Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häistä vielä, miten ilmoittaa nätisti että aivan pienet lapset voisi jättää kotiin?

Vierailija
21.03.2006 |

Kun en keksi millään sopivaa sana muotoa!

Ja en nyt tarvitse päivittelyä siitä että en halua pikkulapsia häihin vaan jonkun fiksun tekstin, millä sen ilmaista! Kiitooooooooooosssssssssss!

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itsekin esimerkiksi laitoin kutsuun vain ystäväni ja hänen miehensä nimen, ja heillä oli tuolloin parikuukautinen vauva. Totta kai tarkoitin, että vauvakin saa tulla, mutten tajunnut laittaa vauvan nimeä erikseen siihen kutsuun.

Ystävä miehineen tuli, ystävä kävi lypsämässä vessassa maitoa ja vaaveli oli kotona isoäidin kanssa; äiti oli lypsänyt maitoa jääkaappiin valmiiksi.

Kaikkea tätä osasin arvostaa vasta, kun itse sain lapsia...

Vierailija
62/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu kertoo vaan siitä, etteivät osa vanhemmista osaa neuvoa lapsilleen normaaleja käytöstapoja, eivätkä välttämättä niitä tiedä itsekään.

Olin viime kesänä häissä, jossa 3 poikaa (kahdesta eri perheestä) todella sabotoivat juhlaa minkä kerkesivät. Juoksivat useista kielloista huolimatta ylös alas portaita (josta kuului kamala töminä häätilaan). Pimputtivat pianoa ja kaiken huippu oli yksi pojista, joka ampui vihkimistilaisuuden aikana pappia kuvitteellisella aseella kirkon käytävällä, eikä äiti kehdannut tehdä mitään.

Eli nykyään meitä kasvattajia löytyy moneen junaan, joten surullista myöntää, että me pienten lasten vanhemmat olemme itse saaneet aikaan tämän buumin, ettei lapsia haluta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän ruokamäärä on niin olematon ettei siitä voi konkursia tehdä.

Ja olisihan mukavaa, että koko perhe kutsutaan vanhemmille jäisi kuitenkin valta päättää ottaako lapset vai, sillä monet haluavat lähteä häitä juhlimaan kuitenkin ilman jälkipolveaan.

Vierailija
64/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki olisivat varmaan iloisia. Itse kyllä ymmärrän täysin, jos joku ei halua lapsia häihin. Meillä on 2 pientä lasta ja kolmas tulossa.

Vierailija
65/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei mitään ikärajaa.... En minä ainakaan loukkaannu, jos saadaan hääkutsu, jossa toivotaan, että voidaan juhlia vaan aikuisten kesken. Ihan ymmärrettävää, ja hääpari saa päättää millaiset juhlat haluaa. Jos joku tuollaisesta loukkaantuu niin johan on ihme...

Vierailija
66/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten meillä jäis häät väliin, ja kyllä mua loukkais ettei koko perhettä kutsuta

toisekseen eikös tässä ole ristiriita

av-palstan mukaan äiti EI KOSKAAN missään olosuhteissa saa jättää lasta hoitoon, koska lapsi traumautuu tästä iäksi

mutta häihin ei lapsia haluta, pois sieltä pysykööt mokomat perkeleet ja juhlan pilaajat

Vierailija
67/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ MINÄ MINÄ Av mammoja jotka eivät osaa ajatella muutakun omaa leveää ahteriaan. Ettekö te pässit nyt tajua että teillä on oikeus kieltäytyä kutsusta, jos juhlien luonne ei miellytä, mutta niin on juhlien järjestäjälläkin oikeus järjestää haluamanlaisensa juhlat.

Kahden pienen ja äänekkään lapsen äitinä ymmärrän hyvin että joku haluaa järjestää juhlat vain aikuisille ja siihen on hänellä oikeus. Onhan hääpäivä morsiusparin päivä ja juhla, ei vieraiden juhla!

Vierailija
68/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ihana lapsirakas kulttuuri :O)

Varmaan ois sen 100 lasta, kaikki kauniisti puettuina ja hyvin käyttäytyvänä. Hei, miten ne lapset ikinä oppii olemaan juhlissa, jos heitä ei oteta mukaan?

Vierailija
69/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset mielestäsi saavat tulla? Se on vaikea ilmaista, jos haluaa rajata jonkun tietyn ikäiset lapset pois, tai ehkä voi laittaa humoristisesti vaikka K-7, jos haluaa alle kouluikäiset pois.

Henk. koht. tekisin niin, että häät olisivat vain ja ainoastaan aikuisille tai sitten kaikille, ei mitään välimuotoa.

Ja silloin tuo on hyvä, että " juhlimme tällä kertaa aikuisten kesken" tai vastaava.

Hankalinta näissä jutuissa on se, että jos on ihan lähipiirissä lapsiperheitä, niin se on kurjaa, jos he eivät voi sitten osallistua, kun kaikki läheiset aikuiset on kuitenkin kutsuttu niihin samoihin häihin ja lastenhoito on hankala järjestää. Meillä oli viimeksi tosi vaikeaa saada lapset hoitoon tällaisessa tilanteessa, mutta saimme kuitenkin ja voimme osallistua häihin.

