaikeampi (?) jättää hoitoon. Hääkutsuun varmaan voisi pistää, että lapsille ei sitten ole viihdykettä.. Miten tämänkin sanoisi nätisti.. Omiin häihini en haluaisi sellaisia lapsia, jotka eivät osaa käyttäytyä.. Mutta olin juuri syksyn alussa häissä, joissa vauva (vai oliko taapero) itki melkein koko kirkkoseremonian läpi.. Ei ollut kivaa..
Jos kaikki opettaisimme lapsemme tavoille, niin kaikilla olisi myös mukavampaa. Eikö niin?