Vierailija
70/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tarkoitus mollata ap:ta tällä vaan ihmetellä kulttuurieroja :O)

ap:lle oikein ihania ja omannäköisiä häitä!

Vierailija
71/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siellä on ihana lapsirakas kulttuuri :O)

Varmaan ois sen 100 lasta, kaikki kauniisti puettuina ja hyvin käyttäytyvänä. Hei, miten ne lapset ikinä oppii olemaan juhlissa, jos heitä ei oteta mukaan?

Jos suuri huolenaihe on se, etteivät omat rakkaat lapsukaiset opi olemaan juhlissa, kannattaa järjestää jotkut juhlat aivan itse, eikä tunkea lapsia väkisin toisen ihmisen häihin käyttäytymistä opettelemaan :-).

Vierailija
72/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joitain ärsyttävät juhliin osallistuvat lapset niin paljon, että ovat valmiit ottamaan riskin, että loukkaavat isoa osaa kutsuvieraista.

Vierailija
73/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. tapahtumakoordinaattori 13v. ajalta (nro 42)

Vierailija
74/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmainen, joten siitä ei kustannuksia hääparille tule..

Vierailija
75/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tervetuloa viettämään ihanaa iltaa aikuisten kesken. Pidetään hauskaa aamun asti. Ei juhlissa paina mieltä lasti...hehheh!!

Vierailija
76/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään vaiheessa et voi istua rauhassa, kun saa kokoajan olla silmät selässä ja katsoa missä mennään. toinen vaihtoehto on sitten se jonkun mainitsema, ettei kukaan katso perään ja vahinkoja tapahtuu

Vierailija
77/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä paitsi: meidän häihin kutsuttiin noin 200 henkeä, kaikki perheelliset lapsineen ja SUURIN OSA TULI OMASTA HALUSTAAN ILMAN LAPSIA.

Vierailija
78/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuttua ihan tosissaan. Eli pakko ne lapset oli sitten kutsua, vaikka en olisi halunnut :-(. Jälkikäteenkin vähän harmitti, koska häistä ei tullut ihan sellaiset jotka olisin tahtonut. Kyllä ne pienet lapset kuitenkin kaikin puolin vähän muuttaa sitä tunnelmaa. Nyt, itselläni on 2 lasta, enkä TODELLAKAAN loukkaannu, jos joku kutsuu vaan minut ja mieheni, ymmärrän oikein hyvin! Eli, jos haluat pitää juhlat, joissa lapsia ei ole, pidä ihmeessä, jos joku loukkaantuu, anna loukkaantua!! Älä laita kuitenkaan mitään ikärajaa, vaan sitten kutsut vain pelkästään aikuiset.

Vierailija
79/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma esikoisemme oli 1,5-vuotias, kun oli ensimmäisissä häissä, nyt on 3,5v ja häitä kolunnut kolmet tähän mennessä. Kuopukset olivat mukana häissä jo 3-viikkoisina, kantoliinoissa.

Häät ovat minusta kaikista eniten perhejuhlat, jotenkin sellaiset johon tavallaan odottaa koko perheen olevan tervetullut. Kaikilla on toki oikeus kutsua kenet haluaa, enkä loukkaantuisi, mutta saattaisin kyllä silti kieltäytyä " ihan vaan" sen takia, että lapset eivät saa tulla.

Kurjaa on myös se, jos lapset on kutsuttu, mutta heihin ei kuitenkaan ole varauduttu. Esim. meidän 2,5-vuotiaalle ei ollut istumapaikkaa ollenkaan, jolloin hän sitten istui ruokailun ajankin sylissä, tosi mielyttävää, kun itse olin viimeisilläni raskaana kaksosia odottaessa!

Eli mieluummin kyllä jätetään kutsumatta, kun varaudutaan huonosti. Ruokaillessa ei lapset tosiaan sitä budjettia juuri nosta, tai siis kohdalle sattuneiden tapausten yhteydessä ainakin alle 3v ovat olleet ilmaisia asiakkaita.

Vierailija
80/141 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeästi ja häpeilemättä.

En nyt keksi hyvää sanamuotoa (sori), mutta ilmaise asia joka tapauksessa niin selkeästi, ettei vieraiden tarvitse ihmetellä mitä tarkoitetaan. Minä ainakin soitan yleensä ja kysyn onko kyseessä aikuisten juhlat jollei kutsussa sanota mitään asiasta ja riippuen tilanteesta saatan kysyä, että voiko vauvan (jota imetetään, joka tod. näk. nukkuu koko ajan) ottaa mukaan.

Pelkät aikuisten nimet kuoressa on melko selvä viesti. Ja ilmoittautumisten vastaanotossa voi asian vielä varmistaa.

Jos lapsiperheitä ei ole kovin paljon, voit tietysti itsekin soittaa perheille ja kertoa asiasta. Olen ollut vieraana häissä, joissa hääpärin kummilapsi ja joku hyvin läheinen sukulaislapsi oli kutsuttu, mutta esimerkiksi meidät, vähän kaukaisemmat vieraat (morsiamen kollega puolisoineen) oli kutsuttu ilman lapsia. Käytäntö oli mielestäni tosi onnistunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme